Space Empires 4

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Space Empires 4

Post autor: Kiedryn »

1. Gra turowa.
2. Szczegółowe bitwy na poziomie taktycznym (i symulator walki do testowania nowych projektów!).
3. Typy Pojazdów i nietylko: Statki, Bazy, Transportowce, Myśliwce, Miny, Satelity, Piechota, Planetarne instalacje obronne.
4. Możliwość dowolnego tworzenia nowych projektów dowolnego typu.
5. Zarządzanie Imperium w zakresie: Badań, Wywiadu, Polityki, Produkcji, Projektów pojazdów.
6. Szczegóły rozpoczęcia rozgrywki: Warunki zwycięstwa, Ograniczenia technologii, układ galaktyki, Szczegółowe tworzenie rasy.
7. Wielkość galaktyki: ponad 100 systemów po 15 planet każdy (z modami więcej).
8. W kosmosie: Czarne dziury, mgławice, podwójne gwiazdy, potrójne gwiazdy, pasy asteroid, gazowe giganty, kosmiczne burze!
9. Ogromne drzewo technologiczne: Setki technologii, 500+ budynków i komponentów.
10. Kompletnie modyfikowalna gra: Tworzenie własnych planet, gwiazd, pojazdów, etc.
11. Możliwości modyfikacji samej gry: Wszystkie pliki sa w txt więc bardzo łatwo tworzyć własne mody, Komponenty, Budynki, Wielkość Pojazdów etc.
12. Możliwość ingerencji w AI przeciwnika: Można dowolnie ukształtować komputerowego gracza.
13. Na początek 18 ras do dyspozycji można grać nimi lub stworzyć własne.
14. Interface równierz modyfikowalny wszystko opiera się na prostych w obróbce plikach BMP.
15. Dowolnie wygenerowana mapa dla każdej rozgrywki.
16. Zaawansowana polityka: Protektorat, Okupacja, Handel, anektowanie terytoriów.
17. Zdarzenia losowe: Rebelie, trzęsienia ziemi, supernowe, skarzenia, burze kosmiczne, i czasami wybuchające na planetach plagi!

Uwagi końcowe: niesamowicie mocną stroną tej gry jest jej ogromna Modyfikowalność, powstało bardzo dużo modów które radykalnie zmieniają sposób gry np. Star Trek Mod. Jeszcze jedną ciekawą rzeczą jest DARMOWY server do gry z innymi zapaleńcami.

Kupić niestety to jest ciężko bo żaden polski wydawca sie nie zdecydował na jej wydanie w polsce. Można sobie to nabyć w zagranicznych sklepach internetowych jednak taka operacja jest dość kosztowna. Najprościej ściągnąć to jakimś programem typu eMule. Nie namawiam tu do piractwa ale w tym przypadku to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie.

Dla chętnych jest demo które można zassać ze strony producenta. Trochę waży bo 29 Mb ale warto.
http://www.shrapnelgames.com/downloads/SE4GoldDemo.exe
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

http://kiedryn.w.interia.pl/rys/screen.jpg

Dla chętnych link do screena z moda "Star Trek"

Oczywiście najlepiej się gra z innymi ludzmi co jest bardzo ułatwione. Można przekazywać sobie surowce, statki, technologie, prosić o pomoc w konkretnym miejscu itd.
Aktualnie gram z 18 ludzmi z całego świata zabawa jest przednia, polityka w takiej grze jest najważniejsza i trzeba sie porządnie nagłówkować żeby osiągnąć wyznaczony sobie cel...
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Do SE4 wszystkie mody są dostępne na stronie http://www.malfador.com/

Wystarczy zainstalować grę i ściągnąć najnowszego patcha.

Jeśli chodzi o mody to są ich setki nalepsze to:
Image mod - dodaje ogromną ilość dodatkowych budynków, komponentów i planet (tylko obrazki trzeba do tego zainstalować mod który je wykorzystuje)
Fyrons Quadrant mod- Czy jakoś tak. Dodaje różnorodne systemy planetarne zwiększa ilość naturalnych satelitów planet (wykorzystuje powyższy mod).
Star Trek - Mój ulubiony. Opracowany z głową, ogromna ilość nowych technologii no i tworzy niesamowity klimat rozgrywki.

Największą bazę modów można znaleść tu: http://seiv.pbw.cc/
Rejestracja nic nie kosztuje a przy okazji można pograć sobie z innymi ludzmi.
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Jeśli chodzi o moją aktualną grę to te 18 osób głównie są to fani Star Treka. Skupiamy się raczej na polityce. No i gramy w mod do SE4 Star Trek, gdyż "gołe" jest stosunkowo ubogie.
Gramy przez server do którego linka podawałem wcześniej.

Walki istotnie rozgrywane są przez kompa ale tylko w multiplayerze i tu znowu kłania się możliwość modyfikacji gry. Można dodać własne formacje floty i taktyki walki (w podstawowej wersji jest ich kilka a w mod'zie kilkadziesiąt).

