The Elder Scrolls Online

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

The Elder Scrolls Online

Post autor: WarHammster »

Obrazek

Wiele o tej grze się mówi, wielu negatywnie, wielu pozytywnie. Przeczytałem niejedną recenzje, obejrzałem nie jeden film. Wstrzymuje się ze swoją recenzją do czasu. Po miesiącu powinienem w jakiś sposób podsumować wrażenie. Polskich graczy jest już bardzo wielu. Ponoć średnia wieku jest dość wysoka. System walki jest zupełnie innych niż w klasycznych MMO.

O grze można poczytać:
http://www.elderscrollsonline.com/en-gb
http://elder-scrolls-online.pl/
http://www.elderscrollsonline.pl/

Gra czeka na mnie w paczkomacie. Lecę odebrać :).

PS. Do pierwszego sierpnia jest promocja na muve.pl, grę można kupić za 99 zł + 30 dni abonamentu free. Za abonament miesięcznie płaci się około 52 zł.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: The Elder Scrolls Online

Post autor: WarHammster »

Pierwsze wrażenie:
1. Aktywacja konta:
- polega na stworzeniu darmowego konta i wybraniu opcji abonamentu. Najbardziej opłaca się wybrać płatność 6 miesięczną.
- Jeśli mamy grę możemy aktywować nasz kod gry i ewentualne inne kody.

2. Instalacja gry:
- sam klient dostarczony na płycie (sztuk 4) waży 25GB. Jednak po instalacji następuję ściąganie kolejnych GB poprawek. Mam 60 mb/s i ściągałem około 10GB w 6 godzin (piątek).
- grę można instalować i ściągać poprawki bez stworzenia i aktywacji konta.

3. Tworzenie postaci:
- chyba najlepszy etap w grze. Mamy 9 ras do wyboru (po 3 rasy w trzech różnych frakcjach). Jeśli tworzymy Mrocznego Elfa, będzie on należeć do frakcji Ebonhart itd. Jeśli mamy wersje gry z przed premiery dostajemy bonus i można wybrać rasę i wybrać sobie dowolną frakcję (ja właśnie nabyłem taką wersję gry mimo, że od premiery upłynął już kawał czasu)
- suwaków do wizualizacji naszego bohatera jest cała masa, coś podobnego do tworzenia postaci z EVE online z tym, że ESO daje nam ich więcej. Można stworzyć grubaska i chuderlaczka, barczystego lub mizernego, o przerażającym wyglądzie lub o młodzieńczej niewinności. Przy tworzeniu postaci spędził ponad godzinę.
- grafika postaci jest na bardzo wysokim poziomie.
- nasi bohaterowie mogą posiadać imiona i nazwiska. Ja nazwałem swojego leśnego elfa Vistula.

4. Początek gry:
- Lądujemy w lochu i od razu zaczyna się fabuła. Nasza postać podczas ucieczki spotyka jednego z legendarnych bohaterów wielkiej 5piątki Lyris Titanborn.
- Poziom fabularny jest na bardzo wysokim poziomie. Interakcja z NPC jest przejrzysta i czytelna.Z jednej strony mam zbliżenie NPC, z drugiej dialog. Każdy NPC "mówi", tak wszyscy mają "głos".
- początek przygody jest dynamiczny i trzyma w napięciu.

5. Grafika:
- grając na wysokich detalach możemy cieszyć oko otaczającym nas "statycznym" pięknem, niestety. Czego tu chcieć od gier MMO.
- nasz wygląd zmienia się podczas zmiany ekwipunku
- można wyłączyć opcje "pokazuj nakrycie głowy"
- można grać w pierwszej perspektywie i oddalić widok od naszej postaci
- postacią kierujemy WSAD (skręt myszą) lub ciągły bieg
- grafika NPC i postaci graczy/naszej jest na bardzo wysokim poziomie. Widać każdą zmarszczkę i przede wszystkim oczy
- miasta są bardzo ładne
- woda jest jak prawdziwa i pływanie też

6. Walka z NPC:
- bardzo podoba mi się system walki jaki został zastosowany w ESO. Nie ma tu byle jakiego klikania w lpm. Musimy uważać na nasz poziom kondycji. Już na starcie można zginąć od najsłabszego moba a walka z dwoma to już samobójstwo. Zmienia się to stopniowo, gdzie zwiększają się nasze umiejętności w grze i jak i operowaniem naszym BG oraz lepszym sprzętem.
- nasza postać może biegać sprintem ale zużywana jest kondycja.
- możemy się skradać (ale uwaga na ciężkie pancerze)
- możemy skakać ale uwaga na wysokość, można zginąć lub zniszczyć sprzęt
- można unikać ataków lub je parować i wyprowadzać mocne ataki
- używane umiejętności zużywają naszą kondycje
- nie ma cooldawna, od tego jest kondycja, im jej więcej tym częściej i więcej możemy używać naszych umiejętności

