Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Strategos » czwartek, 14 kwietnia 2016, 23:28

Jak w tytule.
Dostępna w Steamie. Może pogramy On Line? Gorąco zachęcam do zakupu, jest zniżka.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 95
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Twilight Struggle GMT wersja komputerowa

Post autor: Kosma » piątek, 15 kwietnia 2016, 08:19

Fajnie zrobione, miło się gra!
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3119
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Twilight Struggle GMT wersja komputerowa

Post autor: Silver » piątek, 15 kwietnia 2016, 08:55

A czym różni się taka gra od rozgrywki na vassalu?
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4753
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Twilight Struggle GMT wersja komputerowa

Post autor: clown » piątek, 15 kwietnia 2016, 08:56

Jest jeszcze wersja online, na której ja przesiaduję - wygodna, bo wszystko jest liczone za nas, wydarzenia z karty implementowane z automatu. Ful wypas ;]
https://chantry-games.com/
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Struggle GMT wersja komputerowa

Post autor: Strategos » piątek, 15 kwietnia 2016, 10:26

Silver pisze:A czym różni się taka gra od rozgrywki na vassalu?
Komputer jest "antypomyłkowy" ;) i odciąża gracza od wielu czynności.
Na bieżąco liczy stan VP, punkty w każdej strefie punktowania jeszcze przed zagraniem "karty scoringowej" wiadomo kto ma przewagę i konkretnie ile punktów zdobędzie w przypadku zagrania stosownej karty.
Wprowadza w życie eventy, kontroluje legalność akcji. Automatycznie uwzględnia modyfikatory przy różnych operacjach i przesuwa wskaźniki Defconu również na początku tury i wykonanych operacji militarnych (liczy związane z tym punkty na koniec tury).
Przesuwa wskaźnik postępu w badaniach kosmosu po "wysłaniu kart na orbitę", implementuje premie z tym związane.
Ogłasza automatyczne zwycięstwa, w tym z uwagi na wywołanie wojny atomowej.
Nie wymusza natomiast zagrania karty scoringowej przed upływem tury i trzeba tego pilnować, aby automatycznie nie przegrać gry (jest za to informacja na bieżąco ile akcji zostało do końca etapu i wyraźne ostateczne ostrzeżenie).

Gra jest w wersji De Luxe czyli z opcjonalnymi dodatkowymi kartami i wojną domową w Chinach (warianty).

Dodatkowo to jest program, a więc można trenować grę z komputerem.
U mnie to może mieć znaczenie z uwagi na syna, którego chcę wprowadzić w arkana tej gry i odciągnąć tym samym :) od zdecydowanie mniej wymagających rozrywek komputerowych.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
prezestomek
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
Lokalizacja: Głogów

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: prezestomek » niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:44

Jeśli chodzi o grę przeciwko komputerowi jak dla mnie jest on za słaby. W sam raz dla osób które stawiają pierwsze kroki w świecie Zimnej Wojny. Co do rozgrywki online - zależy na kogo trafisz (wiadomo). Teraz kamyczek - mechanika? gry - jak dla mnie za często się wiesza. Wtedy trzeba wyjść do menu i kontynuować rozgrywkę (niby szybko wznawiasz ale wolałbym rozrywkę bez zawieszania). Na duży plus jak dla mnie grafika i wstawki wypowiedzi przywódców w trakcie rozpoczynania nowych tur.
VASSAL tomek
Awatar użytkownika
Vandal
Sergent
Posty: 125
Rejestracja: czwartek, 6 marca 2014, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Vandal » niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:58

A jest jakiś ladder i statystyki graczy żeby wiedzieć czy trafiasz na jakiegoś wymiatacza?
prezestomek
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
Lokalizacja: Głogów

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: prezestomek » niedziela, 17 kwietnia 2016, 12:22

Jest tylko ranking danego racza i tyle. Nie wiem czy można sprawdzić statystki innych. Swoje tak.
VASSAL tomek
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Strategos » czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:45

