Total War: Rome i inne

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Ja musze sobie kupic w koncu barbarian Inwasion

Tez sie nie nastawiam na cuda w Imperialu, ale na pewno dam mu szanse...

Mogliby zamiast grafika i bitwami morskimi (mi byly zbedne) pomyslec nad tym Ai, bo w Medievalu 2 sie krzaczylo z lekka.


Kupilem jakis czas temu orginalnego Shoguna - gralem w jego czasach tylko w Demo- na serio zaczolem od medievala 1
i mialem problem z przekonaniem sie d oshoguna, jasne grafika prosta i wielu elementow serii brakuje, ale chyba po prostu tematyka mi nie odpowiadala...
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

A mi z dotychczasowych Shogun najbardziej sie podoba. W zadnej kolejnej AI nie robil tylu zasadzek czy nie unikal walk beznadziejnych. Owszem ma sporo luk i troche przegiec jak kensai, geisha czy brak jako takich oblezen.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

widac po avatarze czemu shogun ;>

ja nie czyuje klimatu
wszystkie jednostki dla mnie takie same sa ;/

przez ta rozmowe zmieklem i zakupilem Rome z dodatkami
:>
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Ale w rzeczywistości nie są :)
Yari Ashigaru i Yari Samurai - biją dobrze kawalerię
Yari Cavalry - bije dobrze łuczników
No-dashi - shock-troops biją dobrze piechotę yari
Naginata - ciężkozbrojna bijie dobrze No-dashi i radzą sobie z Ikko Ikki warior monks
Warior monks - obniżaja morale wrogim jednostkom jeżeli klan jest "bddysjki"
Naginata Cavalry - rodzaj ciężkiej kawaleri, dobrze walczy ale powolna
Heavy Cavalry - Kiba, czyli Panowie na koniach, dobre morale, szybcy ale chyba nie tak efektywni jak Naginata, niemniej biją dobrze No-dashi i radzą sobie z yari
No i oczywiście
Archers - Yumi w tym konni mucą wszelkie Yari i Ikko Ikki bo słabo chronione pancerzem
Arquebusiers - kicha, nie warto inwestować, mała szybkostrzelność i jak mży to już nie strzelą
Musketeers - Teppo Hayago czyli strzelcy pełną gębą, kiepscy w walce wręcz ale dwie trzy salwy z dobrze ustawionych linii potrafią zatrzymać prawie każdego przeciwnika :)
Na koniec trochę fikcji w postaci
battlefield ninja - szybcy i shuriken - mordują jak chcą ale w walce wręcz nawet Ashigaru mogą im dać radę (czasem), wszędzie się ukryją
Kensai - czyli pan "jak ja tu stoję, to nikt przez most nie przejdzie... no chyba, że ninja" - rzeźnik, nietykalny przez strzały, prawie nieśmiertelny, sam jeden wytnie oddział Yarin da rady reszcie. Jedynie co go może ruszyć to Ninja, kule z broni prochowej i masa, jak się go okrąży.
^^
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

no i kurka 10 jednostek na krzyz ;>

wole katafraktow ;>

w barbarian invasion wreszcie rozbili ich na kilka typow , co prawda czym sie roznil clibanari od katafrakta to nie wiadomo do konca, ale wybor jest przynajmniej ;>

Troche wkura w seri Total war ze zwykle by grac najlepszymi jednostkami trzeba sie niesamowicie rozwinac i w sumie wcale nie sa juz wtedy potrzebne, ale Sasanidzi maja libanariusow w zasadzie od poczatku.

I w jednej bitwie kurcze wodz lapal mnie w walce czekal na piechote i wycofywal sie, kilka razy z rzedy.

