[WB-95] Kampania wrześniowa w tym systemie

jak zapatrujesz się na taki pomysl?

nie podoba mi się-mała grywalność
3
18%
nie mam nic przeciwko
9
53%
popieram taki pomysł
5
29%
 
Liczba głosów: 17
Awatar użytkownika
viking
Major en second
Posty: 1123
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:06
Lokalizacja: Białystok

[WB-95] Kampania wrześniowa w tym systemie

Post autor: viking » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:10

jak zapatrujecie się na pomysł,by stworzyć grę dotycząca kampanii wrześniowej a opierającej się na zasadach WB95?np bitwa nad Bzurą,obejmująca tez Warszawę,część terenu działan armii ,,Prusy" i ,,Modlin" mogłaby się nadawać
Ostatnio zmieniony środa, 12 grudnia 2012, 15:43 przez viking, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37316
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 515 times
Been thanked: 329 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:10

Ciekawy pomysł. Można by nawet całą Polskę w kawałkach spróbować powolutku :wink:

Skala jest większa, więc jakoś by się dało. Skala mapy by też bardziej się nadawała. Pod względem skali byłoby to na pewno ciekawe.

Mam wątpliwości tylko co do zasad, bo Ardeny, z których wyrosło WB-95 to gra tocząca się w górach: Niemcy nacierają w trudnym terenie, Amerykanie się w nim bronią, tymczasem w Polsce jest inaczej: teren jest dość łatwy - i myślę, że autor opracowując zasady tej gry starał się jakoś do tych warunków dopasować. To moja główna wątpliwość.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
viking
Major en second
Posty: 1123
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:06
Lokalizacja: Białystok

Post autor: viking » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:11

nalezałoby tez trochę sztucznie scalic np polskie odzdziały pancerne jak w pierwotnej wersji ,,Bzury"(tej ,,dragonowej" jeszcze) jak i niektore inne odziały np garnizony i ON ,ale poza tym może nie byłoby tak źle

kiedyś przymierzałem sie by zrobic domową gre obejmującą częśc kresow-sgo ,,Polesie", korpus KOP ,odzdziały garnizonowe i rózne inne odzdziały które potencjalnie mogły wziąśc udział w walkach z armia czerwoną na obszarze centralnym i południowym wschodniej granicy
Panzerfan

Post autor: Panzerfan » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:11

Wydaje mi się że to dobry pomysł. Nasuwa się myśl że należało by chyba trochę zmodyfikować zasady. Szczególnie problem jest z w/w polskimi jednostkami garnizonów i ON. Wydaje mi się ze można by coś takiego zrobić na zasadzie Rejonów Umocnionych.
Awatar użytkownika
Darth Simba
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:46
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Darth Simba » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:12

Zagłosowałem na środkową opcję.

Tak moim zdaniem, to stworzenie Wrzesienia w skali dywizyjnej będzie ciężkim orzechem do zgryzienia. Po naszej stronie będzie 39 żetonów dywizyjnych, 11 brygad kawalerii i 2 brygady zmotoryzowane. Uwzględniając jednostki tworzone ad hoc, to wyjdzie jakieś 60 żetonów, po stronie niemieckiej będzie ich trochę więcej.
Trzeba by teraz dopasować skalę mapy, pomysleć nad uwzględnieniem lotnictwa, wsparcia artyleryjskiego, chyba żeby sztucznie pogrupować artylerię, i tym podobne. Mam wrażenie, że najlepiej to byłoby stworzyć coś na kształt ,,Roku 1920'', albo ,,Ostatniej Wojny...''.

Kampania 1939 roku jak dla mnie jest już dośc dobrze opracowana w W-39, ale nie mam nic przeciwko nowym pomysłom ;)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37316
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 515 times
Been thanked: 329 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » niedziela, 25 grudnia 2005, 15:12

A nie to może brygady - tak żeby nie za dużo wojsk i nie za mało jednocześnie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 917
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Grohmann » wtorek, 10 stycznia 2006, 00:47

Skala dywizji chyba byłaby najodpowiedniejsza. Ale po co zaraz w WB.
Lepiej już w WK (Wielkie Kampanie) :)
WB to już wszystko na to samo kopyto, a tak moznaby stworzyc całkiem nową grę (a nie tylko klimat do gry/systemu).
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37316
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 515 times
Been thanked: 329 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek, 10 stycznia 2006, 08:40

Zgadzam się w zupełności Grohmannie :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37316
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 515 times
Been thanked: 329 times
Kontakt:

Wyniki ankiety na starym forum

Post autor: Raleen » czwartek, 12 stycznia 2006, 12:33

Wyniki ankiety na starym forum:

jak zapatrujesz się na taki pomysl?
nie podoba mi się-mała grywalność
8% [ 1 ]
nie mam nic przeciwko
58% [ 7 ]
popieram taki pomysł
33% [ 4 ]
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 518
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: FrankGiovanni » sobota, 4 marca 2006, 13:33

Moim skromnym zdaniem jeśli mówimy o Kampanii wrześniowej to rozwlekać ją na tak małe części jest pomysłem marnym. Wojna obronna wymaga przedstawienia w pełnym obrazie by miało to większy sens przy zasadach specjalnie przygotowanych do tego tematu.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Gladky
Sous-lieutenant
Posty: 372
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:59
Lokalizacja: Tuchów/Lublin
Kontakt:

Post autor: Gladky » wtorek, 14 marca 2006, 12:00

Panzerfan pisze:Wydaje mi się że to dobry pomysł. Nasuwa się myśl że należało by chyba trochę zmodyfikować zasady. Szczególnie problem jest z w/w polskimi jednostkami garnizonów i ON. Wydaje mi się ze można by coś takiego zrobić na zasadzie Rejonów Umocnionych.
Rejony umocnione owszem, ale tylko dla jednostek garnizonowych. ON nie bił się tak dobrze, dlatego myślę, że nie zasługuje na ten bonus. Co więcej w przypadku dezorganizacji polskie dywizje rezerwowe, ON, oraz niemieckie trzeciego rzutu i LW oraz GW powinny mieć 5,6, a reszta 6 na dezorganizację w rzucie K6.
Grohmann pisze:Skala dywizji chyba byłaby najodpowiedniejsza. Ale po co zaraz w WB.


A tutaj ośmielę się nie zgodzić. Moim zdaniem najlepszy byłby system pułkowy. Czyli każda dywizja to 3 żetony pułków i jeden artylewrii. Czyli podobnie jak niemcy i alianci, a nie jakl Rosjanie.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 917
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Grohmann » wtorek, 14 marca 2006, 20:21

Można i tak Gladky. Na pewno lepsze pod wzgledem grywalnosci (czasochlonności!) byłoby to od obecnego tisowego systemu batalionowego.
Get the graal or die tryin.
Filipowicz
Sergent
Posty: 126
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipowicz » środa, 15 marca 2006, 07:56

Od jakiegos czasu w W39 gram właśnie pułkami o dwuch sprawnościach bojowych (zetony dorobiłem), według przepisów WB95. Gra sie naprawde dobrze.
Awatar użytkownika
Gladky
Sous-lieutenant
Posty: 372
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:59
Lokalizacja: Tuchów/Lublin
Kontakt:

Post autor: Gladky » środa, 15 marca 2006, 20:45

Filipowicz pisze:Od jakiegos czasu w W39 gram właśnie pułkami o dwuch sprawnościach bojowych (zetony dorobiłem), według przepisów WB95. Gra sie naprawde dobrze.
Wybierasz się do Lublina na III Manewry??

Jesli tak, to przywieź, zobaczymy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”