Z rankingiem jest coś nie tak. W dziwnych okolicznościach na początku zabawy on line straciłem 300 pkt rankingu szukając gry a potem ustawiając swoją propozycje (czas jej aktualności wynosił 15 minut). Nikt się nie zgłosił a mnie zabrano punkty za "frico". Pojawił się jednak dziwny komunikat w mailu o tym ,że jakiś Kaiser Karl dosłownie: "Uwaga! Ten nadawca nie przeszedł testów wykrywających oszustwa" :shock: Potem kiedy wygrywałem nie przybyło mi ani razu punktów jak przegrywałem traciłem. Coś jakbym "pracował na jakiegoś króla Prus", który mi nadal kradnie punkty w razie sukcesu :roll: :?:
Jedyna rada mieć w głębokim... "poważaniu" ;) ten ranking i bawić się samą rozgrywką. Wysyłać zaproszenie przyjaciołom albo zakładać własne gry ale obserwować pocztę i nie uruchamiać jako Host rozgrywki po komunikacie o tym, że chętny do gry zawodnik testu "uczciwości" nie przeszedł.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
prezestomek
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
Lokalizacja: Głogów

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: prezestomek » piątek, 22 kwietnia 2016, 11:48

Jest cała lista błędów, która co chwilę jest uzupełniana w panelu dyskusyjnym na Steamie. Myślę, że to kwestia czasu i kolejnych fix'ów żeby działało należycie.
VASSAL tomek
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Strategos » piątek, 22 kwietnia 2016, 14:14

Jasne, zabawa jest naprawdę fajna, bo w wyniku prawie całkowitego zautomatyzowania obliczeń i manipulacji stanów ważnych dla gry (przydałaby się na potrzeby dwu kart jeszcze tabelka aktualnej ilości dominacji i kontroli oraz ilości battlegroundów opanowanych przez każdą stronę, może mi to umyka ale nie widzę tego :)) gra się dynamiczniej niż w innych warunkach przy znacznie większym skupieniu na problemach strategicznych.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Strategos » piątek, 22 kwietnia 2016, 17:23

Ciągle zapominam napisać, że wielką zaletą programu jest na bieżąco( po uwzględnieniu modów przed rzutem k6) wyliczanie prawdopodobieństwa wszystkich możliwych wyników rzutu przy próbie zamachu lub zmiany sojuszu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 17:41 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
prezestomek
Caporal-Fourrier
Posty: 91
Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
Lokalizacja: Głogów

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: prezestomek » piątek, 22 kwietnia 2016, 22:55

Co poprawia dzisiejszy fix?
VASSAL tomek
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Strategos » sobota, 23 kwietnia 2016, 23:52

prezestomek pisze:Co poprawia dzisiejszy fix?
Fixed influence animations to map not completing properly
- Fixed Vietnam Revolts and China Card interaction in Asia
- Fixed Flower Power/Arab Israeli War/Camp David Accords bug
- Fixed bug with passing action round when Cuban Missile Crisis is in play
- Fixed being able to undo after AI headline card is revealed
- Several cards need to have commit points added
- Coup Popup now shows correct Military Ops gain when opponent attempts a coup
- Fixed Algerian flag
- Fixed the online create game not saving additional influence setting correctly
- Find Game screen no shows the host's online status icon
- Add Friend input field limit increased to 30 characters
- Fixed text coloring on ingame chat
- Fixed map jiggle on ultra-wide displays
- Fixed text alignment on several cards
- Fixed rulebook and tutorial text errors
- Tutorial now plays all announcements as Auto Play
- Drag cards are no longer stuck over UI after application loses focus
- Added tooltips to region scoring widget
- Added text warning for offline forfeit
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 574
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Struggle GMT - wersja komputerowa

Post autor: Wilk » piątek, 1 lipca 2016, 13:02

Kupiłem przy okazji Summer Sale i jestem zadowolony, całkiem fajnie to zrobione. Jak widzę z listy fixów, dobrze że się nie spieszyłem. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”