Warhammer: Total War

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.

Re: Warhammer: Total War

Postby Profes79 » Friday, 27 May 2016, 19:12

Kampania Trwa; w zasadzie przyłączyłem już całe południowe ziemie do swojego królestwa - to żeby nie było za spokojnie zza morza mi k.wa Norsmeni zaczynają przypływać...
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby runnersan » Friday, 27 May 2016, 23:33

Pojawiły się masakryczne oddziały chaosu w mojej kampanii wampirami. Jakieś 4 pełne stacki wypasionego wojska i bohaterów. W zachodniej Sylvani spalili mi już dwa miasta, a wkrótce wkroczą na teren Sylvani Wschodniej. Inną prowincję już mi całkiem spalili, co doprowadziło właśnie do kryzysu finansowego. Jedna rzecz mnie jednak zdziwła.

Mam w Sylvani wampirze spaczenie na poziomie 73% (tendencja negatywna) resztę ma chaos, a mimo to to moje oddziały tracą wojska. Z czego to moze wynikać, bo straty są nawet gdy jestem w mieście.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
runnersan
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Monday, 21 August 2006, 18:16

Re: Warhammer: Total War

Postby GRZ » Saturday, 28 May 2016, 00:31

Tura 139 i.... koniec burzy chaosu. Mur krasnoludzkich tarcz powstrzymał Archaona i jego poruczników.
Imperium krasnoludzkie jest prawie scalone (pozostało tylko Karak Zifiln i jakieś ruiny na północy). Ekonomiczny potwór 60k/7k (6k z handlu) przy 12 wojskach (przynajmniej do połowy pełnych). Jednak starzy sojusznicy nagle zapominają o tym kto uratował Stary Świat (utrata bonusów dyplomatycznych za burze chaosu.) Czyżby w niedługim czasie potrzebna by była powtórka losu Tilei? (Averland powoli zajmuje te tereny)
Dopiero zacząłem budować zaawansowane jednostki (Irondrakes, Gyrobmbers, Organ guns, Flame cannons) i jeszcze ich nie użyłem. :(
Król miał pecha i z powodu krótkich nóżek nie zdążył na walkę z chaosem (za długo zmitrężył w Tilei)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =692212558
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
User avatar
GRZ
Général de Brigade
 
Posts: 2778
Joined: Sunday, 10 July 2011, 15:26
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby GRZ » Saturday, 28 May 2016, 13:13

Tura 174.. Zwycięstwo.
Księga uraz zostaje zamknięta... na razie.
Wampiry nie istnieją, Norska płonie (próbowali ze mną pokój zawrzeć.. hehe), Imperium powoli zaczyna odbudowywać spalone miasta.
Księga uraz potrafi być upierdliwa - małe zwycięstwo miałem w 166 i przez 8 tur goniłem armię Norski żeby ją pokonać i kogoś zamordować.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =692502460
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
User avatar
GRZ
Général de Brigade
 
Posts: 2778
Joined: Sunday, 10 July 2011, 15:26
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby Telamon » Saturday, 28 May 2016, 14:28

Chomiku.

Tak właśnie CA optymalizuje grę. Wycina to z czym sobie nie poradziło.
Dlatego też nie ma już bitew-pojedynków, oprócz tego chciano uzyskać "efekt masy" znany z Medievala II czyli przepychanie się oddziałów / poszczególnych żołnierzy.

Jak chcesz znaleźć obiektywne recenzje użytkowników zobacz np. na gry-online. Fala hype'u powoli mija, nie wszyscy gracze są fanami Warhammera zatem wyłapują i piętnują uproszczenia.

Z dobrych wieści podobno gra nie ma bugów.

Ps. Za 3 dni "Wino i Krew". :)
User avatar
Telamon
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4741
Joined: Wednesday, 30 May 2012, 17:27
Location: Kraków/Zakliczyn

Re: Warhammer: Total War

Postby WarHammster » Saturday, 28 May 2016, 20:32

Poczekam z kupnem jeszcze jakiś czas.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
User avatar
WarHammster
Général de Division
 
Posts: 3254
Joined: Thursday, 8 March 2012, 23:56
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby Telamon » Saturday, 28 May 2016, 21:09

Możesz zawsze wybłagać u kogoś użyczenie tej gry za pośrednictwem "Family Sharing". Będziesz ją mógł legalnie pobrać i grać (testować do woli).
User avatar
Telamon
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4741
Joined: Wednesday, 30 May 2012, 17:27
Location: Kraków/Zakliczyn

Re: Warhammer: Total War

Postby WarHammster » Saturday, 28 May 2016, 22:51

Mam adoptować Profesa? W sumie brodę może mieć po mnie :lol:
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
User avatar
WarHammster
Général de Division
 
Posts: 3254
Joined: Thursday, 8 March 2012, 23:56
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby Profes79 » Sunday, 29 May 2016, 14:21

Torgill wrote:
profes79 wrote:Można odbudować spaloną osadę - odbudowywałem tak Krasnoludami osadę spaloną przez orki. Tylko trzeba wejść tam jednostkami i przez chwilę posiedzieć bo miasto/osada po odbudowie są żałośnie słabe i potrzebują paru tur, żeby okrzepnąć.