Spory postep - jakby jeszcze ta piechota lepiej dzialala to by mnie mial, niestety nie dziala i clibanari przejezdzaja przez wszystko :>
Jutro przetestuje Sasanidzkie slonie
w Rome bez dodatku w zaadzie slonie wygrywaly kazda bitwe...
Zobaczymy tu
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

PS: Naszla mnie taka refleksja
wole gry w orginalnej wersji jezykowej...


co za idiota to tlumaczyl
skoro jednostke pieszych łucznikow nazwal - Jezdzcy stepowi... :rotfl:
Darth Stalin
Censor
Posty: 6597
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 181 times

Post autor: Darth Stalin »

@RyTo:
jeżeli masz Platynową Edycję (czyli RTW, BI i Aleksandra w jednym), to polecam MiniModPack 3.1 do EB 1.2 - musze sobie zassać, domodowac po swojemu i sobie zaszaleję.
Naprawde warto - dodanych jest sporo ciekawych smaczków do EB. Poza tym silnik ALX.exe daje więcej możliwości modeli (dopuszczalny plik DMB może mieć 2 razy więcej pozycji) i jeszcze parę innych ciekaowstek.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Dzieki bardzo pakernym dostepnym od reki jednostkom kampania Sasanidami chyba byla najlatwiejsza jaka gralem.


Ale bardzo zmrozily mnie strachem
Dziewice na koniach w armii sarmackiej.. :rotfl:
Ostatnio zmieniony niedziela, 28 grudnia 2008, 21:16 przez AWu, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pablo8019
Praefectus Castorium
Posty: 577
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:44
Lokalizacja: Markuszów

Post autor: pablo8019 »

AWu pisze:w Rome bez dodatku w zaadzie slonie wygrywaly kazda bitwe...
No chyba, że kręciły się pod murami obleganego miasta, w którym zamknęło się parę oddziałów dobrych łuczników...
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

No wywazanie bram im nie szlo zbyt dobrze, ale generalnie nic co sie tak bez sensu kreci nie konczy dobrze - a slonie maja pewne problemy nawigacyjne wynikajace z tego jak poruszaja sie jednostki wojskowe w Rome (nie skrecaja naturalnie wyginajac formacje, ale przestawiaja sie na nowy wektor i ruszaja).

Co do sloni w barbarian invasion - sa tylko male, ale rownie pakerne co w Rome, po prostu masakra.
Awatar użytkownika
Gilgamesh44
Adjudant
Posty: 254
Rejestracja: środa, 10 października 2007, 17:02
Lokalizacja: s komputra

Post autor: Gilgamesh44 »

W rękach gracza słonie były prawie niezniszczalne, choć już w Alexander komputer potrafił celowo routować w polu moje słonie zmasowanym ostrzałem łuczników.
Z kolei w sytuacjach gracz vs gracz czy gracz vs komputer nigdy ze zwalczaniem słoni nie miałem problemu - grając Partami (wiadomo dlaczego :rotfl: ).

Najbardziej lubię w silniku RTW te niezamierzone śmieszności, które czasem produkuje:

Np - to z ostatnio ukończonej kampanii Pahlava w EB (odpalanej na .exe Barbarian Invasion):

Samotny falangita z dowodzonych przez komputer posiłków wybiega z macierzystego oddziału i pędzi, pędzi do walki. To się nazywa żądza krwi. ;>
Obrazek

Wojska Sauromatów walczą, osada upada, a ich generał solo siedzi ukryty za chatą (dopadłem tchórza, nie przeżył :devil: ):
Obrazek

Inny dowódca, bandy buntowników, dla odmiany nie miał juz tyle szczęścia.
Wprawdzie rzucił się do ucieczki:
Obrazek

Ale daleko nie odbiegł. ;>
Obrazek
Obrazek

Za to ostatni z jego ludzi wykazał się nadzwyczajną chyżością (i biegłością w unikach, chyba), ocaleć jako jedyny z bitwy kiedy goni cię i strzela ci w plecy cała armia - epicki wyczyn:
Obrazek
Obrazek

