Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2308
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: Teufel » czwartek, 9 maja 2019, 16:00

Mam pytanie dla posiadających dodatek do ścieżek dotyczący nowych kart i żetonów do gry, zawartych teraz w nowej edycji.
Czy te dodatki mocno zmieniają grę, jeśli tak to jak? I czy mocno uatrakcyjniają samą rozgrywkę?
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2424
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Kpt. Bomba » czwartek, 9 maja 2019, 16:12

Bardzo nie zmieniają ale z pewnością urozmaicają. Ja już inaczej nie gram. Zawsze z wariantem 8 kart na ręku i z 20 nowymi kartami.
Jest o tyle fajniej, że jak się ma 8 kart na ręku to częściej CC się zagrywa. A nowe 20 kart dodaje trochę ciekawych zagrań i powoduje, że 8 kart na ręku nie przewija tak szybko talii - zwłaszcza w fazie mobilizacji.
Z nowych kart w talii mobilizacji jest np. odpowiednik karty withdrawal dla CP. Jest też odpowiednik Landwehry dla gracza AP.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2308
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Teufel » czwartek, 9 maja 2019, 16:15

OK to brzmi sensownie, a co z żetonami? Zdaje się, że polskie legiony jako korpusy się pojawiają. Czy to zmienia obraz ostfrontu?
Legiony i ja mamy się dobrze.
Janio
Caporal
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 21 grudnia 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Janio » czwartek, 9 maja 2019, 20:05

Kpt. Bomba pisze:A nowe 20 kart dodaje trochę ciekawych zagrań i powoduje, że 8 kart na ręku nie przewija tak szybko talii - zwłaszcza w fazie mobilizacji
Igor, a czy to jest zaleta gry? Pytam bo sam nabyłem najnowszą wersję i powoli przygotowuje się do pierwszej rozgrywki (przy czym przyznaje że w grę nigdy nie grałem i jej po prostu nie znam), a gdy pytałem o dodatkowe karty kolegę Pędraka to wskazał że wolniejsze przewijanie decku jest raczej wadą (choć jak pisałem nie znam gry i być może coś źle zrozumiałem).
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2424
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Kpt. Bomba » czwartek, 9 maja 2019, 21:34

No nie wiem czy to zaleta... w Thirty Years War zazwyczaj 7 tur gra się 20-kartowym deckiem i to jest nudne do porzygania. Jak zagrasz kilka kart z gwizdką to niemal co turę masz te same karty. Dlatego gramy z homerulem wprowadzającym talie interwencji na początku 5 tury.
W PoG nie ma oczywiście aż takiego problemu ale przy wariancie z 8 kartami na ręku i bez kart dodatkowych deck przewijały by się wyraźnie szybciej niż przy standardowej grze.
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 maja 2019, 23:13 przez Kpt. Bomba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2308
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Teufel » czwartek, 9 maja 2019, 21:39

A jak są rozłożone dodatkowe karty co do 3 okresów wojny? Jest po 10 kart dodatkowo na stronę chyba w wersji Deluxe?
W podstawce Mobilizacja daje graczom po 14 kart.
Z drugiej strony w 2 etapie centralni mogą już działać na kartach wojny ograniczonej zdaje się, jak wyjdzie Falkenhayn i coś jeszcze (po 2 poziomy wojny).
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1516
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Leo » czwartek, 9 maja 2019, 21:47

Teufel pisze:OK to brzmi sensownie, a co z żetonami? Zdaje się, że polskie legiony jako korpusy się pojawiają. Czy to zmienia obraz ostfrontu?
Raczej nie zmienia. Karta wygląda fajnie, korpusy też, ale nie widziałem, żeby ktoś ją zagrywał jako wydarzenie, bo zabierała PC 1 punkt zwycięstwa.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2424
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Kpt. Bomba » czwartek, 9 maja 2019, 23:09

A właśnie w sprawie karty Polish Restoration. 1 VP równoważy trochę te 3 korpusy.
Jest też karta AP dzięki której pojawiają się czeskie korpusy. Nie pamietam ile. Chyba jeden korpus RU dodaje a jeden AH usuwa.
Balans nowych kart jest zachowany moim zdaniem.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2424
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: Kpt. Bomba » czwartek, 9 maja 2019, 23:21

A jeszcze co do przewijania decku w PoG. Tam najczęściej talia Limited War wchodzi na koniec 3 tury. W takiej sytuacji na 100 dostaniesz kilka kart po raz drugi.

