Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 23 maja 2019, 20:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 28 listopada 2018, 13:57 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 3027
Lokalizacja: Warszawa
A jaki jest sens (jakie korzyści można osiągnąć) by poczekać z rozstrzygnięciem ataków dopiero do Fazy starcia jeśli tyle samo takie ataki kosztują w Fazie rozkazów?
Raczej więcej zalet jest przy ich rozstrzygnięciu w Fazie rozkazów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 28 listopada 2018, 15:59 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 192
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Ponieważ możemy (w przypadku szturmu) kontynuować natarcie i staczać kolejne walki na następnych polach. Mocne zgrupowanie może wówczas nie tylko zrobić wyłom, ale i go skutecznie poszerzyć. Czasami szturm pozwala uzyskać podstawę do lepszego natarcia z udziałem jednostek, które wcześniej nie mogły włączyć się do walki.

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2018, 00:41 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 3027
Lokalizacja: Warszawa
No własnie o to mi chodzi, że są tylko same zalety wcześniejszego, natychmiastowego rozstrzygania szturmu. Kolega mi zwrócił uwagę na to, że nie ma więc sensu czekać z rozstrzygnięciem szturmów do Fazy starcia albo może coś z zasad źle zrozumiał i źle gramy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2018, 17:17 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 192
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
No szturm wymaga aż 2 PA (a ruch tylko 1 PA) za atak z każdej strony. Nie zawsze więc możemy sobie na to pozwolić.
Pozdrowienia z Bydgoszczy - jutro robię tutaj rozgrywki dla licealistów w Semper Fidelis ;)

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2018, 17:41 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 3027
Lokalizacja: Warszawa
To już się zaplątałem bo wydawało mi się, że ruch jest za 1 ale nie może doprowadzić do ataku.
Chyba za dużo czytałem na forum i nie tylko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: piątek, 30 listopada 2018, 17:58 
Sergent-Major

Dołączył(a): poniedziałek, 28 maja 2018, 16:52
Posty: 189
Btw - w pewnym sieciowo-stacjonarnym sklepie właśnie do godziny 24 jest promocja. Zestaw 104,79 kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2018, 00:02 
Enfant de troupe

Dołączył(a): piątek, 14 grudnia 2018, 23:17
Posty: 4
Jeżeli ktoś jeszcze nie ma gry a jest zainteresowany okresem historycznym można ją nabyć w dobrej cenie (204 zł) w pakiecie z grą walczącą o ufundowanie tj. "Czas Patriotów". Biorąc pod uwagę, że pojedynczy egzemplarz Czasu Patriotów jest w cenie 139 zł daje to cenę Semper Fidelis 65 zł. Szczegóły na https://wspieram.to/CzasPatriotow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2018, 11:28 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34785
Lokalizacja: Warszawa
Dendroid napisał(a):
Jeżeli ktoś jeszcze nie ma gry a jest zainteresowany okresem historycznym można ją nabyć w dobrej cenie (204 zł) w pakiecie z grą walczącą o ufundowanie tj. "Czas Patriotów". Biorąc pod uwagę, że pojedynczy egzemplarz Czasu Patriotów jest w cenie 139 zł daje to cenę Semper Fidelis 65 zł. Szczegóły na https://wspieram.to/CzasPatriotow

To uzgodniona promocja z wydawcą gry Semper Fidelis?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2018, 12:50 
Enfant de troupe

Dołączył(a): piątek, 14 grudnia 2018, 23:17
Posty: 4
Abstrahując od pewnych istniejących różnic, nie spotkałem się co do zasady z sytuacją żeby sprzedawca uzgadniał z wydawcą swoje własne promocje. Gdyby tak było popularni wydawcy na nic innego by nie mieli czasu jak prowadzić setki uzgodnień. Dla wydawcy i innych sprzedawców w zasadzie wystarczające są uregulowania ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Nie naruszając tajemnicy handlowej powiem może tylko, że jestem z wydawcą w kontakcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2018, 16:58 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34785
Lokalizacja: Warszawa
OK, nie zmierzam wnikać w szczegóły Waszej umowy Panowie. Zastanowiło mnie to tylko z racji zamieszczenia posta w wątku gry "Semper Fidelis" i przyznam, że nie spotkałem się z taką formą promocji, ale może mało się orientuję w akcjach kickstarterowych. W każdym razie życzę powodzenia - oby gra została ufundowana i rozchodziła się jak najszerzej popularyzując naszą historię.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2018, 20:42 
Enfant de troupe

