Empire of the Sun - stara dyskusja (1)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Continuing wordsmithing of the optional rule...


This optional rule seems to be doing the trick in my playtesting, but some creative thinking has caused me to add some additional words to resolve a timing question (when is the hexes supply status considered for the rule) and the concern about similar Allied tricks in manipulating the rule. This version is the same rule with more clarity.

"From game turn 4 until the end of the game, if by the US Political Will Segment the Allies fail to conquer Japanese controlled hexes equal to 5 or the number of available Allied ASPs, whichever is smaller (that contain a named location city, Resource, port, or airfield) greater than the amount captured by the Japanese during that turn, the US Political Will is reduced by one. For the Japanese to have captured a hex for Progress of the War requirements, the hex must be in Allied supply prior to the beginning of the offensive and must be in Japanese supply at the conclusion of the offensive. For the Allies to have captured a hex for Progress of the War requirements, the hex must be in Allied supply at the conclusion of the offensive, but the hex can be in or out of Japanese supply prior to the beginning of the offensive."

The fact that the Allies have to have the hex in supply after the offensive gives the Japanese an opportunity to recapture it nullifying its original capture akin to the back and forth nature of G'canal. Normally the Allies are always pushing forward, but the more competitive might have done some trickery to prevent their recapture by placing them out of the supply on purpose. Oh the mind of the gamer...

Mark
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

widze, ze EotS Was niezle wciagnal :)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Wszystko o Flocie Cesarskiej - http://www.combinedfleet.com/kaigun.htm

Polecam :!:
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Tutaj ciekawy artykul na temat inwazji japonskiej na Australie - ktora nigdy nie byla planowana. Artykul napisany przez australijskiego historyka, doktora Petera Stanleya.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Mala klaryfikacja:

Tsugi Event Card - The battle modifier for Tsugi cancels the normal terrain bonus.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Sobie ze Spookym zaczelismy gram przez CB - idzie bardzo milo, ACTS nie jest potrzebny :) , chyba, ze ktos nie ma zaufania do gracza :>. Spooky znow oszukuje :(
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Dla tych, ktorzy jeszcze nie widzieli.

Mapa -> http://www.gmtgames.com/nneots/eotsmap.jpg

:) miodek

Zetony -> http://www.gmtgames.com/nneots/eotsexample.jpg

Tutaj starsza wersje, gdyz zetony lotnictwa sa juz ciut inne.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Projekt Nico "EoS karta po karcie " uważam za doskonały . :D

PS Od razu widać jaka gra zajmuje u tego konsula czołowe miejsce na aktualnej liscie przebojów gier .

PS Swoją drogą mogłoby coś takiego powstać lista przebojów miesiąca gdzie każdy co miesiac typowłaby swoją ulubiona grę w danym momencie .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

ale swoją drogą do du........szy jest pomysł , że można zatakować pole jakimś dziadem i zablokować całe pole.
W efekcie podczas reakcji nie można użyć tych jednostek.

Zasada mocno wątpliwa ...
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Zasada bardzo dobra, gdyz:

Oducza od robienia wielkich zgrupowan floty w jednym miejscu, szczegolnie Japonczykow, ktorzy w jednym porce tak naprawde moga umiescic 3xCV (czyli 6CV) plus 3xBB (czyli 6BB) - autor pozwala na takie rzeczy (pamietajmy, ze to gra strategiczna, jedna tura to 4 miesiace itd.) jednak trzeba sie liczyc, ze mozna poniesc ciezka kare za cos takiego. Takie ataki 'zatrzymujace' wystepuja przeciez w innych grach. Nikt nie kaze graczowi japonskiemu czy amerykanskiemu tak sie grupowac, przeciez jest tyle portow, ze flote mozna umiescic w odpowiednich proporcjach...chesz sie grupowac - prosze bardzo, tylko sie potem prosze nie dziwic jak jedna jednoska przeleci sie nad takim portem i zaminuje wejscie, a jakims dziwnym trafem w tym samym okresie nastepuje gdzies wielka ofensywa.....coz...;)

Przypomne tylko, ze jakos nikt nie marudzil jak w PoG wykonuje sie 'obowiazkowa' ofensywe jednym korpusem zeby zginal...

Pocytuje troche moze, bo 'problem' zostal omowiony i tylko Polo narzeka :P....trzeba sie nauczyc grac o tyle :P.

Setting up and preventing these sorts of "pinning" attacks (I prefer to think of them as "martyrdom operations") is a major element in the tactics of the game. Many other games have similar mechanisms, usually referred to as "soak-off attacks".

The bottom line is that you should not concentrate everything in a place where a single cruiser can neutralize them with a diversion of this sort.

Also, it's clear that if you rely on this frequently, you are going to run out of units quickly.

This is only a problem if people play without taking the potential for it into account. As you play more, you'll see that it's no big deal.

Some folks didn't (and still don't) like the idea of pinning becasue it doesn't let them bring their reserves to bear wherever and whenever they want. This overlooks the fact that in many instances those reserves won't be available becasue you'll miss the Intel roll. If you do, in fact, miss the intel roll, it is the pinning units that are, in a sense, 'wasted', as they are not participating in the main attack. I don't really beleive that pinning effort is wasted (is it a waste to buy auto insurance even if you never file a claim?), but you can make the arugment. Nevertheless, we don't hear Offensive players complaining about the 'downside' of pinning.

---

8-P poza tym nie piszac ani jednej zasady dlugiej i nudnej o wielkosci portow/lotniskow i limicie jednostek (przeciez na Gudalcanal nie dalo by sie zadokowac tyle statkow co na Truk) autor jednoczesnie reguluje problem grupowania jednostek w zabojcze stacki pozwalajac wlasnie robic takie ataki zatrzymujace. Po jednej takiej partii szybciutko sie oduczylismy ze Spookym robic takie gigantyczne zgrupowania. Wystarczy tylko flote rownomiernie rozsiac i mamy to samo...

Trzeba grac, a nie marudzic :P
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Nico pisze:
Przypomne tylko, ze jakos nikt nie marudzil jak w PoG wykonuje sie 'obowiazkowa' ofensywe jednym korpusem zeby zginal...
Marudzilismy ale ślad po tym zaginął .... :(
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Strategos pisze:Marudzilismy ale ślad po tym zaginął .... :(
Dlugie torpedy japonskie byc moze zrobily swoje ;).
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Oto jak wyglada jeden heksik, French Frigate Shoals, pomiedzy Pearl Harbour, a Midway.

http://www.airfields-freeman.com/HI/Air ... acific.htm

:)
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Tutaj bardzo piekny obrazek, Midway 'wyzwolone' przez Cesarstwo, Flota Pacyfiku nie istnieje.

Obrazek
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Po ponad 20 rozegranych grach (moich) nie ulega (mojej) watpliwosci, ze EotS to najlepsza Card Driven Game jaka zostala zrobiona, a druga najlepsza gra na swiecie po Republice Rzymu :P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Zablokowany

Wróć do „II wojna światowa”