Zasady

Forum systemu bitewnego "Bolt Action".
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Zasady

Post autor: Telamon »

Tak, tak to działa aby jeszcze bardziej nie komplikować sytuacji. Przy czym taka rzecz z powodu ciężkiej osłony jest niemożliwa (+1 do rzutów na rany, -2 do rzutów na trafienia). Punkty zwycięstwa zależą od scenariusza - polecam te prostsze no. na kontrolę "punktów strategicznych" (zwycięstwa) bądź ilość wybitych oddziałów.
Golfang
Caporal
Posty: 55
Rejestracja: środa, 20 stycznia 2021, 09:19
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 16 times
Been thanked: 14 times

Re: Zasady

Post autor: Golfang »

Ehh 3,5 miesiąca trwał remont... nie polecam.
W weekend w końcu udało się zagrać mini bitwę bo w sumie na 600 pkt. Mam pytanie jak to jest z walką przeciwko czołgom.
1. Czołg strzela do czołgu (pen +5 - pancerz przeciwnika 9). Rozumiem że trafienie wygląda identycznie jak zawsze - na 3+ plus uwzględnienie wszelkich modyfikatorów (za odległość, strzał w ruchu czy też za osłonę). Natomiast interesuje mnie jak wygląda sprawdzenie przebicia pancerza? W instrukcji nie ma przykładu i trochę nas to przystopowało.
2. Czołg strzela do np Bren Carriera (pen +5 - pancerz przeciwnika 7) - czy to jest automatyczne przebicie? (oczywiście pod warunkiem że trafi)
3. Piechota strzela do Bren Carriera? Ma szanse przebić i zniszczyć dziada?
4. Piechota strzela do czołgu pancerz 9 - czy to wogóle ma sens?
5. Piechota rzuca granatami/mołotowami w czołg? jak to się rozstrzyga? Czy mając wykupione granaty dla całego składu ma się ich niezliczoną ilość? czy po pierwszej salwie granatami, przestają być anti-tank?
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Zasady

Post autor: Telamon »

Nie ma czegoś takiego jak "automatyczne przebicie". Trzeba rzucić kostką i dodać do wyniku wartość penetracji. Równy wynik oznacza "glance" (tabela efektów). Wyższy to dopiero penetracja. Aby spenetrować pancerz Carriera potrzeba min. 3 oczek na kostce.
Piechota, która nie ma broni ppanc, nie jest w stanie zniszczyć carriera jak działo. Może mu wbić pina. Kilka pinów to test morale, który może zniszczyć carriera.
Piechota nie może w ogóle ostrzelać czołgu jeżeli nie jest oppen-topped (może nim być jeżeli w tej turze wykorzystała np. karabiny na wieży).
Piechota nie rzuca granatami ppanc. Używa ich przeciwko pojazdowi gdy atakuje wręcz. Masz ich niewyczerpalną ilość. Oddział z granatami nie testuje (chyba) morale wchodzi do takiej walki automatycznie po wydaniu rozkazu.
Golfang
Caporal
Posty: 55
Rejestracja: środa, 20 stycznia 2021, 09:19
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 16 times
Been thanked: 14 times

Re: Zasady

Post autor: Golfang »

Mając np moździerz ze spotterem. Gdy trafiany jest spotter i dostaje pina - dostaje go tylko spotter? nie moździerz? Po co te piny dla spotter? Co one mu przeszkadzają?

Test na morale - gdy się nie uda to NIE ZAWSZE jest sprawdzanie FUBAR? czy zawsze?
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Zasady

Post autor: Telamon »

Fubar występuję jedynie podczas testu przyjęcia rozkazu i to tylko w sytuacji wyrzucenia przez gracza dwóch szóstek.
Testy rozkazu - gdy jednostka ma piny.

Pina dostaje spotter i moździerz, a potem (gdy chcesz skorzystać ze spottera) musisz osobno wykonać dla nich test rozkazu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bolt Action”