Dołączył(a): piątek, 14 grudnia 2018, 23:17
Posty: 4
Jasna sprawa :). Każda forma promocji jest dobra, a w ten sposób możemy zachęcić z jednej strony do wsparcia projektu wydania gry a tych którzy i tak zamierzają wesprzeć skusić do nabycia gry Semper Fidelis co dla każdego jest z korzyścią i dla popularyzowania polskiej historii również :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 19 grudnia 2018, 02:07 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 185
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć,

Jestem po pierwszej rozgrywce za to z doświadczonym graczem, graliśmy od razu w główny scenariusz. Klimat jest. Niestety w trakcie gry pojawiły się pytania na które nie znaleźliśmy odpowiedzi ani w przepisach, ani w erracie:

6.2) RUCH - Czy jeśli atakuję pole przyległe do pola strategicznego wszystkimi jednostkami z tego pola (np. Dworzec), a potem po starciu częścią jednostek wrócę, to czy na czas walki tracę na chwilę pole z którego ruszył atak? (i tym samym tracę na czas walki np. 1-2 punkty morale?). Porada w tym punkcie tak stanowi, ale w erracie było inaczej - że jak atak na przyległe pole to jednak się nie traci.

6.2) FORTYFIKACJE - analogiczne pytanie, czy w efekcie ataku na dzielnicą obok i powrotu po starciu natychmiast tracę redutę/barykady?

6.2) NEGOCJACJE - czy można w jednej turze wydać 7 PA (3+4) aby ZURL natychmiast zawrzeć sojusz z CK Armią?
Czy Polacy aby złamać ten sojusz wydają 5 PA aby przesunąć na pole rozbrojenie przez ZURL?
A może wystarczy wydać tylko 4 PA aby od razu przeskoczyć o dwa pola z neutralności na sojusz (przeczy temu informacja 13.1 o przesuwaniu na sąsiednie pole)?

9.2) ODSKOK - jeśli w efekcie odskoku nie dochodzi do starcia, co się dzieje jeśli: odskakujący jest praktycznie okrążony i może się wycofać tylko na jedno pole gdzie są jego sojusznicze jednostki, ale taki odskok spowoduje przekroczenie limitu jednostek na tym jedynym możliwym polu ucieczki?
- Czy nadwyżkowe jednostki przyjmują walkę i są niszczone?
- Wykonanie odskoku jest niedozwolone?
- A może nadwyżkowe jednostki mogą "przeskoczyć sojusznicze pole" i wylądować na kolejnym polu?

W naszej grze to była kluczowa kwestia, bo ZURL zwijał w ten sposób z flanki silną polską linię obrony, założyliśmy że te nadwyżkowe jednostki były niszczone.

9.3) Rozstrzyganie starcia - analogiczne pytanie jak w powyżej - Polacy mają kartę "Polskie skrzydła" która pozwala im wykonać natychmiastowe wycofanie się wszystkich jednostek (czyli coś jak Odskok, ale nazwane Wycofaniem). Czy ta karta działa jak odskok i do podliczenia strat nie dochodzi? Co jeśli nie da się wycofać wszystkich jednostek ze względu na częściowe okrążenie i limity jednostek na polu?

9.4) A) Zajęcie pola - "gracz musi wprowadzić na pole przynajmniej po 1 jednostce z pola z którego atakował" - czy to nie stoi w sprzeczności z zasadą z 6.2, że już w momencie ataku wchodzi się na atakowane pole i w efekcie na chwilę opuszcza pole z którego się atakowało? Jeśli atakujący de facto stoi na polach sąsiednich w trakcie ataku, to znaczy że nie traci nad nimi kontroli?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 19 grudnia 2018, 11:07 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 192
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Czołem, odpowiadam:

6.2) Jeżeli po rozstrzygnięciu starcia, chociaż jedna nasza jednostka wróci na pole strategiczne lub pole z fortyfikacjami to nie ma negatywnych konsekwencji - odpowiednio nie tracimy morale ani umocnień. Dlatego w instrukcji zalecam ustawiać atakujące jednostki na krawędzi zdobywanego pola, co sugeruje, że jednostki są ciągle "trochę tu, trochę tam". Oczywiście zasada ma zastosowanie tylko podczas ataku na SĄSIEDNIE pole.

NEGOCJACJE - wolno w jednej turze przesunąć znacznik tylko o jedno pole.

