Armored Warfare

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Armored Warfare

Post autor: Profes79 » środa, 9 września 2015, 09:19

Do fazy OB zbliża się kolejna gra MMO gdzie będziemy mieli okazje grać stalowymi kolosami.

http://aw.my.com/us

Dzięki wysępieniu kodu dostępu udało mi się nieco pograć i popróbować. Jakie są główne różnice w porównaniu z WoT?

- epoka. Mozna powiedzieć, że AW zaczyna sie tam, gdzie kończy się WoT. T-54 i T-62 które są zwieńczeniem drzewka czołgów średnich w WoT (9 i 10 tier) tu stanowią zaledwie początek drzewka MBT sowieckich (2 i 3 tier)

- drzewka. Brak jest drzewek opartych na narodowości. Są one raczej pogrupowane według ogólnej klasyfikacji - np. MBT wschodnie; MBT zachodnie; pojazdy rozpoznawcze itd. Do tego jest dwóch "handlarzy", którzy mają w swojej ofercie różne pojazdy. Sposoby ich odblokowania sa dwa. Jak juz otworzymy drzewko danej linii, to zwyczajnie musimy nastukać "reputacji" - czyli doświadczenia - aby odblokowac kolejny czołg. Ale aby odblokowac cała gałąź trzeba spełnić inne wymagania - np. aby u jednego z dealerów odblokować artylerię, trzeba rozegrać 75 bitew pojazdami tego dealera.

- amunicja - nie ma znanego z WoT "złota". Owszem, są różne typy amunicji od AP przez HE do HEAT a nawet na wyższych tierach pocisków rakietowych ale nie ma syndromu "załadują droższą amunicję to na bank go przebiję". Wręcz przeciwnie, trzeba czasami myśleć, co sie w danej sytuacji i przy danym przeciwniku sprawdzi. Co więcej, amunicję także trzeba wybadać - np. na T-62 mam o ile pamiętam trzy rodzaje amunicji AP.

- wyposażenie dodatkowe - najpiękniejsza rzecz. Każdy pojazd ma sloty na wyposażenie dodatkowe, które odblokowuje się w zależności od postępów w drzewkach. (np. wzmocnienie przedziału bojowego I stopnia odblokowuje sie już po wybadaniu T-62; na II stopień chyba trzeba miec T-72 itd. Każdy element dodaje drobne bonusy typu zwiększenie HP, szybsze przeładowanie, lepsze przyspieszenie itd. W przeciwieństwie do WoT gdzie w zasadzie na większości pojazdów istnieje "zestaw obowiązkowy" tu można naprawdę przyłożyć się i wyeksponować na pojeździe cechy, które najbardziej pomogą naszemu stylowi gry.

Ogólnie pozycja ciekawa, bardzo WoT-o podobna z tym, że developerzy starają się wsłuchać w głos społeczności i reagować na największe problemy zgłaszane w WoT. Tym samym np. artyleria strzela czesto i za niewielką ilość HP ale za to czołgista otrzymuje ostrzeżenie, że jest namierzany i ostrzeżenie przed nadlatującym pociskiem.

Wieczorem może dorzucę jakieś screeny.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » środa, 9 września 2015, 22:49

Dwa fragmenty początkowych drzewek obu handlarzy:

Obrazek
Tu widać "Core Vehicles" czyli PT-76 od którego zaczynamy i kolejne dwa - MBT i pojazd lekki; potem odblokowane East European MBT gdzie gram już T-62; pojazdy wsparcia ogniowego gdzie na odblokowanie czeka AMX-10 i lekkie pojazdy, gdzie na zakup czeka Skorpion.

Obrazek
Drugi hanlarz na początek udostępnia M113 z któego wychodzi sie do Pattona lub LAV-150; potem na odkrycie czekają linie Leopardów, amerykańśkich MBT; sowieckich BWP; scoutów (odkryta) i kołowych niszczycieli czołgów.