To mi się podoba, czyli żeby zapobiec takiej odbudowie u przeciwnika, trzeba nie dopuścić tam jego armii - albo zostawiając tam garnizon, albo atakując go dalej.

A jest opcja budowy fortów jak w starszych total warach?


Doszedłem jeszcze do tego - na początku nie zwróciłem na to uwagi - że odbudowując osadę trzeba wejść tam armią i sporą część tej armii traci się jako osadników - dotarłem do tego po tym jak odbudowałem Zhufbar i nagle wpadła tam armia niemumarłych i zrobiła porządek z liczącą 1/3 pierwotnej siły armią...
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby Torgill » Monday, 30 May 2016, 00:04

A jest uwzględniona ludność w miastach i czy są problemy z rekrutacją jednostek, bo tej ludności zaczyna brakować?
Jak czytam o tych podbojach krasnoludów, to nie bardzo mi to brzmi w klimacie Warhammera, gdzie krasnoludów było coraz mniej i trudno sobie wyobrazić, żeby mogli podbić i zasiedlić pół Starego Świata. Mieliście jakieś problemy z rekrutacją jednostek ze względu na ludność?
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5219
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: Warhammer: Total War

Postby Profes79 » Monday, 30 May 2016, 08:54

Nie ma. Liczba ludności/rozwój wpływają co najwyżej na rozbudowę twierdz a przez to pośrednio na możliwości rekrutacyjne. Pod tym względem o wiele lepiej było to rozwiązane w modzie do Kingdoms - Lord of the Rings - gdzie każda jednostka każdej nacji miała określoną pule oddziałów do rekrutacji a możliwości rekrutacyjne odnawiały się z czasem - orki można było rekrutować praktycznie co turę podczas gdy rekrutacja bardziej zaawansowanych jednostek u Krasnoludów była możliwa co 4 - 5 tur albo i rzadziej. Tu tego brakuje i to mocno.

Poza tym gra Krasnoludami jest prosta - ze względu na to, że interakcja zachodzi tylko z Orkami a Krasnoludy są w strasznie skanalizowanym terenie to stosunkowo łatwo jest na początku się rozwinąć; problemy zaczynają się jak wyjdzie się z gór na otwarty teren. Natomiast fakt, że wampiry nie mogą zajmować krasnoludzkich twierdz powoduje, że w zasadzie tamta strona jest spokojna bo bez zajęcia twierdzy po prostu posuwanie się dalej jest mocno utrudnione bo brakuje przyczółka dla rekrutacji i odbudowy sił - niby można robić to zakładając obóz, ale to też trwa. To samo dotyczy ewentualnego konfliktu z Księstwami Granicznymi, Estalią czy Tileą.

Podejrzewam, że ze względu na ustawienie na mapie oraz fakt, że "ludzkich" osad jest najwięcej to najcięższą nacją do grania będzie Imperium - nie tylko mnóstwo frakcji w ramach Imperium (i to niekoniecznie przyjaznych, z czym raczej nie mają problemu Krasnoludy) ale do tego możliwość utraty własnych miast na rzecz wroga. Orki mają ten sam syndrom, co Krasnoludy, Wampiry są lekko w kącie więc tez raczej nie powinny mieć problemów z Krasnoludami a Chaos rządzi się własnymi prawami ( i nie wiem, czy polubię grę nim).

Sam Krasnoludami w tej chwili robię dożynki; krótką kampanie już mi pokazało jako wygraną ( i znowu oczywiście bez żadnego filmiku na koniec; jak w Kingdoms) a do zamknięcia długiej brakuje mi trzech holdów krasnoludzkich na dalekiej północy - posłałem tam Ungrima bo holdy zostały zniszczone w trakcie najazdu Chaosu i powoli jeden za drugim je odbudowuję. Archona i Chaos pokonało Imperium bez mojej pomocy; ja w międzyczasie zdjąłem i z karku Wampiry paląc wszystkie sylwańskie twierdze obu znajdujących się tam nacji. Imperium po wojnie z Chaosem jest tak zdemolowane, że gdybym mógł zajmować/kolonizować ich miasta to rozciągałbym się już na pół mapy...
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby ink » Monday, 30 May 2016, 09:07

