Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 18 grudnia 2018, 17:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Glorious Lands - pierwsza gra ze Studia :)
PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 10:13 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 691
Lokalizacja: Lublin
Miło mi poinformaować, że reaktywowane Assault Publishing (jako Assault Publishing Studio) wypuściło nową grę - Glorious Lands! Jest to "powiększony skirmish" (czyli skala 1:1 modele podstawkowane osobno, po kilkadziesiat na stronę, ale działające w oddziałach 4-12 ludków). Gra bazuje na mojej, bardzo mocno zmodyfikowanej mechanice Heroic Ballads (polska wersja: "Ballady o Herosach").

Z ciekawostek:

System aktywacji bazujący na inicjatywie oddziałów ustawia częściej bohaterów w roli dowódców a nie siepaczy. Mogą oni wprawdzie często namieszać również w walce, są lepiej wyszkoleni/fartowniejsi/chronieni przez bogów, ale zdecydowanie nie są nieśmiertelni - jeden udany cios i do piachu, więc zawsze trzeba sie zastanowić, czy warto aby ryzykowali, szczególnie, że mają ważniejsze rzeczy do roboty takie jak aktywacja oddziałów na ich inicjatywie, zbieranie oddziałów czy wzywanie posiłków.

Scenariusze są generowane losowo z 1-3 celami o równej wadze punktowej - od zbobycia czegoś do zabicia wrogiego generała.

Prosta sztuczka w zasadach czyli możliwość atakowania tylko jednego z 2 najbliższych oddziałów powoduje, że ważna jest zarówno inicjatywa jak i wzajemne ustawienie oddziałów.

Starałem się aby każda z jednostek miała jakąś sensowną rolę na polu bitwy. Piechota, szczególnie z możliwością utworzenia muru tarcz, trzyma linię, łucznicy i maszyny zmiękczają przeciwnika przed walką i pow, ciężka jazda i potwory przełamuje linię etc.

Testy złamania zależą od konkretnego ataku, ale ich efekt niezdania od całości strat. Np. oddziały które nie straciły 1/4 stanu zdają testy automatycznie, a im bardziej pocharatany oddział tym bardziej skory do ucieczki.

Gra bardzo fajnie działa w 3D, oddziały mogą się wspinać, przeskakiwać rozpadliny czy zeskakiwać. Przy standardowym stole ma to małe zastosowanie, ale można sobie urządzić walki w podziemiach lub miastach ze skakaniem po dachach :)

Działa w dowolnej skali między 15mm a 32mm.

Ma dość klasyczne, generyczne listy armii, umożliwiajace bitwy w najpopularniejszych settingach.

Gra jest do pobrania za darmo i jest w wariancie "printer friendly".

Więcej szczegółów na www.assaultpublishing.com

Pozdrawiam,
Marcin

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Glorious Lands - pierwsza gra ze Studia :)
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2018, 16:53 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 691
Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj wypuściłęm wersję 1.1 zawierającą poprawki i uwagi zebrane przez pierwszy miesiąc od premiery!
http://assaultpublishing.com/glorious-lands/

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.