Niektórzy nie mają tyle szczęścia (nowa konkurencja w grze - strzelanie do niedobitków na czas, jeśli zastrzelisz ostatniego nim dobiegnie do mety - wygrywasz ;> ).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Generał Ptolemaioi dla odmiany, nie ucieka, twardy jest i walczy do samego końca (a ten gagatek, jakimś cudem przeżył (sic!) bitwę, będąc jedynym ocalałym z całej armii broniącej Sydonu - widać bogowie olimpijscy kochają bohaterów :pom: )
Obrazek

A z nieśmiesznych - kilka obrazków z akcji policyjnych - dyscyplinowanie buntowników.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mieszany charakter wojsk partyjskich bierze się z ulubionej przeze mnie polityki instalowania wszędzie państewek klienckich, dzięki czemu np.: armie w Ionii to w dużej części Grecy, tylko pod moim sztandarem.

Trochę wojny na stepach:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Początek długiej i krwawej dla obu stron wojny z Ptolemeuszami, którym się poprzewracało w głowach i próbowali wbić Partom nóż w plecy (w następstwie czego ostatecznie nie zostali starci z mapy tylko dlatego, że skończyli będąc partyjskim protektoratem).

Obrazek
Obrazek

Bitwa o Augile - to bezpańskie miasteczko było rzutem na taśmę i próba otwarcia drugiego frontu na ptolemejskich plecach. Jego mieszkańcy stawili nadspodziewanie mocny opór.
Ale za to wyszedł z niego wspaniały wrzód na ptolemejskim tyłku i sprzątnąłem cukierek sprzed nosa Kart Hadaszt. :rotfl:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Końcówka wojny na stepach (a właściwie wybijania wszystkiego co nie moje na kaspijskich i czarnomorskich wybrzeżach) doprowadziła w końcu na bałkany:

Obrazek
Obrazek

Najfajniejsza bitwa kampanii, "u brodu".
Ogólna sytuacja - na pierwszym planie bród obsadzony germańskimi najemnikami., drug linia moich wojsk to lekkozbrojni konni łucznicy.
W dali widać drugi rzut wojsk komputera, zaskoczył mnie tym trochę (drugi bród nie był widoczny na pierwszy rzut oka), ale na szczęście jednostką mojego generała była ciężka jazda i udało się przytrzymać szarżujących dość długo, aby podciągnąć tam uzupełnienia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z innej beczki - kilka obrazków z rozpoczętej kampanii, mod Rise of Persia.
Nie piszę nazwy frakcji, bo to widać na pierwszy rzut oka.
Żadne poważne bitwy, dwie akcje policyjne i zajęcie dość mocno bronionego miasteczka (ale bronionego przez słabo wyekwipowane oddziały).

Jak widać po wrakach rydwanów, generał prowadzi podbój osobiście. :rotfl:
Obrazek

Ciężka piechota:
Obrazek

Rozpędzanie buntowników pod Babilonem:
Obrazek

Rozpędzanie buntowników w górach na północ od Aszur:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponieważ to początek kampanii i nie chcę już teraz wykańczać swoje szczupłe zasoby, zadowoliłem się tylko zroutowaniem obu armii. Na niepotrzebne okrucieństwo w imię Marduka jeszcze przyjdzie czas. ;>
"Jeśli będę zdrów, nie cierpienia Jonów bedą przedmiotem ich [Greków] gawęd, lecz ich własne"
Kuba1
Chasseur
Posty: 16
Rejestracja: czwartek, 18 grudnia 2008, 15:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kuba1 »

Mam Rome platynową i to jest w wersji 1.5. Jakie patche są do tego dostępne? Prosiłybm z jakims krótkim opisem(objaśnieniem)?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

pache to chyba zadne

sa modyfikacje nieoficjalne.
Kuba1
Chasseur
Posty: 16
Rejestracja: czwartek, 18 grudnia 2008, 15:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kuba1 »

No tak chodziło mi o mody ;] myślałem o jednym a drugie napisałem;] narazie znalazłem europe barbaroum.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

to lepiej pytaj na http://totalwar.org.pl/

tam mieli odnosniki i opisy wszystkich wiekszych modow
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”