Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.

Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)

Postby Highlander » Sunday, 30 December 2018, 15:35

Islam Gerej III wrote:RUCH - znów dobrze interpretujesz zasady. Ruch między jedną wsią a druga lub między wsią a przedmieściami (i na odwrót) to ciągle ruch o 1 pole. Tak więc za 1 PA możemy przesunąc się ze wsi A do B, potem do C i na koniec do D. Czyli możemy zrobić spory manewr wokół miasta. Możliwość ta oddaje normalne, ubezpieczone tempo marszu oddziału, który nie jest aż tak narażony na ostrzał jak defilując przez miasto.

OK. W pierwszej grze zmyliła mnie zasada z punktu 10 "Posiłki i odsiecz" - tam była informacja że za wystawienie posiłków we wsi oddalonej od linii kolejowej trzeba dopłacać 1 PA za każdą wieś. Czyli bardziej opłaca się wystawić posiłki na linii kolejowej a potem ewentualnie wg normalnych zasad ruchu za 1 PA przejść 3 wsie dalej.
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
User avatar
Highlander
Sergent-Major
 
Posts: 182
Joined: Tuesday, 1 July 2014, 14:09
Location: Gdańsk

Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)

Postby Islam Gerej III » Monday, 7 January 2019, 09:33

Zgadza się. Opłacanie w PA podczas dyslokacji jednostek odsieczy/posiłków jest związane tylko z chwilą ich przybycia (jeśli pole wskazane w scenariuszu jest zajęte).
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/
Islam Gerej III
Sergent-Major
 
Posts: 192
Joined: Wednesday, 24 May 2006, 17:02
Location: Kraków - Stare Miasto

Previous

Return to I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest