Realizm gier w W-39

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Realizm gier w W-39

Post autor: Raleen »

Która z gier w systemie Wrzesień Waszym zdaniem najwierniej oddaje realia historyczne :?: W której z gier zasady, ustawienie wojsk bądź warunki zwycięstwa wypaczają czynnik historyczności rozgrywki :?:
Awatar użytkownika
Darth Simba
Sous-lieutenant
Posty: 373
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
Lokalizacja: Przasnysz
Been thanked: 3 times

Post autor: Darth Simba »

Raleen pisze:Która z gier w systemie Wrzesień Waszym zdaniem najwierniej oddaje realia historyczne :?: W której z gier zasady, ustawienie wojsk bądź warunki zwycięstwa wypaczają czynnik historyczności rozgrywki :?:
Jakby to powiedział mój nauczyciel matematyki z technikum, to jest pytanie z cyklu:
Dlaczego koń ma cztery nogi?
Bo nie pięć!

Wszystkie z tej serii oddają realia historyczne. Co do ustawienia to ciężko się do czegoś przyczepić, chyba żeby rozegrać całą kampanię, i ustawić wojska po swojemu, co dałoby możliwość przetestowania wariantów alternatywnych.
Prawdę mówiąc, jak zakupię ,,Śląsk'', to zaanektuję jeden pokój, i rozłożę i rozstawię to wszystko :D

Zasady gry... Ja się nie czepiam, jak wyjdzie coś podobnego konkurencyjnego, to wtedy można będzie porównywać.

Warunki zwycięstwa... Ja tam nigdy nie gram na PZ czy tym podobne, albo pokonam wroga, albo nie.
Awatar użytkownika
Darth Simba
Sous-lieutenant
Posty: 373
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
Lokalizacja: Przasnysz
Been thanked: 3 times

Post autor: Darth Simba »

Przeglądając dziś najnowszy zakup, ,,Armię Pomorze'', ciągle natrafiam na opisy, że przemarsz drogami był sporym wyczynem.
I tak mi przyszło coś do głowy.
Spróbuję sobie przy następnej okazji ,,wrześniowej'', podczas odwrotu Polaków drogami wykonywać dodatkowy rzut kostka, i jeśli wypadnie 6, to wojska polskie traciłyby 20% posiadanych punktów ruchu, co miałoby symulować problem z zablokowanymi przez uchodźców drogami.

Pozostaje jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia, co jest odwrotem, ale w zależności od rozlokowania na mapach do Wrzesnia, za przemarsz-odwrót uznawałbym każdy ruch w kierunku południowym i wschodnim, bądź marsz w kierunku zgodnym z kierunkiem natarcia Niemców.

I tyle mojego.
Czekam na opinie :)
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Mysle, ze ciekawy pomysl Simba zaproponowal. Choc to by niemilosiernie zwiekszylo ilosc rzutow w grze ale na pewno zwiekszyloby realizm. Z tymze moim zdaniem PR powinny byc zmienione przy 5 i 6 podczas ruchu w kierunku wschodnim, natoomiast przy ruchu w kierunku zachodnim 4,5,6 :twisted:

W pierwszej edycji Bzury był świetny przepis, który odgornie ograniczal ilosc PR wszystkim jednostkom polskim w wyniku dzialania luftwaffe podczas dobrej pogody.
Get the graal or die tryin.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”