7. Rzemiosło:
- jeszcze nic nie wiem ale udało mi się ugotować kilka posiłków i stworzyć 4 runy i rozebrać na części kilka broni.
- umiejętności rzemiosła rosną same jeśli ich używamy. Można je podnieść podczas zdobycia punktu umiejętności.
- w miastach i niektórych lokacjach są specjalne warsztaty dzięki którym możemy wykonać rzemiosło
- rąbanie drzewa przypomniało mi Ultime Online :)
- można łowić ryby :)
- rzemiosła: alchemia, zaklinanie, kowalstwo, ciesielstwo, gotowanie... coś jeszcze? Nie pamiętam.
- materiały są złożone, czyli podobnie jak w Lineage II
- ekwipunek może być enchantowany, można je modernizować jak w Residen Evil i prowadzić badania w danym typie ekwipunku aby robić coraz to lepsze.

8. Osiąganie poziomu
- intuicyjne, proste jak w diabli II czyli mamy do wyboru: magię (poziom many), życie (poziom życia) i kondycje (poziom kondycji)
- podnoszenie poziomu (atrybutów w/w) idzie w parze z podwyższaniem umiejętności. Za każdy poziom otrzymujemy jedną umiejętność do rozdania (lub z questa).
- Jest kilka drzewek umiejętności: rasowe, klasowe, gildyjne itd.

9. Misje:
- są ich setki i każda ma swój niepowtarzalny zarys fabularny. Większość questów jest podobna do innych gier MMO ale w przypadku ESO, chce mi się je robić i czytać (nawet po angielsku) treść. W innych grach klikałem accept i wio, complet i wio :).
- oczywiście nasza postać trzyma się głównej linii fabularnej, która jest bardzo ciekawa i wciągająca.
- za misje otrzymujemy dużo PD, złoto i czasem ekwipunek.
- po wykonaniu zadania zmienia się bieg historii, czyli jeśli np. spaliłem balisty i walczyłem z najeźdźcami, to po wykonaniu misji miasto nie jest już oblężone i nie słuchać zawieruchy wojennej i nie widzę tego co widzą gracze którzy tej misji nie zaliczyli i na odwrót. Ten sam mechanizm jest od dłuższego czasu w WoW.

10. Bank:
- mamy do dyspozycji bankowość. Możemy deponować materiały i inne przedmioty. Mamy 60 slotów i można za 1000 sztuk złota powiększyć nasz magazyn.

11. Dom aukcjyjny? Zapomnij
- Ke? I co mam robić? Brak domu aukcyjnego, to jak samochód bez kół. Niestety od tego są gildie handlowe ale nie wiem co to jest i jakie jest ich zadanie bo i tak nie mogę nic kupić na rynku.
- Czat światowy zalewany jest floodem WTS siekerkę, WTS coś tam, WTB coś tam... i tak oto zjebali grę.

12. Teleportacja
- jest dostępna teleportacja z miasta do miasta, jest ona za darmo. Jednak kiedy chcemy się teleportować gdzieś poza miasto, to musimy najpierw odkryć ołtarz teleportu no i wtedy kosztuje (zależnie jak jest daleko)

13. Świat:
- jest ogromny, zwiedziłem może 0.5%.
- lokacje są śliczne i różnorodne
- jest podział na dzień i noc i zmienia się klimat
- otoczenie jest statyczne
- odgłosy zmieniają się od miejsca pobytu
- można natknąć się na skarby (ja kupiłem wersje przed premierową po premierze i dostałem kilkanaście map skarbów, jeden odkopałem łopatą)
- nowe miejsca, krainy itp. odkrywamy podobnie jak w innych grach MMO.
- podczas zwiedzania miast i lokacji warto rozglądać się za zwojami i książkami, dowiadujemy się z nich o świecie i historii, czasem nasze umiejętności rosną po przeczytaniu.

14. Moby:
- są agresywne i pasywne
- w zależności od gatunku mogą rzucić się grupą lub solo.

15. Rozwijanie postaci:
- można zrobić wszystko co się chcę, czyli maga biegającego z płycie z laską albo rycerza z różdżką i tarczą, zabójcę z dwuręcznym mieczem i orka łucznika. Oczywiście musi mieć to sens, czyli dany ekwipunek musi posiadać odpowiednie cechy pod nasz rozwój. trzeba też pamiętać, że każda rasa ma jakieś bonusy. Np. mój leśny elf ma bonus do łucznictwa i kondycji, więc biegam z łukiem ale w zapasie mam dwa krótkie miecze. Mam do wybory trzy ścieżki, zabójcę, cień i coś tam jeszcze. Aktualnie nic nie wybrałem, nie marnuje umiejętności i szukam dobrego buildu. Chcę być najlepszy :lol:.