Ja drugi raz odpaliłem krasnoludzką kampanię. I jest już dużo łatwiej- wiem jak grać więc idzie całkiem dobrze. I dużo szybciej doszedłem do lepszych technologii- dział i lepszych wojowników. Co prawda bardzo mi się buntują południowe osady ale łatwo można ich stłumić. Czekam na najazd chaosu i powoli gromadzę siły do odparcia. I jak z Orkami idzie mi dość łatwo to wampiry jeśli nie mam sporej przewagi liczebnej to ciężko jest zrobić auto win za pomocą komputera.
Ja też mam taką ciekawostkę- za pierwszym razem jak grałem to liczebnośc oddziałów to było jakieś 60 wojowników na oddział. Teraz mam po 25 i nie wiem czy to wina grafiki, poziomu trudności czy nastąpiła jakaś zmiana.
A co do ludzi i ich kampanii to faktycznie przez to ,że są na otwartym terenie i są atakowani ze wszystkich stron to jest im dużo ciężej się bronić. Bo jak już uporałem się z atakami z jednej strony to mnie od południa bretonia zaatakowała i weszła bez problemu gdzie chciała.
"Kto nie potrafi żyć bez honoru, niech umiera z honorem..."
User avatar
ink
Caporal
 
Posts: 68
Joined: Sunday, 21 August 2011, 13:23

Re: Warhammer: Total War

Postby Torgill » Monday, 30 May 2016, 09:40

ink wrote:Bo jak już uporałem się z atakami z jednej strony to mnie od południa bretonia zaatakowała i weszła bez problemu gdzie chciała.


Helmgart nie zdołał ich zablokować?

profes79 wrote:Pod tym względem o wiele lepiej było to rozwiązane w modzie do Kingdoms - Lord of the Rings - gdzie każda jednostka każdej nacji miała określoną pule oddziałów do rekrutacji a możliwości rekrutacyjne odnawiały się z czasem - orki można było rekrutować praktycznie co turę podczas gdy rekrutacja bardziej zaawansowanych jednostek u Krasnoludów była możliwa co 4 - 5 tur albo i rzadziej. Tu tego brakuje i to mocno.


Trzeba zatem liczyć na mody - zresztą w wielu innych kwestiach zapewne również. To akurat bardzo duży plus serii, którą można w bardzo poważnym stopniu modyfikować.
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5219
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: Warhammer: Total War

Postby Profes79 » Monday, 30 May 2016, 09:41

Wampiry są paradoksalnie łatwiejsze do pokonania w bitwie - przynajmniej dopóki nie pojawiają się u nich jakieś bardzo mocno rozwinięte jednostki - dopóki są to bandy szkieletów i zombie to spokojnie można sobie krasnoludami w składzie wojownicy+kusznicy poradzić nawet z dwukrotnie większa armią. Gorzej, jak w bitwie trafi się jakiś bardziej zaawansowany lord - u mnie Manfred w jednej z bitew sam wyciął kilkudziesięciu wojowników zanim go zasypałem gradem bełtów...

Pierwsze mody już są - jeden pozwala na zdobywanie wszystkich osad i jest oficjalnie zaimplementowany w Steamie :)
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

Re: Warhammer: Total War

Postby Profes79 » Tuesday, 31 May 2016, 09:06

Prawie zakończyłem kampanię ale powiem tak: największą bolączka tej gry jest zastosowanie mechanizmów które były tak krytykowane w Rome II. Gra osadzona na silniku Empire czy Napoleon byłaby świetna; gra w obecnej postaci jest taka sobie - i nie wynika to z jakichś jej niedoróbek etc - tylko z upartego trzymania się kiepskich rozwiązań systemowych.

wady jakie mnie drażnią:
- sztywne garnizony miast; w praktyce oznacza to, że jak pod jakieś miasto mi podlezie jakaś hałastra to nie mam szansy zwerbować bodajże milicji tylko musze bronić się tym, co w mieście siedzi - na ogół z opłakanym skutkiem o ile nie jest to główna osada danej prowincji
- podziały prowincji na główną osadę i 1 - 3 mniejsze, które tez trzeba kontrolować aby móc wydawać znane z wcześniejszej części edykty
- brak możliwości sprawnego rozbudowywania miasta i prowincji - w każdym mieście jest limit budynków więc siłą rzeczy nawet w najpotężniejszych holdach takich jak Karaz-a-Karak czy karak 8 Szczytów nie da się zbudować potężnej stolicy
- brak możliwości przerzucania po mapie oddziałów bez dowódcy

- brak możliwości kolonizacji pewnych osad (usunięty w jednym z modów)
- brak uwzględnienia realiów rasowych w przypadku rekrutacji - wiadomo, że orki będą mnożyć się jak szalone podczas gdy Krasnoludy niekoniecznie
- waga i znaczenie bohaterów - syndrom Mark of Chaos; jeden bohater jest w stanie czasami samodzielnie wyciąć w pień całe oddziały przeciwnika - armia bez bohatera jest wtedy na straconej pozycji
User avatar
Profes79
General
 
Posts: 5656
Joined: Tuesday, 25 April 2006, 08:30
Location: Warszawa

PreviousNext

Return to Gry komputerowe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest