Dominions 4: Thrones of Ascension

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
ODPOWIEDZ
J.Mad
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: niedziela, 14 października 2012, 14:00
Kontakt:

Dominions 4: Thrones of Ascension

Post autor: J.Mad » niedziela, 11 sierpnia 2013, 18:29

Gra ma się ukazać ostatniego dnia sierpnia tego roku.
Dominions to mało znana seria hardcore'owych gier strategicznych o tematyce fantasy. Mapy podzielone na prowincje jak w Risk, symultaniczne tury. Możemy przesuwać armie, ale same bitwy są automatyczną symulacją, gdzie pod uwagę brane są nasze rozkazy i ustawienie jednostek, widzimisię AI oraz przypadek. Budowanie jakichś budynków czy infrastruktury ogranicza się do 3 budynków, jakie można postawić w prowincji (w Dominions 4 dojdzie rozbudowa zamku i prowincji z zamkiem). Cała reszta gry to w zasadzie rekrutacje i zarządzanie jednostkami i używanie magii. Każdy z tych dwóch elementów jest bardzo rozbudowany.

Nie polecałem trzeciej części nikomu za bardzo, bo gra ta wymaga mnóstwo klikania. Z tego też powodu nie grałem w nią tyle na ile ile bym chciał. Czwarta część na pewno będzie pod tym względem lepsza. Ciągle będzie to gra potwór, bo ilość wszystkiego jeszcze się zwiększy (w Dominions 3 jest ponad 60 frakcji, 1500 typów jednostek, 600 czarów i 300 magicznych przedmiotów).

Strona na Desura (w tym forum) - http://www.desura.com/games/dominions-4 ... ascensions
Nieoficjalne forum - http://z7.invisionfree.com/Dom3mods/index.php

Zrobiłem listę wyłapanych przeze mnie i innych zmian w stosunku do części 3:

Zmiany w mechanice
  • Przedmioty mogą być dostępne tylko dla niektórych nacji.
  • Thrones of Ascension - nowy opcjonalny sposób na wygranie gry, zastępujący dotychczasowe punkty zwycięstwa. W niektórych prowincjach znajdują się Trony, jako magiczne miejsca. Żeby zająć Tron należy odwiedzić prowincję Pretendentem albo Prorokiem. Pojedyncze Trony dają same z siebie różne bonusy, głównie do Dominium i jednostek sacred. Zdobycie określonej ilości Tronów oznacza zwycięstwo w grze.
  • Tryb gry drużynowej.
  • Rzeki zamarzają, gdy w prowincjach po obu stronach znajduje się zimne dominium. Miesiące zimowe również mają na to wpływ. Zamarznięta rzeka staje się wtedy możliwa do przekroczenia dla jednostek lądowych. Oczywiście stare mapy (przeniesione z Dominions 3), nie będą miały zamarzających rzek.
  • Generator losowych map potrafi wygenerować mapy z rzekami i jaskiniami.
  • W jaskiniach, głębinach morskich i podczas niektórych akcji zabójców panuje ciemność, więc dark vision bardziej się przydaje. Zwłaszcza, że tych prowincji (na pewno jaskini) będą bronić stworzenia posiadające dark vision.
  • Wprowadzono zasięg działania dla rytuałów. Więc ważne staje się odpowiednie umiejscowienie laboratoriów i magów.
  • Istnieją przedmioty i umiejętności zwiększające zasięg rytuałów.
  • Wprowadzono typy obrażeń dla broni: obrażenia sieczne, kłujące i miażdżące. Niektóre jednostki posiadają częściową odporność (50%, bez stopniowania) na niektóre typy obrażeń. Najwięcej jednostek posiada odporność na broń kłującą, najmniej na miażdżącą. Typy zranień (aflictions)zostały powiązane z typem obrażeń broni.
  • Możliwa jest rozbudowa zamków i prowincji o dodatkowe wieże obronne, magazyny zaopatrzeniowe, drogi i inne ulepszenia.
  • Obrona lokalna prowincji (Province Defence) oparta jest teraz częściowo na typach jednostek zamieszkujących prowincję.
  • Zmiany w reversed communions.
  • Niektóre jednostki są wolniejsze w rekrutowaniu i mogą być tworzone jedynie w ilości jednej na turę lub nawet jedna co dwie tury. Niektórzy dowódcy (zwłaszcza potężni magowie) wymagają poświęcenia dwóch tur na zrekrutowanie.
  • Koszt badań kolejnych poziomów magii rośnie szybciej.
  • Możliwość ustawienia formacji na różne sposoby: linia, podwójna linia, szyk luźny, zwykły kwadrat.
  • Dowódcy mają zmniejszoną liczbę formacji jakie mogą prowadzić. Mogą wpływać na morale tych formacji. Ogólna zasada jest taka, że zwykłymi jednostkami najlepiej jak dowodzi jakiś normalny dowódca, a nie mag czy kapłan.
  • Nowy rozkaz dla jednostek - Shoot and keep distanse.
  • Niektóre narodowe jednostki i dowódcy mogą być rekrutowani wyłącznie w prowincjach bez zamku. Są też jednostki i dowódcy narodowi możliwi do zrekrutowania wyłącznie na określonym terenie.
  • Oznaczenie tur jako wpół-skończone.
  • Żeby zobaczyć teraz wykresy innych graczy, nie wystarczy grać z włączonym wykresami, należy też w stolicy danego gracza umieścić swojego szpiega (szpiega-maga, by zobaczyć wykres badań i gemów, szpiega-kapłana, by zobaczyć wykres dominium).
Zmiany UI
  • Wygodniejsza modyfikacja skryptów dla dowódców. Nie trzeba już kasować i tworzyć nowej listy rozkazów, gdy chce się zmienić tylko jeden rozkaz.
  • Ulepszony "klawisz Y".
  • Możliwość automatycznego zapętlenia rekrutacji.
  • Tworzenie Pretendenta odbywa się na jednym ekranie.
  • Raporty po bitwach (i po szturmach na zamki) pokazują dokładne straty z podziałem na typy jednostek.
  • Na głównej mapie pod imieniem magów wyświetlają się symbole oznaczające ścieżki ich magii.
  • Na ekranie wyboru magicznego przedmiotu do wykucia przedmioty są posegregowane wg poziomów construction. Pozwala to łatwiej znaleźć konkretne przedmioty.
Zmiany w AI
  • AI nie wybiera już złych skali Dominium.
  • AI potrafi składać krwawe ofiary (blood sacrifice).
  • AI lepiej radzi sobie w badaniach.
  • AI lepiej radzi sobie w rekrutacji.
  • AI lepiej radzi sobie w używaniu przedmiotów.
  • AI lepiej dobiera taktykę bitew.
  • AI lepiej radzi sobie w rytuałach.
Zmiany w zasobach
  • Nowe nacje: EA Machaka, Lion Kings; EA Ur, The First City; EA Berytos, The Phoenix Empire; EA Pelagia, Pearl Kings; MA Asphodel, Carrion Wood; MA Vanarus, Land of the Chuds; MA Pelagia, Triton Kings; LA Lemuria, Soul Gates.
  • Nowe zdarzenia losowe.
  • Nowe czary.
  • Nowe potwory i jednostki.
  • Nowe przedmioty.
  • Nowe umiejętności jednostek i zmiany w działaniu tych starych.
  • Nowe miejsca magiczne, w tym więcej miejsc Holy.
Audio i video
  • Większa szczegółowość terenu 3D w bitwach (krzaczki na polu bitwy, wg mnie zbędne i przeszkadzają. Pewnie można je wyłączyć w opcjach jak trawę).
  • Wiele starych sprite'ów zostało przerysowanych na nowo.
  • Nowa utwory muzyczne tego samego zespołu co w poprzedniej części
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dominions 4: Thrones of Ascension

Post autor: AWu » niedziela, 11 sierpnia 2013, 19:41

Próbowałem grać w 3 i poległem..
J.Mad
Caporal-Fourrier
Posty: 92
Rejestracja: niedziela, 14 października 2012, 14:00
Kontakt:

Re: Dominions 4: Thrones of Ascension

Post autor: J.Mad » poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 12:09

Ale na czym? Nie spodobało się, nie potrafiłeś ogarnąć czy jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dominions 4: Thrones of Ascension

Post autor: AWu » poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 12:53

Na wszystkim

Gram w gry komputerowe dla przyjemności. 8-)
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Brigade
Posty: 3141
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 2 times

Re: Dominions 4: Thrones of Ascension

Post autor: Anomander Rake » poniedziałek, 8 lipca 2019, 11:38

Dominions 5 wyszła już jakiś czas temu.
Główna zmiana to inaczej działające błogosławieństwa dla świętych jednostek. Teraz dużo łatwiej uzyskać fajne efekty, z drugiej strony te najfajniejsze uzyskać w sumie trudniej (Bóg musi być już w grze żeby działały).
Doszedł nowy mechanizm do rekrutacji tzw. punkty rekrutacyjne nieco zmieniające możliwości kupowania nowych jednostek, za to można kupować jednocześnie do 3 bohaterów.
Inaczej rozbudowuje się zamki.
Kilka nowych nacji plus zmiany, czasem większe czasem mniejsze w pozostałych aspektach gry.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”