Zresztą moment wejścia decku Limited war to też element strategii. Jak ci karty nie podejdą to czasem będą sytuacje, że będziesz chciał opóźnić odrobine wejście nowego decku.
To jak szybko w danej grze chciałoby się przewijać deck zależy sporo od losu i szczęścia w układzie.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2611
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 [GMT]

Post autor: RAJ » piątek, 10 maja 2019, 07:39

W standardowym układzie 14/7, jedną z taktyk było jak najszybsze wejście w Limited. Centralni bez problemu mogli to zrobić w na koniec drugiej tury. Jeżeli Aliantom źle się karty ułożyły i w np. musieli zgrać kartę z eventem jako CP/RP to mogło się zdarzyć, że w limited wchodzili dopiero pod koniec 4 tury. To oznaczało, że przez 2 tury grali słabszymi kartami niż Centralni.
Podoba mi się pomysł zwiększenia ilości kart i podbicia ręki do 8.
Choć np. karta z polskimi korpusami jest bez sensu. 1 VP jest bardzo cenny, 3 korpusy niekoniecznie (nie przy ilości korpusów jakimi dysponują Niemcy).

W mojej delux już poobcinałem rogi, szukam chętnych na rozgrywkę. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4711
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: clown » piątek, 10 maja 2019, 08:51

W mojej delux już poobcinałem rogi, szukam chętnych na rozgrywkę.
Wargameron za tydzień? A karty masz poprawione czy nie?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2611
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: RAJ » piątek, 10 maja 2019, 08:54

Poprawione. Może być niedziela.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2308
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: Teufel » piątek, 10 maja 2019, 13:20

A jak wygląda fizyczny podział tych 20 kart na każdą z 3 faz wojny? W instrukcji najnowszej piszą tylko o optional cards.

Ciekawostka - dodano zasady podobne do Barbarossa to Berlin - karty z żółtym znacznikiem zagrywamy oprócz wydarzenia też jako OP's (pkt 7). I sporo innych zmian, jak lokacji miast z VP, okopów itd.
Chętnie w ten scenariusz zagram, tym bardziej, że nigdy nie dodawałem w żadnej grze +1VP Centralnym, a te przepisy ewidentnie ich wspomagają.

5.7 Historical Scenario Rules
Refined over hundreds of playings, the historical scenario is a
finely balanced match suitable for competitive and organized
matches. The new “Deluxe” map uses the historical scenario
conditions and these rules are aligned with the historical scenario
used in tournaments.
5.7.1 Set Up Changes
• Add a CP level 1 trench in Strasbourg.
• Remove the AP level 1 trench in Brussels.
Add AP level 1 trenches in Verona, Asiago, Maggiore, and
Udine.
5.7.2 Victory Point Changes
• t Peace Terms (Rule 16.5) are not allowed. The AP wins all
draws.
• Ahwaz, Venice, Minsk, Jerusalem, and Kharput are NOT VP
spaces.
• Kovno, Sedan, Amiens, Koblenz, and Aachen are VP spaces.
5.7.3 Replacement Point Change
The CP receives 1 German RP each turn during Total War (i.e.,
after it has drawn TW cards) if it controls Sedan and two additional French or Belgian spaces during the RP interphase.

5.7.3 Replacement Point Change
The CP receives 1 German RP each turn during Total War (i.e.,
after it has drawn TW cards) if it controls Sedan and two additional French or Belgian spaces during the RP interphase.
5.7.4 Scenario Specific Rules
1. t Use Optional Rule 9.14 – Eight card hands.
2. Use Optional Rule 11.2.10 – Trench roll modifications.
3. The CP must open with Guns of August as an Event.
4. Entrench may not be played as an Event on Turn 1
5. t A British MO automatically becomes a French MO on
Turn 1.
6. Until the AP War Commitment Level is Total War (i.e., after
it has drawn TW cards), only Austrian and Italian armies
may operate in Italy (move, attack, SR, or advance into or
through any space in Italy). Additionally, until the AP War
Commitment Level is Total War, no German armies may end
their movement (by move or SR) in Trent, Villach or Trieste.
7. The following cards may double as OPS when played as
Events: Landships, Zimmermann Telegram, Over
There, Tsar Takes Command, Fall of the Tsar,
Bolshevik Revolution. The yellow stripe on these cards
is a reminder that the event also generates Ops.
8. If the game ends with an Armistice or at the end of Turn 20,
add one VP for each US Army reinforcement card not played
as an event.
9. If the game ends with an Armistice or at the end of Turn 20,
subtract two VP if Fall of the Tsar Event has not been
played as an event.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4711
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: clown » piątek, 10 maja 2019, 14:49

Te przepisy to już dla mnie standard i podobnie jak Igor na innych zasadach nie gram. Zdublowanie działania kart i OPSów ma na celu wprowadzenie do gry USA i upadku cara, bo doświadczeni gracze zawsze grali te karty na punkty.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2424
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Paths of Glory Deluxe edition 2019 (GMT)

Post autor: Kpt. Bomba » piątek, 10 maja 2019, 16:34

Dokładnie. Inaczej już się nie gra.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”