ODSKOK - mogą odskoczyć tylko jednostki, które dopełnią limit pola. Nie ma możliwości przeskakiwania alej niż na sąsiednie pole. Pozostałe jednostki muszą zostać na miejscu i przyjąć walkę. Odskok pozwala więc nam w krytycznych sytuacjach wycofać część jednostek i poświęcić pozostałe. Koszt w kartach pozostaje bez zmian.

9.3.- jak wyżej, karta działa na zasadach odskoku - jest tylko ekonomiczniejsza w przypadku ataku wroga z kilku stron. No i co ważne, zagrywamy ją (jako obrońca), po tym gdy atakujący być może zagrał jakąś cenną kartę.

Zajęcie pola - jak w 6.2. w kontekście ustawiania jednostek w trakcie starcia na granicy pól. Po zwycięstwie to my decydujemy, które jednostki zajmują pole (co najmniej 1 jednostka z każdej atakowanej strony), a które wracają na sąsiednie pole, z którego atakowano.

Pozostaję do dyspozycji i życzę kolejnych emocjonujących partii ;)

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 19 grudnia 2018, 11:27 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 185
Lokalizacja: Gdańsk
Dziękuję za odpowiedzi . Ale nie mam jeszcze pełnej jasności:

6.2) NEGOCJACJE - wolno w jednej turze przesunąć znacznik tylko o jedno pole.

a) To jak to wtedy przebiega w przypadku ZURL i CK Armii? W jaki sposób zawszeć sojusz bez rozbrajania CK Armii? Jeśli w pierwszej turze mogę przesunąć znacznik na "rozbrojenie", to rozumiem że natychmiast wzmacniam wojska ZURL ich kosztem. A dopiero za turę mogę się z nimi sprzymierzyć.

b) Tak samo jak wygląda przeciąganie CK Armii w sojuszu z ZURL przez Polaków? Mogą ich odciągnąć z sojuszu na pole rozbrojenia, a dopiero turę później na kolejne pole neutralności? Czy za każdym razem dopłacają +1 PA?

6.2) ODSKOK - Pozostałe jednostki muszą zostać na miejscu i przyjąć walkę.

Czy to oznacza że jest normalnie rozstrzygana walka (obie strony będą zadawać straty, może być niszczony Lwów, zmiany morale itp) ale w starciu uczestniczą tylko je jednostki, które musiały zostać?

Czy można zagrać kartę "polskie skrzydła" jeśli ma się niskie morale (wtedy standardowa akcja "wycofanie" w ramach wyników walki jest niedostępna - a na tej karcie mowa o wycofaniu a nie odskoku).

------------

I jeszcze nowe pytanie:

6.2 RUCH - Czy ruch ze wsi do wsi kosztuje 3 punkty ruchu (tzn. jeden 1 PA wystarczy do ruszenia się o jedno pole) czy normalnie 1 PA?
W przepisach mamy "(..) ruszamy się z jednego pola o pole maksymalnie oddalone o 3 pola (...) ruch pomiędzy sąsiadującymi wsiami jest ruchem o 1 pole" - wg mnie można to interpretować że można iść 3 wsie za 1 PA?

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 13:42 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 192
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Wybacz, teraz dopiero natrafiłem na maila. Już odpowiadam:

NEGOCJACJE DLA ZURL - Jeśli przesuwasz znacznik na pole rozbrojenie, to decydujesz czy:
a) rozbrajasz i zwiększasz siłę swoich jednostek
b) nie rozbrajasz (znacznik pozostaje na tym samym miejscu) i czekasz na kolejną turę, w której zapewne spróbujesz zawrzeć z nimi sojusz.
W przypadku Polaków masz rację - dokładnie tak to przebiega (o jedno pole na turę i z dopłatą 1PA od wartości wskazanej na polu).

ODSKOK - dokładnie tak, reszta przyjmuje starcie na normalnych zasadach. Tak, można zagrać kartę Polskie skrzydła nawet gdy mamy niskie morale. To jej przewaga nad zwykłym rozkazem odskoku.

RUCH - znów dobrze interpretujesz zasady. Ruch między jedną wsią a druga lub między wsią a przedmieściami (i na odwrót) to ciągle ruch o 1 pole. Tak więc za 1 PA możemy przesunąc się ze wsi A do B, potem do C i na koniec do D. Czyli możemy zrobić spory manewr wokół miasta. Możliwość ta oddaje normalne, ubezpieczone tempo marszu oddziału, który nie jest aż tak narażony na ostrzał jak defilując przez miasto.

Pozdrowienia!

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.