Konkurs historyczny Strategosa (III edycja)
Eligiusz Niewiadomski? Tylko, na Boga, on się chyba nie "wsławił"! Strzelał z dwóch kroków, w plecy. Do tego nie trzeba pewnej ręki ani dobrego oka. Wystarczy durny fanatyzm.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 384
- Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
- Lokalizacja: Police
Brawo Andy, trafna odpowiedz. Wybacz moje wsławiłł się ale w czasie zadawania pytania nie przychodziła mi na myśl inna forma zaakcentowania czynu które zachowało go w historii.
Przeglądałem sobie dzisiaj wikopedie, ale też mam w pamięci książke Cata, te 6 strzałów w Zachęcie być może powstrzymało wojne domową.
Przeglądałem sobie dzisiaj wikopedie, ale też mam w pamięci książke Cata, te 6 strzałów w Zachęcie być może powstrzymało wojne domową.
Propaganda, mająca bronić mordercy i jego ideologicznych kamratów. Zresztą nie powstrzymało, mieliśmy wojnę domową w 1926 roku, wywołaną dla odmiany przez zupełnie inny obóz polityczny.Pan P pisze:te 6 strzałów w Zachęcie być może powstrzymało wojne domową.
Nad pytaniem pomyślę po powrocie z pracy.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Zatem:
Pewien "dwusilnikowy" samolot drugiej wojny światowej charakteryzował się tym, że de facto był samolotem czterosilnikowym. O jaki samolot chodzi?
Pewien "dwusilnikowy" samolot drugiej wojny światowej charakteryzował się tym, że de facto był samolotem czterosilnikowym. O jaki samolot chodzi?
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Nie. W pytaniu chodzi o samolot produkowany seryjnie i użyty bojowo. FW 191 był projektem. W wersji B miał mieć 2 silniki, a w wersji C - 4 (jeśli dobrze pamiętam).
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Wasza myśl błądzi. Chodzi o samolot, który jednocześnie był "dwusilnikowy" i czterosilnikowy. Kluczowa jest tu rola cudzysłowu.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Co jest, Panowie? Samolot był produkowany seryjnie (w trzech głównych wersjach ok. 1000 egzemplarzy!). To naprawdę nie żaden futurystyczny projekt typu UFO.
No i był niemiecki.
No i był niemiecki.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Dzięki, już się martwiłem, że to za trudne pytanie!
Oczywiście, Greif miał cztery silniki w dwóch gondolach i to miałem na myśli, pisząc o nim jako o samolocie "dwusilnikowym".
Ciekawostką jest fakt, że kapral-Wódz Tysiącletniej Rzeszy w swej genialnej przenikliwości kazał dostosować ten ciężki bombowiec do bombardowania z lotu nurkowego! Uwielbiam faceta!
Oczywiście, Greif miał cztery silniki w dwóch gondolach i to miałem na myśli, pisząc o nim jako o samolocie "dwusilnikowym".
Ciekawostką jest fakt, że kapral-Wódz Tysiącletniej Rzeszy w swej genialnej przenikliwości kazał dostosować ten ciężki bombowiec do bombardowania z lotu nurkowego! Uwielbiam faceta!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów