Civilization VI

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.

Re: Civilization VI

Postby Profes79 » Friday, 23 December 2016, 22:19

Jak zobaczyłem patronkę swojej promocji na KSAP to wszystko mi opadło. Kazimierz Wielki z V wyglądał dostojnie i godnie a Jadwiga w VI....słów brakuje na oddanie tej trywialności. Gibanie się, załamywanie rączek...tylko kaczego dzióbka brakuje...
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Civilization VI

Postby runnersan » Friday, 23 December 2016, 22:48

Zrobili ją na wzór współczesnych dziewczyn w jej wieku :) Coś jak w tym serialu o Marii Stuart, którego oglądanie wytrzymałem aż 4 odcinki, tylko dlatego, że chciałem się przekonać, czy ktoś na dworze króla Francji zaraz wyciągnie telefon i zrobi selfika z księciem.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Civilization VI

Postby LUDzik » Saturday, 24 December 2016, 15:41

Polska w Civ 6:

Liderem Jadwiga, przedstawiona karykaturalnie (jak wszystkie postaci), strój wydaje się być daleki od historycznego.
Dodanie kobiety jest podyktowane "parytetem" na jaki postawili twórcy. Trochę smutne.
Na plus zasługuje staropolski język, którego używa władczyni, która tytułuje się Jadwiga-król Polski.

Zdolności władczyni to zwiększona siła reliktów oraz nawracanie miast, które straciły terytorium w wyniku umiejętności "złota wolność" (czytaj dalej).
Ponadto kompleksy religijne są nieznacznie silniejsze.

Jednostka specjalna - jak można się spodziewać - husaria. Skrzydła tak olbrzymie, że w zasadzie mógłby to być jeździec na pegazie. Pytanie tylko czy zastępuje rycerzy czy dużo późniejszą kawalerię.

Budynek specjalny: Sukiennice. Budynek handlowy, który daje korzyści z handlu. Można go budować w wielu miastach - nie jest cudem.

Specjalna umiejętność "złota wolność" umożliwia zajmowanie dodatkowego terenu, a nawet odbieranie go przeciwnikom w okolicach wybudowanych fortów i obozów wojskowych. Ponadto, co równie istotne, możemy zamiast karty wojskowej użyć dowolnej (np.dyplomatycznej) czyli nasz ustrój jest bardziej elastyczny.

PODSUMOWUJĄC
Jadwiga i jej cywilizacja dostała pokaźny zestaw umiarkowanie silnych narzędzi, ale....
1. Wybór władcy jest chybiony
2. Całość koncepcji moim zdaniem nie trzyma się kupy, choć podoba mi się postawienie na relikwie religijne.
3. Brakuje jakiejś możliwości wspierania nauki - UNIWERSYTET!
4. Jestem zawiedziony. Jest domniemanie, że pojawi się jeszcze inny władca polski w którymś z ostatnich ododatków do gry, stawiałbym na Kazimierza.
LUDzik
Appointé
 
Posts: 32
Joined: Wednesday, 8 January 2014, 14:24

Re: Civilization VI

Postby Profes79 » Saturday, 24 December 2016, 16:08

Ciekawe jak to będzie wyglądać w innych językach - bo tytulatura "Jadwiga - Król Polski" jest jak najbardziej poprawna ale ciekawe, czy nie schrzanią tego w innych językach i nie dadzą jej tytułu królowej (też zresztą poprawnego od momentu ślubu z Jagiełłą).
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Civilization VI

Postby runnersan » Saturday, 24 December 2016, 22:01

Po angielsku:

Image

Taki obrazek wrzuciłem.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Civilization VI

Postby Torgill » Sunday, 25 December 2016, 19:00

To jest fajne. Z drugiej strony pewnie równie ważne jak realia historyczne, była tutaj polityczna poprawność, na zasadzie nazewnictwa profesorka, archeolożka, ministra - Jadwiga może być królem, nie musi być królową ;)
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5219
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: Civilization VI

Postby Profes79 » Tuesday, 27 December 2016, 11:51

Niby tak, zwraca jednak uwagę to potwierdzenie "Yes, a king" co zdaje się wskazywać, że zrobiono to w pełni świadomie i jeszcze podkreślono, żeby nie spływały im maile "hej, zrobiliście błąd" :)
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Civilization VI

Postby runnersan » Tuesday, 27 December 2016, 12:22

Błąd zrobili z Wielkopolską zamiast Polską :)
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Civilization VI

Postby Telamon » Sunday, 1 January 2017, 16:04

Dzisiaj przypadkiem zobaczyłem Jadwisię.

https://www.youtube.com/watch?v=7jqnB0uvg3E

Jeszcze powinna entuzjastycznie podskakiwać i piszczeć np. w przypadku konwersji na chrześcijaństwo.


Dla porównania Barbarossa.

https://www.youtube.com/watch?v=RgvfU-1ycUs&t=2s
User avatar
Telamon
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4741
Joined: Wednesday, 30 May 2012, 17:27
Location: Kraków/Zakliczyn

Re: Civilization VI

Postby Torgill » Wednesday, 4 January 2017, 01:43

Jakby nie ta zbroja to by wyglądał jak filozof z meczu filozofów w Monty Pythonie ;)

Chyba wszystkie te postacie są jakieś strasznie cukierkowate.
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5219
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: Civilization VI

Postby Philip79 » Saturday, 21 January 2017, 21:59

Miałem okazję pograć trochę w VI część i moje odczucia były takie, że ani ziębi ani grzeje. Ogólnie mówiąć coraz bardziej odnoszę wrażenie, że Cywilizacja wyczerpała już swój potencjał prawie że 2 części temu... a może więcej.
Wcześniej chyba @Profes79 napisał już, że mamy do czynienia właściwie z liftingiem i dość drobnymi, mniej lub bardziej ciekawymi zmianami.
Zdaje sobie sprawę, że zapewne zagorzali fani tej serii zapewne by się ze mną nie zgodzili delikatnie mówiąc :) ale patrzę z punktu widzenia, nie tylko tej serii ale też tego co oferują równolegle pozycje na półce strategi 4x.
Grałem właściwie we wszystkie produkcje z tej półki i wypadało by się zastanowić, czy Cywilizacja nadal jest w stanie zaoferować to co do tej pory ją wyróżniało? Lub po prostu, czy równoległe produkcje nie oferują już więcej niż Cywilizacja?

I tak, jeżeli miało by się coś zmienić, to Cywilizacja musiała by zrobić coś radykalnego w swoich zmianach,
tylko czy wtedy była by jeszcze cywilizacją??? A może podeszła by pod plagiat czegoś co oferują już inne gry?
Bo tematyka strategii 4x została w ostatnich latach bardzo mocno wyeksploatowana i Cywilizacja obecnie przypomina mi wyspę otoczoną klifami, na którą ciężko wejść, bo Cywilizacja bezdyskusyjnie jest swoja marką od czasów Amigi 500 :)
Ale też ciężko jest się z tej wyspy wydostać, poszerzając swoją ofertę.

Dlatego widzę tą grę w nieco szarych kolorach, jeśli chodzi o rozwój. Natomiast gra nadal będzie miała szerokie grono wiernych fanów, tylko że z czasem wszyscy zorientują się, że po prostu są już o wiele ciekawsze gry w tym temacie.
Wystarczy spojrzeć jak wiele już mają do zaoferowania gry także z kategorii 4x, ale rozgrywających się w przestrzeni kosmicznej (przykładowo Stellaris, seria Endles Space i Endles Legend, seria Elemental, Age of wonders III, czy chociażby odświeżone produkcje, jak genialny Master of Orion i kilka innych)
Podałem w większości przykłady strategi 4x rozgrywających się w kosmosie, ale to chyba na ich polu najwięcej się zmienia.

Wiem, krytykować jest łatwo :) ale, np Sid Meyer w 2008r zrobił bardzo ciekawy krok wypuszczając odnowioną "Civilization IV Colonization", która moim zdaniem była najbardziej radykalnym posunięciem w kierunku wyprowadzenia starej Civilizacji z równi pochyłej. Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie. Owszem, wyszła Cyvilizacja w kosmosie, ale to akurat był największy błąd ponieważ tamten teren już dano był zajęty przez lepsze produkcję.
Więc Cywilizacja moim zdaniem powinna zostać na ziemi :) ale rozgrywka powinna zostać przeniesiona w inny klimat, jednoczesnie wprowadzając zupełnie nowe elementy, (przykład: Mod "Colonization - Medieval Conquests"). A jesli twórcy juz nie maja pomysłu na grę to powinni poczytac na forach i zobaczyc jak wiele proponują zmian fani tej serii.

Pisze to wszystko ponieważ Cywilizację uważam za zbyt kultowy tytuł aby umarł śmiercią naturalną i było by bardzo szkoda. Jednak muszą zrobić coś radykalnego, bo wypuszczanie kolejnych części, które tak na prawdę niewiele zmieniają, prowadzi do naturalnego zapomnienia, bo gracze często wolą juz zmienić kompletnie klimat, a pograć w pozycję która oferuje wiele więcej na polu dyplomacji, rozwoju planet/miast, prowadzenia wojen, czy badań.

Teraz ostatnio wyszła gra pt "Planar Conquest" z serii World of Magic i wystarczy zobaczyć co twórcy tam wprowadzili, chociażby na polu badań, odkrywania nowych czarów, czy tworzenia przedmiotów dla bohaterów. Niby temat już oklepany, a tutaj nastąpiła tak radykalna zmiana, że cała seria nabrała zupełnie nowego blasku. Ciekawy jestem jak zostanie przyjęta przez graczy.

Pozdrawiam

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
User avatar
Philip79
Sous-lieutenant
 
Posts: 482
Joined: Sunday, 16 August 2015, 18:34
Location: Radom

Re: Civilization VI

Postby runnersan » Sunday, 22 January 2017, 11:42

Philip79 wrote:
Wiem, krytykować jest łatwo :) ale, np Sid Meyer w 2008r zrobił bardzo ciekawy krok wypuszczając odnowioną "Civilization IV Colonization", która moim zdaniem była najbardziej radykalnym posunięciem w kierunku wyprowadzenia starej Civilizacji z równi pochyłej. Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie.


Zupełnie się nie zgadzam. Niestety to co zrobiono w Civ IV to wydano moda, który miał imitować genialną oryginalną kolonizację, nad którą siedziałem sam mnóstwo dni. Przy odświeżeniu zagrałem tylko raz :( Niestety interfejs IV nie wspierał kilku ważnych mechanik, które były w oryginale i niejako samą grę przez to upraszczał i właśnie dużo mocniej Cyvilizował, co wcale nie było dobrym pomysłem.

Zupełnie nowa gra, w zupełnie nowym klimacie. Owszem, wyszła Cyvilizacja w kosmosie, ale to akurat był największy błąd ponieważ tamten teren już dano był zajęty przez lepsze produkcję.


Dokładnie, a tym tytułem było Sid Meier's Alpha Centauri. Znowu wzięto silnik z cywilizacji, tym razem chyba V i zrobili moda, który miał udawać Alpha Centauri. Niestety pewne decyzje projektowe spowodowały, że to co sprawiało, że Alpha Centauri to nie była cywilizacja w kosmosie wycięto i został sam mod. A szkoda, bo na tą grę naprawdę długo czekałem.

Co do konkurencji, to tak, jest ona coraz większa. To, że jeszcze nie powstała alternatywna seria, która mogłaby zakasować Civ, moim zdaniem wynika tylko z tego, że prawnicy 2kgames, rozszarpaliby śmiałka pozwami.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Civilization VI

Postby Philip79 » Sunday, 22 January 2017, 12:57

Dokładnie, a tym tytułem było Sid Meier's Alpha Centauri. Znowu wzięto silnik z cywilizacji, tym razem chyba V i zrobili moda, który miał udawać Alpha Centauri. Niestety pewne decyzje projektowe spowodowały, że to co sprawiało, że Alpha Centauri to nie była cywilizacja w kosmosie wycięto i został sam mod. A szkoda, bo na tą grę naprawdę długo czekałem.