Pozatym nie wyobrażam sobie zebrania w jednym czasie 18 osób z całego świata przy kompiach (nigdy nie wiadomo kto z kim walczy) i rozegrania walk taktycznie. Natomiast rozgrywanie walki tylko przez jednego gracza (a statki przeciwnika dowodzone przez komputer) jest troszkę nie sprawiedliwe.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Co zmienia ten mod i jak wygląda rozgrywka?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Co zmienia mod... no praktycznie wszystko.
Najwięcej zmian jest w technologiach, każda rasa oprócz głównych technologii ma swoje własne i jest ich naprawdę dużo np. cloaking Klingonów czy Romulan. Technologia silników WARP.
Wielkości statków i nie są zmienione tylko po to żeby były zmienione ale dopasowane sa do rasy np. Statki klasy Defiant (federacja).
Zmian dokonano też w grafice, każda z ras ma swój zestaw statków. Poprawiono trochę interface jest bardziej "wyraźny" (jaskrawsze kolory)
Oprócz tego dodana ogromną ilość formacji, taktyk walki, nowe typy układów gwiezdnych, klas statków itd. jest tego tyle że nie sposób wymienić wszystko aktualnie mod jest w wersji 1.7.5 i można go zassać tutaj: http://www.astmod.com/startrek/stm.htm
Twórcą jest Atrocities, a mod cały czas się rozbudowywuje.
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Zapomniałem wspomnieć o rozgrywce.
Jedną turę rozgrywamy co 72 godziny i jest to mimo tego jak się wydaje niezbyt wiele czasu. Gram Bajoranami i praktycznie od samego początku musiałem się bronić przed Cardasianami (gramy na mapie zrobionej właśnie pod Star treka), niedawno Dominium próbowało mnie odwiedzić ale im się nie udało :-). Poprosiłem federację o pomoc ale nie wiem czy coś z tego wyjdzie bo są zajęci Klingonami i Borgiem (Brogiem gra Petra Burg :-) ). Narazie największym sukcesem jest podpisanie z Cardsią porozumienia handlowego. Federacja chce mnie wcielić ale mam silną pozycję przez to że kontroluję korytarz do kwadrantu Gamma...
Jednym słowem jest co robić :-)
Admin Pomocniczy
Appointé
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2006, 13:44
Lokalizacja: z odmętów sieci

Post autor: Admin Pomocniczy »

hehe brzmi nieźle !! Ale troszke mi to podobne za bardzo do strategii online przez przegladarke, jakich wiele mozna spotkac. Tam przynajmniej tura trwa co 1 h. 72 h to jest szok! Dla mnie to zdecydowanie zbyt rozwlekla rozgrwka, ale na pewno ma swoj inny kosmiczny urok :)

PK

[wstawione za zgodą PK]
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Zawsze można to zmienić a zakładając gre na serverze masz do wyboru automatyczne tury i określony czas na rezegranie jednej lub komputer rozegra turę gdy wszyscy gracze ja zrobią. Więc można sobie robić "sesje"...
Admin Pomocniczy
Appointé
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2006, 13:44
Lokalizacja: z odmętów sieci

Post autor: Admin Pomocniczy »

Pamiętam mówiłeś, że był taki czas, że grałeś w moo2, znalazłeś SE4 i zmieniłeś swoje preferencje. Czy możesz mi powiedzieć jak długo grałeś w moo2 i czy z ludźmi oraz co sprawiło, że wolisz se4?

PK

[wstawione za zgodą PK]
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

Oj dawno to było, dokładnie nie pamiętam więc nie powiem.
Głównym powodem było to że SE4 jest w pełni modyfikowalne. Można tam zmienić praktycznie wszystko. Chcemy żeby osłony były silniejsze... zaglądamy do odpowiedniego pliku txt i wprowadzamy swoja wartość.
Jakaś technologia nam się nie podoba, to ją usuwamy. Tak samo można wprowadzać nowe technologie, budynki czy komponenty dla statków. Możliwości są praktycznie nie ograniczone.
Admin Pomocniczy
Appointé
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2006, 13:44
Lokalizacja: z odmętów sieci

Post autor: Admin Pomocniczy »

Hmm to jest ciekawe. Choć przy użyciu specjalnego edytora do moo2, można dokonać dokładnie tego samego : zmienić ceny pików rasowych, pozamieniać technologie, bronie. Ale tu możliwości nie są nieskończone. Ale pomimo istnienia takich modyfikacji, mało kto ich używa. Dlaczego ? Bo oryginalne moo2 jest na tyle dobrze skonstruowane, że nie wymaga poważnych przeróbek. Ale także daltego, że każdy by je zmienił na swój punkt widzenia, który najczęściej nie pasuje dla innych. Stąd też mody dla moo2 są mało popularne. Ja trzymam się oryginalnej wersji z drobnymi dodatkami, które jednak nie modyfikują rdzenia gry, a sprawiają, że gra się fajniej : fair start dla graczy, możliwość eliminacji tuneli, dziur i oriona, eliminacja bugów.

Rzeczywiście dawno musiałeś grać w oriona. Mogłeś nawet nie poczuć jego prawdziwego klimatu. A szkoda :) Twoja strata hihi ....
PK

[wstawione za zgodą PK]
Awatar użytkownika
Kiedryn
Sergent
Posty: 124
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:59
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Kiedryn »

W SE4 nie trzeba żadnego edytora bo wszystko jest w plikach textowych. Poprostu stworzony został engin którego otoczke można dowolnie kształtowąć.
Jest nawet Mod pozwalający na granie w realiach "Diuny" Franka Herberta.
:-)
Admin Pomocniczy
Appointé
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2006, 13:44
Lokalizacja: z odmętów sieci

Post autor: Admin Pomocniczy »

Tak pewnie pliki teksowe to lepsze rozwiązanie. Tylko czy istnienie 1000 wersji tego samego SE4 nie zabija piękna tej gry? Fajnie, ze każdy ma swoją wersję, ale to sprawia, że społeczność graczy dzieli się na mnóstwo małych grupek, które grają "swoje" se4. To może powodować izolacje i rozproszenie. I na tym traci całość.

Masz moze gg ? Wole szybki kontakt :)

PK

[wstawione za zgodą PK]
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

No, ta modyfikowalność to rzeczywiście wydaje się dużą zaletą. Jeśli Kiedryn jeszcze piszesz, że planety można tworzyć. Mam rozumieć, że samemu można zrobić planszę tzn. czy jest to edytor w ramach gry, czy wymaga pogrzebania w plikach txt.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”