Do tego handlarza nie mam przekonania - lekko opancerzone pojazdy o różnej sile ognia; granie 113 to w porównaniu z PT-76 męka; XM800 też jest dziwnym pojazdem (chociaż jest niesamowicie zwinny i potrafi w miastach cuda na asfalcie wykręcać).
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5545
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 147 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: Telamon » sobota, 12 września 2015, 17:42

Chcę. W. To. Zagrać. :P
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3945
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: xardas12r » sobota, 26 września 2015, 13:02

Czy można grać korzystając z pobranej gry w czasie stres testu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4098
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: Sarmor » sobota, 26 września 2015, 19:50

Wygląda fajnie, ale...
profes79 pisze:za niewielką ilość HP
Dobrze rozumiem, że czołgi niszczy się zmniejszając im HP do zera, a nie trafiając w kluczowe podzespoły, jak w War Thunder?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » niedziela, 27 września 2015, 00:55

Gra jest bardzo "wotopodobna" - tyle, że devsi wsłuchują się w głosy graczy i eliminują najbardziej wkurzające w WoT niedogodności. Natomiast zdecydowanie bliżej jej do WoT niż do WT. Na YT możesz sobie gameplaye zobaczyć w praktyce.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » czwartek, 1 października 2015, 08:33

Dzisiaj rusza otwarta beta dla osób, które kupowały pakiety startowe (jest tez wipe po zamkniętej). 8 października rusza otwarta beta dostępna dla wszystkich.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 12 października 2015, 19:33

Screeny pełnych drzewek (ze strony AW, nie moich :) ):

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3945
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: xardas12r » wtorek, 13 października 2015, 00:15

Ja postawiłem sobie za cel zebrać sprzęt WP. Na razie mam PT-76;BMP-1:2S1. Przede mną: T-72 Ural;T-72M; BMP-2; Leo2A4 i Leo2A5 :)
Obrazek
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » wtorek, 13 października 2015, 08:45

Ja idę na razie równo, szukając swojego stylu gry i odblokowując kolejne drzewka. Na pewno leżą mi MBT; ciężko gra mi się pojazdami lekkimi; polubiłem się z niszczycielami i czekam na odblokowanie ich drzewka (na razie gram premką) no i czekam na odblokowanie arty chociaż ponoć ze względu na ograniczenie ich w bitwie do dwóch sztuk na stronę są dosyć długie kolejki. Na razie mam wszystkie pojazdy do III tieru pomijając Dragona.

Ważna rzecz - nie widze na razie ograniczenia miejsc w garażu więc warto trzymać czołgi niższych tierów bo po ich sprzedaży chyba przepadają załogi - a szkoda by było. Zresztą sprawdzę - sam sprzedałem I tiery; odkupię i zobaczę, czy załoga jest od zera czy ma ekspa którego miała przed sprzedażą.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3945
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: xardas12r » wtorek, 13 października 2015, 11:52

Po odkupieniu chyba wracają. Sprawdzałem na PT-76. Artą czeka się 2-3 min. Ale moim zdaniem warto. Bardzo satysfakcjonująca rozgrywka.
Obrazek
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » środa, 11 listopada 2015, 15:06

Przy okazji dzisiejszego śwęta devsi AW uchylili rąbka tajemnicy, w tym tekście znajdziecie Polskie maszyny, które na 100% znajdą się w Armored Warfare!


Polskie pojazdy w Armored Warfare

Dzisiaj, 11 listopada, Polska obchodzi Narodowe Święto Niepodległości, upamiętniające odzyskanie w 1918 niepodległości. Do tego doniosłego wydarzenia przyczynił się prezydent USA Woodrow Wilson, który w przemówieniu wygłoszonym w styczniu 1918 roku do Kongresu opowiedział się za niepodległą Polską, zaś kluczową rolę w całym procesie odegrał żołnierz i późniejszy naczelnik oraz marszałek Polski Józef Piłsudski. Polacy od zawsze kultywowali tradycje oręża polskiego i od momentu odzyskania niepodległości (zresztą przed nią też) wielu innych polskich bohaterów (takich jak generał Stanisław Maczek) pokazało światu, na co na polu walki stać Polaków.
„Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.” - jak rzekł niegdyś Piłsudski.

Choć Polska nie jest tak słynnym konstruktorem czołgów jak jej sąsiedzi, to faktycznie nad Wisłą zaczęto bardzo wcześnie produkować opancerzone pojazdy – pisaliśmy na ten temat już w jednym z wcześniejszych artykułów. Polska pozostaje wierna również tej tradycji i wciąż jeszcze opracowuje pojazdy opancerzone, zaliczające się do najlepszych na świecie. Armored Warfare rozważa wprowadzenie do gry kilku pojazdów.

