Trench War (Wisdom Owl)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 38773
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1303 times
Been thanked: 772 times
Kontakt:

Trench War (Wisdom Owl)

Post autor: Raleen »

Prosta gra, oparta głównie na kartach (prawie karcianka, ale stosuje prostą, schematyczną planszę), o wojnie okopowej w czasie I wojny światowej. Ukazała się w tym roku (2021). W zamierzeniu na 40 minut i jak się gracze sprężają czas gry zbytnio od tego nie odbiega. Zasady dość proste, do wytłumaczenia przed rozgrywką, tak że można łatwo wejść w temat.

Każda ze stron (Francuzi czy szerzej Alianci oraz Niemcy) ma dwa rodzaje kart: karty jednostek i karty bonusowe. Plansza składa się z dwóch linii okopów każdej ze stron, pomiędzy którymi występują obszary ziemi "niczyjej". Nowe jednostki pojawiają się na drugiej linii okopów. Staramy się zniszczyć wrogie jednostki i zająć okopy przeciwnika. Gra kończy się, gdy jedna ze stron nie będzie miała żadnych jednostek (to jest podstawowy sposób zwycięstwa).

Więcej o grze na BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/291400/trench-war

Wczoraj udało mi się zagrać. Wrażenia bardzo pozytywne. Chodzi płynnie, są emocje, czuć klimat I wojny światowej. Jest trochę opcji różnych zagrań, aczkolwiek to będę mógł lepiej ocenić po kolejnych rozgrywkach.

Od strony wykonania, wypada bardzo dobrze. Jak na tę jakość cena wydaje mi się dość przystępna. Póki co same zalety.

Tematycznie trochę przypomina "Piekło okopów", które pamiętam już jak przez mgłę (grałem głównie na etapie testów), natomiast wydaje mi się, że jest prostsza od polskiego tytułu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 38773
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1303 times
Been thanked: 772 times
Kontakt:

Re: Trench War (Wisdom Owl)

Post autor: Raleen »

Wczoraj znowu graliśmy, wypadło bardzo dobrze. Generalnie wspólnie z moim zacnym przeciwnikiem mamy podobne zapatrywania na grę. Moim zdaniem autorzy mogliby trochę bardziej pokombinować przy niektórych rozwiązaniach, żeby nadać grze więcej głębi, ale z drugiej strony to miała być stosunkowo prosta karcianka, a komplikowanie jej sprawiłoby, że zatraciłaby swój charakter. Całość dobrze chodzi, są różne możliwości zagrań, nie ma efektu kuli śniegowej. Przy ogranych graczach do skończenia może nie w 40 minut, ale najdalej w ciągu godziny. Znaleźliśmy też drobne niedociągnięcia, ale są one nieistotne. Za jakiś czas może uda mi się napisać więcej o grze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”