16. PvP
- nie wiem, nie znam mechaniki, ale ponoć są sojusze i mogą się młócić, walczyć o zamki, tartaki i inne (podobnie jak w Lineage II).
- głównym celem sojuszu/frakcji jest zdobycie tronu imperialnego
- nie wiem też jak wyglądają pojedynki (duele)
- gracz z tej samej frakcji nie może nas atakować ani my jego

17. Instancje/podziemia
- jeszcze nie miałem przyjemności

18. Party
- jeszcze nie miałem przyjemność ale maksymalnie może być 4 osoby w jednym party.

Po dwóch dniach gra mnie wciągnęła, bardzo mi się podoba. Ciekawe jest to, że podczas śmierci naszego BG podawana jest statystyka naszych walk.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: The Elder Scrolls Online

Post autor: WarHammster »

Nieprawdą jest jakoby ekipa ESO bagatelizowała problemy i nie odpowiadała na tickety graczy (czytając od dołu posta):


Response By Email (Nelson) (07/27/2014 02:20 PM)
Hail Slawomir the Superior!

I am very happy to hear that one of my fellow agents was able to get you a meeting with the Prophet! The main story is the best part of this game, so we do not want you to miss out on that.
Let us know if you have any other questions and don't hesitate to contact us again if you have a new problem!

May the Divines guide you, my friend!
Nelson
The Elder Scrolls Online Team

-----------------------------------------------------------

Thank you! It helped.

Regards
Slawomir
-----------------------------------------------------

Hail and Well Met, Slawomir!

That is a strange one. Normally, you see him when you first wake up either after Coldharbour or if you skip Coldharbour he is still there when you first awake. He should have been right there in Devon's Watch before you did anything else. I'm not sure what would cause him to not be there for you- but you are right that you need to complete this quest to continue on in the story.

You actually should have gotten the level 5 quest and the level 10 one at this point- but those come after finishing the first one. Try this: Go back to Devon's Watch (preferably by taking a wayshrine) if you don't see him right after you wayshrine, go back to the house where you first woke up. If you still don't see him, log all the way out and stay offline for 15 minutes- this will allow the server cache to clear.

Log back in and see if you can see him in the room where you first woke. If you still do not see him, please get right back with me and we will see what else we can do.

I apologize for the difficulty, but we will do our best to to get you back on track!

Safe Roads, Warm Beds, and Full Flagons, to you!
John with The Elder Scrolls Online Team

You can find more information about The Elder Scrolls Online on our website and social channels (Facebook, Twitter, and Google+).

--------------------------------------------------------------------------------

Hello,

I tried and it did not help. I still do not see the prophet. Please help, I would like to continue the main story.
Another hero did not have this problem.

Annex screenshot

Regards
Slawomir
-------------------------------------------------------------------

Greetings Slawomir,
my name is Francisco from The Elder Scrolls Online Team.
I am sorry to hear that The Prophet is not showing up for you.
However, this should be easily solved by typing /reloadui in the chat box or logging out and logging back in.
Try that and let me know how it went.
Thank you for your continued interest and support!

Warm regards,
Francisco
The Elder Scrolls Online Team

----------------------------------------------------------------------

Ticket pisany w panelu gry, więc treści nie podam. Reszta w mailu - czyli to co wyżej.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: The Elder Scrolls Online

Post autor: WarHammster »

https://www.youtube.com/watch?v=-DV9TwsosyI
Ciekawa prezentacja PvP - trochę zwariowana, koleś bardzo przeżywał :lol:

Solo PvP, bardzo klimatyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=yoiYvEq8-UI
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: The Elder Scrolls Online

Post autor: WarHammster »

Bety już były. Gra jest nowa, działa od kilku miechów. Spójrz na to tak, dziennie ta gra kosztuje 1.8 zł ;).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Karmelka
Enfant de troupe
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 31 października 2019, 12:58

Re: The Elder Scrolls Online

Post autor: Karmelka »

Moim zdaniem jest to jedno z najlepszych MMORPG na rynku.
Mimo iż WoW ma troche bardziej rozbudowany świat i więcej ciekawych miejsc do zwiedzenia, całokształt gry bardziej przemawia na korzyść ESO w którym kupuję gold https://mmoauctions.com/elder-scrolls-online/accounts tutaj
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”