Aby uczcić dzisiejszą rocznicę, Obsidian Entertainment i My.com postanowiły uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić Wam parę informacji na temat przyszłości polskich pojazdów w grze. W rachubę wchodziło kilka godnych uwagi kandydatów. Teraz decyzja zapadła i cieszymy się, że możemy potwierdzić wprowadzenie do gry polskich pojazdów. Na scenę wjadą one jako gałąź drzewka trzeciego dilera, które w Armored Warfare pojawi się w pierwszej połowe 2016 roku. Wśród pierwszych pojazdów znajdzie się OT-64 SKOT (Średni Kołowy Opancerzony Transporter), opracowany w latach 60. XX wieku w ramach wspólnego przedsięwzięcia Polski i Czechosłowacji. Część drzewka obejmuje następujące polskie pojazdy (mniej więcej w kolejności występowania), pojazdy te zostaną wprowadzone w kilku aktualizacjach w 2016 roku:

BWP-1M Puma
T-55AM Merida
PT-91 Twardy
WPB Anders (30mm wersja)
WPB Anders (120mm wersja)
BWP-2000


Być może do gry trafi również prototyp PL-01, choć - zważywszy niedawną zmianę oznaczenia i dalszy rozwój pojazdu, deweloperzy wezmą go jeszcze pod lupę i rozważą jego rolę w Armored Warfare.
Naszym polskim graczom życzymy wspaniałego Narodowego Święto Niepodległości! Do zobaczenia na polu bitwy!
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Armored Warfare

Post autor: Profes79 » środa, 9 grudnia 2015, 10:47

Screeny dwóch wczorajszych bitew - PVE (scenariusza z botami) na Sheridanie i PVP (normalna bitwa z ludźmi) na artylerii M109.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5545
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 147 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: Telamon » sobota, 12 grudnia 2015, 08:55

Pograłem odrobinkę w demo i spróbuje pobrać pełną wersję SD.

Zapomniałem już jak się przyjemnie grało w WoTopodobne produkcje, szczególnie "maluchami". Tu to wszystko jest tylko ciut lepiej z racji rozmaitych modułów np. na pancerzu czy rodzajów amunicji. To taki poziom obecnego pancernego War Thunder minus ciut małe mapy.

Moim zamierzeniem jest zdobyć łasicę i leoparda w ostatniej wersji. Zamiłowanie do maluszków mam z Wota, a tu jest ich duży wybór... poza tym w jednej z nielicznych jak dotąd partii udało mi się rozwalić 4 pojazdy wroga z tego ich szybkostrzelnego działka. :D
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5545
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 147 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Armored Warfare

Post autor: Telamon » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 22:53

Pograłem jeszcze trochę i moje wrażenia są bardzo pozytywne.

- W grze nie ma martwych klas (jak to jest w War Thunder, gdzie panuje podział na myśliwce i ich cele). Wszystko w jakiś stopniu jest potrzebne i wszystkim można skutecznie grać.

- Jest kładziony pewien nacisk na współpracę - zwiad wyszukuje cele dla niszczycieli czołgów i artylerii, ta walki do "kamperów", a czołgi ciężkie idą w linii. Oczywiście podział jest o wiele większy z racji kilku gałęzi w obu drzewkach.

Bardzo podobała mi się gra zwiadowczym XM800, narzekałem jedynie na ograniczoną skuteczność w starciu z cięższymi pojazdami ale nadrabiał te wady mobilnością i zasięgiem widzenia. Niestety teraz jestem na etapie Swingfire... niedorobionym niszczycielem czołgów o prędkości ślimaka, z kiepskimi PPK potrzebującymi właściwie linii prostej między ja-cel aby w coś trafić. Wówczas dostaniesz kulę, a jeżeli nawet nie to celu i tak nie zniszczysz (lub nawet nie przebijesz). O ile oczywiście ten cel nie naciśnie gazu i nie ucieknie.

Leopardami gra się jak typowym czołgiem. Fajnie, skutecznie ale też nudnawo i przewidywanie.

Teraz natomiast gram Goździkiem - przyjemna, niestresująca rozgrywka choć może nazbyt monotonna. Nie ma tej czystej radochy co gra w zwiadzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”