Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
ODPOWIEDZ
miccom
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2012, 13:03

Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: miccom » wtorek, 21 lutego 2012, 13:17

Witam :)
Zapraszam wszystkich chętnych do oceny, analizy i pomocy przy rozwoju gry Wichry Wojny- strategicznej gry osadzonej w realiach drugiej wojny światowej.
Wichry Wojny to gra - wnuczka komputerowej gry PANZER GENERAL.
Co mnie skłoniło do napisania takiej gry?
Wiele, wiele godzin spędziłem podczas gry w PG, ale cały czas przeszkadzał mi fakt, że gram z komputerem... te same zagrywki, te same posunięcia strategiczne... po jakimś czasie - nuda...

Wichry Wojny są grą, gdzie spotykają się setki graczy i grają razem lub przeciwko sobie.
Cały czas dbam o historyczną stronę gry, stosujemy historyczne pojazdy i jednostki, dążę do tego, aby jak najbardziej odzwierciedlić stosowane taktyki bojowe...
Zresztą... nie ma co pisać... zobacz sam co to są Wichry Wojny!

Po rejestracji i zalogowaniu, i kilku godzinach gry proszę o wrzucanie w tym temacie opinii, propozycji i sugestii dla rozwoju gry Wichry Wojny.
Wasza pomoc jest bardzo pomocna... piszcie śmiało.
Pozdrawiam.
miccom - twórca, główny programista, właściciel marki Wichry Wojny.



UWAGA!
Poszukujemy grafika - webdesignera do obsługi gry, scenarzystów do opracowywania scenariuszy najpopularniejszych bitew drugiej wojny światowej...

Wstąp do WICHROWEGO TEAMU!
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1162
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Indar » wtorek, 21 lutego 2012, 14:27

Fajnie że to strategia turowa, ale brak działania przed przeliczeniem które następuje o konkretnej godzinie powoduje że tury przepadają. Trochę pomarudzę, ale takie rozwiązanie powoduje że aby nie dostać po tyłku powinienem logować się kilka razy w ciągu dnia.
Szkoda że nie można zrobić tego na zasadzie jednokrotnego przeliczenia.
Proszę nie odbierać tego jako czepialstwo, doceniam trud włożony w tworzenie i pewnie się zarejestruję, ale boję się że niestety jest to kolejna gra w której nielogowanie kilka razy w ciągu dnia może spowodować że ktoś będzie w tyle :)
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 874
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: maly_kapral » wtorek, 21 lutego 2012, 16:58

Jako nałogowy gracz plemiona.pl i grepolis.pl oświadczam że w każdej grze tego typu Ci co logują się rzadziej zazwyczaj są do tyłu.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1162
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Indar » środa, 22 lutego 2012, 11:54

A jeszcze jak w grę wchodzą rzeczy w rodzaju nocnego bonusu do obrony zdejmowanego o konkretnej godzinie to dochodzi nocne wstawanie na wysłanie wojsk ;)
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35038
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Raleen » środa, 22 lutego 2012, 13:41

No nie, to przepraszam, ale to jest produkt dla dzieci. Już w pewnym wieku, zabawa i rozrywka owszem, ale żeby specjalnie siedzieć po nocy czy wstawać, żeby coś tam kliknąć, albo uzależnianie tego kto jakie dobre będzie miał wojska czy inne rzeczy od tego ile godzin spędza w grze.

Niedawno pisali, że w chińskich więzieniach wykorzystują więźniów do takich rzeczy i potem odsprzedają takie "podpakowane" przez nich postacie w grach sieciowych graczom, którzy nie mają czasu, ale chcą mieć dobrą postać, żeby ich od razu nie rozwalili.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1162
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Indar » środa, 22 lutego 2012, 13:55

No niestety, tego typu gry co Plemiona wymagają częstego logowania. Twórcy reklamując grę czasami piszą że "gra nie wymaga częstego logowania", ale to fikcja. Ilość czasu spędzonego w grze przekłada się na ogólny wynik, stąd moje uwagi o konieczności zaglądania na konto.
Ideałem byłaby gra z jednym przeliczeniem, gdzie mogę wejść na konto o dowolnej porze w ciągu dnia.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 874
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: maly_kapral » środa, 22 lutego 2012, 14:40

Raleen pisze:No nie, to przepraszam, ale to jest produkt dla dzieci. Już w pewnym wieku, zabawa i rozrywka owszem, ale żeby specjalnie siedzieć po nocy czy wstawać, żeby coś tam kliknąć, albo uzależnianie tego kto jakie dobre będzie miał wojska czy inne rzeczy od tego ile godzin spędza w grze.
I tu się mylisz. Większość graczy to ludzie dorośli i mimo 4tego roku gry jeszcze nie zdarzyło mi się wstawać po nocach żeby wojsko wysyłać. Poświęcam na plemiona 5 minut po wstaniu (niektórzy przeglądają forum po wstaniu prawda?) 5 po powrocie z pracy i wieczorem tyle ile mogę w danym dniu (często przedkładając nad plemiona malowanie figurek). Ja gram w plemiona dla ludzi a nie dla wyniku więc nie mam specjalnych stresów związanych z niskim miejscem w rankingu graczy.:)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35038
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Raleen » środa, 22 lutego 2012, 15:03

maly kapral pisze:I tu się mylisz. Większość graczy to ludzie dorośli
Nie mylę się, tylko chodziło mi trochę o coś innego:
Raleen pisze:No nie, to przepraszam, ale to jest produkt dla dzieci
Nie wiem jak jest w Plemionach; jeśli tak jak piszesz, to nie jest tak źle. Co kto lubi...
Natomiast jak grasz w odpowiedniej grupie ludzi - to chyba jest najważniejsze w tym wszystkim, czyli z kim grasz.
Pamiętam właśnie, że często w tego typu grach sieciowych jest problem z odsiewaniem ludzi nazwijmy to "nieodpowiednich". Trochę jak przy wejściu do niektórych klubów - oceniają kto się "nie nadaje" żeby go wpuszczać.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
miccom
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2012, 13:03

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: miccom » środa, 22 lutego 2012, 17:35

Indar, całe swoje siły wkładam w to, aby gra nie była absorbująca...

W grze większość graczy to osoby dorosłe, od 20 do 50 lat!, podczas każdej tury dodajemy dwa punkty działania (które można przeznaczyć na minowanie, rozminowanie, ruch, atak, zanurzenie okrętów podwodnych, połączenie jednostek w większe grupy taktyczne itd), kumulujemy te punkty do 5 w każdej jednostce.

Co do bonusów nocnych... u nas ma się sprawa inaczej.Od godz. 23-6 dajemy bonus dla obrońców, aby gracze mogli spokojnie spać :)
I w gruncie rzeczy nie zdarzają się nocne ataki.

Czy wichry wojny wymagają częstego logowania?
No jak każda gra online, aktywni gracze zawsze będą lepsi... Na froncie wyglądało to tak samo :)
Odzwierciedlenie prawdziwych jednostek, planowane wprowadzenie ukształtowania terenu a tym samym wpływ terenu na widoczność, zasięg i poziom obrony jednostki... to są opcje, które wprowadzają dużą realistykę gry.


Raleen, myślę, że wichry wojny doskonale radzą sobie z "nieodpowiednimi" graczami...
W grze są TYLKO ludzie grający, bo tego wymagają gracze... usytuowanie jednostek na mapie, wzajemne wsparcie na froncie jest bardzo ważne, a nieaktywni gracze utrudniają planowanie, strategię i ogólnie rozgrywkę.
Więc po analizie opinii graczy - nieaktywni gracze usuwani są po tygodniu od ostatniego logowania...
Doświadczenie innych twórców gier mówi, że jeśli ktoś nie gra i nie loguje się kilka dni - nie wróci do grania :)
Usuwamy jego jednostki (zostają przekazane do sklepu, gdzie mogą je kupić inni gracze :)).
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1162
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Indar » środa, 22 lutego 2012, 18:13

Rozumiem że jak raz czy dwa razy nie wykorzystam akcji przed przeliczeniem to te niewykorzystane kumulują się do max 5?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
miccom
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2012, 13:03

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: miccom » środa, 22 lutego 2012, 18:42

Tak, zgadza się :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35038
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Raleen » środa, 22 lutego 2012, 19:33

miccom pisze:Raleen, myślę, że wichry wojny doskonale radzą sobie z "nieodpowiednimi" graczami...
W grze są TYLKO ludzie grający, bo tego wymagają gracze... usytuowanie jednostek na mapie, wzajemne wsparcie na froncie jest bardzo ważne, a nieaktywni gracze utrudniają planowanie, strategię i ogólnie rozgrywkę.
Więc po analizie opinii graczy - nieaktywni gracze usuwani są po tygodniu od ostatniego logowania...
Doświadczenie innych twórców gier mówi, że jeśli ktoś nie gra i nie loguje się kilka dni - nie wróci do grania :)
Usuwamy jego jednostki (zostają przekazane do sklepu, gdzie mogą je kupić inni gracze :)).
Jeśli chodzi o "nieodpowiednich" graczy miałem jednak na myśli coś zupełnie innego. Chodziło mi o takich, którzy rejestrują się w podobnych do Twojej grach sieciowych, najczęściej MMORPG tylko po to, żeby zdobywać kolejne levele, a nie żeby się po prostu bawić. Albo takich, których jedyną reakcją na spotkanie jakiejś innej postaci w takiej grze jest próba jej zabicia. Ogólnie rzecz biorąc, często bywają tego rodzaju metody odsiewania jak np. taka, że każdy chętny, który chce otrzymać konto musi napisać kilka słów o tym, dlaczego chce je otrzymać - tutaj jest pełna dowolność. Często sama ocena sposobu wypowiadania się pozwala na znaczny odsiew. Wiem jak to wygląda, bo w jednej z takich gier administratorzy na swojej stronie publikowali co lepsze "kawałki".

Natomiast dobrze, że napisałeś jak to wygląda u Was i ogólnie - że gracz, który stale nie zamierza w to grać, nie ma tak naprawdę czego tam szukać. Czyli np. jak bym chciał sobie kilka razy zagrać, potem zrobić przerwę i potem znowu pograć, to jestem z Waszego punktu widzenia "niewłaściwym" graczem. Z tego względu mi raczej by się nie chciało, bo wątpię by coś takiego bawiło mnie na tyle, by stale siedzieć nad jedną grą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 874
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: maly_kapral » środa, 22 lutego 2012, 20:28

Gdybyś trafił w dobrą kompaniję to na czas Twojej przerwy ktoś by Cię zastąpił na Twoim koncie a i chęć do gry wtedy większa - czyli i przerwy krótsze ;)
Vampi1906
Enfant de troupe
Posty: 1
Rejestracja: wtorek, 22 maja 2012, 14:59

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: Vampi1906 » wtorek, 22 maja 2012, 18:10

W sumie wystarczy od 2 do 4 razy dziennie zalogować się by grać i nie być w tyle :)
miccom
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 21 lutego 2012, 13:03

Re: Strategiczna gra online - WICHRY WOJNY

Post autor: miccom » sobota, 11 maja 2019, 18:01

Gra nadal działa :) a w zasadzie zaczęła działać jakieś kilka miesięcy temu.
Nowy adres www ( http://www.wichry-wojny.eu ) i całkowicie inna rozgrywka :)

Zapraszam do gry, im więcej osób gra - tym lepsza rozgrywka :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”