Co do konkurencji, to tak, jest ona coraz większa. To, że jeszcze nie powstała alternatywna seria, która mogłaby zakasować Civ, moim zdaniem wynika tylko z tego, że prawnicy 2kgames, rozszarpaliby śmiałka pozwami.


Tutaj bardziej miałem na myśli Beyond Earth, ale to chyba jest kontynuacja Alpha centauri.
Gra bardzo atrakcyjna pod względem wizualnym, poza tym porządnie zrobiona (np: bardzo dokładnie opisana encyklopedia, oraz wszystkie elementy gry).
Ogólnie grało mi się bardzo przyjemnie, bo gra dodatkowo była też porządnie spolszczona (zdecydowanie wolę jak jest dobrze zrobiona polska wersja). Gra też otrzymała wysokie noty na portalach gier. Mimo to super hitem nie była, bo została przyćmiona przez kilka innych produkcji z tego okresu, a mogło być inaczej, gdyby wyszła 2-3 lata wcześniej, albo w innym okresie.

Niestety bolączką jest to, że nowe gry są często zbyt drogie i często gracz musi dokonać wyboru mając przeznaczone na grę te sto parę zł, bo za taka sumę oczekuje się dobrej rozrywki na ładne kilkadziesiąt jak nie set godzin, dlatego moment premiery gry jest tak bardzo ważny, bo gracz często decyduje się na grę która wcale nie ma więcej do zaoferowania, ale jej marketing był silniejszy. Dlatego też osobiście odradzam graczom kierowanie się tzw "mainstreamowymi" mediami, które są po prostu opłacane przez producentów i promują takie a nie inne tytuły.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
User avatar
Philip79
Sous-lieutenant
 
Posts: 482
Joined: Sunday, 16 August 2015, 18:34
Location: Radom

Re: Civilization VI

Postby runnersan » Sunday, 22 January 2017, 13:27

Chodziło mi właśnie o wzorzec dla Beyond Earth, bo Alpha Centauri bardzo lubiłem i liczyłem na kontynuację. Niby dostałem, ale niestety trochę "przyciętą" i pozbawioną tego klimatu, który towarzyszył poprzedniczce.

A co do reklam, to faktycznie kilka razy spaliłem się na indykach czy tym podobnych strategiach, które koncept miały doskonały, ale ich wykonanie wołało o pomstę do nieba. Staram się ostatnio zajrzeć chociaż chwilę na gamplaye na youtube, bo tylko tak teraz jestem w stanie ocenić jakość gier. Aczkolwiek od tzw mainstreamu jeśli coś dostanie 6/10 to też warto się zastanowić czy mogą się aż tak mylić :)
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Civilization VI

Postby LUDzik » Sunday, 22 January 2017, 19:43

Philip79 absolutnie, ale to absolutnie się z tobą nie zgadzam. Gadasz całkowite kocopały.

W jakim sensie Cywilizacja miałaby zrobić coś absolutnie innego, radykalnego, nowatorskiego? Stać sie RTSEM może? Podaj realne przykłady jak to zrobić. Wydaje mi sie ze po prostu uważasz, że gatunek jako taki się wyczerpał.

Ale rzecież 5 i 6 zupełnie zmieniły koncepcje od czwórki! Właśnie szukaja nowych rozwiazań, odchodzą od realizmu w stronę (specyficznie rozumianego) ale jednak gameplayu, taktyka w walce, drzewka rozwoju, atrakcyjnie przedstawione cywilizacje.

A tego karykaturalna grafika.

Serio co by mogli zrobić, aby zachować tytuł i odkryć coś niesłychanego? Chętnie posłucham
LUDzik
Appointé
 
Posts: 32
Joined: Wednesday, 8 January 2014, 14:24

PreviousNext

Return to Gry komputerowe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests