Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 16 grudnia 2018, 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Games)
PostNapisane: wtorek, 7 sierpnia 2018, 17:40 
Major

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1204
Lokalizacja: Szczecin
No, to zapowiada się interesująco.
Wklejam link do wywiadu z autorem gry: https://theplayersaid.com/2018/07/23/in ... ass-games/
Nawet w całości nie przeczytałem (jest długi), ale spodobał mi się m.in. ten tor coraz lepszych klas drednotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2018, 20:43 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34303
Lokalizacja: Warszawa
Tor rozwoju okrętów (ten z coraz lepszymi klasami jednostek) rzeczywiście bardzo interesujący :roll: .
U nas niektórzy koledzy figurkowcy dłubali przy systemie morskim kiedyś. Może się zainteresują, bo prędzej chyba zagrają w tę grę niż stworzą pomalowaną flotę okrętów do tego okresu.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Europe in Turmoil: Prelude to The Great War (Compass Gam
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2018, 21:51 
Colonel en second

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 00:27
Posty: 1384
Lokalizacja: Kraków
Po jednej, szybkiej rozgrywce na konwencie trudno wydać jakąś ugruntowaną opinię, niemniej wstępny ogląd gry jest raczej na "plus". Zasady jak "1989" raczej niż TW, ale z prostszym scoringiem, fajnie rozwiązane pola "poza obszarami punktowanych państw" (dają punkty w każdym scoringu państwa sąsiadującego), ciekawe opcjonalne zasady mobilizacji przy wybuchu Wielkiej Wojny - to właściwie wszystkie innowacje. Jeśli ktoś poszukiwałby nowatorskich rozwiązań raczej się zawiedzie, jeśli trzeciej z kolei gry z serii, równie dynamicznej jak poprzednie, to chyba będzie to. Niepokoi trochę, że wszystkie chyba (trzy) konwentowe partie wygrali "demokraci" w połowie gry, może to oznaczać zachwiany balans, ale przecież w TS takie serie bywały regułą.
Co do meritum, to oczywiście samo założenie "obóz republikańsko-liberalno-socjalistyczny versus konserwatywno-monarchistyczny" jest bałamutne, to broni się o tyle, że zasadniczo nie jest to jednak gra o dyplomacji, Wielka Wojna rozpatrywana jest tylko jako dodatkowy czynnik osłabiający wpływy jednej lub obu grających stron - oraz kończący rozgrywkę. Na pewno po pierwszej rozgrywce chce się znów zagrać (deklaracja na przyszłe konwenty :) ).
Aha - duży plus za czarne poczucie humoru: pole intelektualistów w Rosji nazywa się "Syberia".


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.