Andean Abyss (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 467
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Leviathan »

rzabcio pisze:Może chodzi o to, że ruchy te można przewidzieć. Problem w tym, że nie wiem, w jaki sposób można by zrobić algorytm, by nie miał tej cechy... Gra solo, to zawsze będą tylko puzzle.
Niekoniecznie. Algorytm nie musi być statyczny i może zależeć np. od dociągów kart lub parametrów zmiennych (np. rzutów). W AA to co zrobi AI zależy od tego, jaka wyjdzie karta i jaka jest sytuacja na planszy. To, że widzimy kolejną kartę nie zawsze daje nam 100% wiedzy na temat tego co zaraz się zadzieje bo nie przewidzimy z kolei jaka karta czeka nas dwa ruchy do przodu.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 71
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: rzabcio »

Zgadza się. Ale to nie wyklucza mojej tezy, że algorytm jest, jaki jest ze względu na ograniczenia technologiczne. Stworzenie czegoś bardziej dynamicznego, lepiej reagującego na karty i poczynania gracza zapewne jest możliwe, ale kosztem komplikacji i przedłużającej się rozgrywki. Postać obecna to kompromis, złoty środek.
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 467
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 14 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Leviathan »

Jeszcze w ramach tej dyskusji: Rally w miejscu, w którym bez problemu będzie można zdjąć guerille też nie jest ruchem "neutralnym" dla gracza bo zdjęcie tych guerilli mimo wszystko kosztować go będzie czas i zasoby.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: clown »

Generalnie żaden ruch w AA nie jest neutralny, ale należy odróżnić ruchy bezsensowne od sensownych. Algorytm w AA nie uwzględnia jednej podstawowej rzeczy - bliskości graczy na drodze do zwycięstwa. W AA kluczowe jest pilnowanie tych z frakcji, które wysforowały się do przodu. Posunięcia AI mogą umożliwić zwycięstwo jednej z frakcji, gdyż zamiast np. kontry i odebrania zwycięstwa frakcji zrobi sobie te nieszczęsne Rally. Zresztą poprawiony algorytm w C3i właśnie ma taką nazwę "Non-Player Rally Variant", czyli widać, że dostrzeżono bezsens tego motywu.
Moim zdaniem nie da się zaimplementować algorytmu, który będzie zdolny do reakcji na ruchy gracza - oczywiście nie bierzemy pod uwagę komputerów i AI.
Taki algorytm występuje w D-Day at the Omaha Beach - reaguje on na największe zagrożenie z naszej strony, dodając czynnik niepewności w postaci losowanych kart, dzięki czemu nie wiemy, który dokładnie punkt oporu wroga otworzy ogień, wykona patrol czy wzmocni swoją pozycję. Ponadto wszelkie wątpliwości są rozstrzygane na niekorzyść gracza, co rozwiązuje manipulacje "growe".
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 715
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: maciunia »

Witam,
wypadł nam jeden zawodnik do gry w AA na vassalu dziś o 20.00. Jeśli ktoś jest chętny zagrać w czwórkę w ten zacny tytuł proszę o kontakt na skype maciej.sarnacki
pzdr
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Awatar użytkownika
Leo
Colonel
Posty: 1596
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 16 times

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Leo »

Plansza do "Cuba libre" narobiła mi jeszcze większego smaku na tę grę.
Jakby ktoś w Warszawy zamawiał, to ja mogę się dorzucić :D
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Awatar użytkownika
Palladinus
Adjudant-Major
Posty: 281
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Palladinus »

Z przemyśleń po-ostatnio-partiowych, Andean Abyss przypomina mi Chaos w Starym Świecie. Podobna asymetria i układ sił i możliwości poszczególnych graczy. Każdy ma jakieś słabości i dąży do innych celów. Jest jeden wyróżniający się gracz (rząd, Khorne) i podobna możliwość zawierania krótkotrwałych sojuszy. Wiadomo co kto będzie robił, ale nie wiadomo gdzie i kiedy.

Nasza partia była dość dziwna, bo już na samym początku wyszły eventy, które dały wszystkim tyle zasobów, że nikt się praktycznie nie musiał liczyć z ich brakiem. Trochę szkoda.

Po wcześniejszych obawach o losowość przy wychodzeniu kart, to mimo że grając FARC-iem przez kilkanaście pierwszych kart byłem ostatnio lub przedostatnio w kolejności, to przyznaję, że grało się całkiem dobrze. Obawiałem się takiego ułożenia i nawet jak późnij przyszła seria moich eventów, to nie zaprzepaściły moich planów.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Raleen »

Mam dobre wieści jeśli chodzi o tą grę: niedługo będziemy mieli na portalu tłumaczenie zasad.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 715
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: maciunia »

Raleen pisze:Mam dobre wieści jeśli chodzi o tą grę: niedługo będziemy mieli na portalu tłumaczenie zasad.
Tłumaczenie by kto? Jeśli można można wiedzieć.
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Raleen »

Jak chcesz się dowiedzieć wcześniej, musisz mi pomóc sprawdzić tłumaczenie pod względem merytorycznym (ja to robię pod kątem redakcji technicznej - literówki, szyk zdań itp.). W razie czego pisz na PW, żebyśmy nie zaśmiecali tematu dyskusjami technicznymi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
wolfe
Chasseur
Posty: 17
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 16:01

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: wolfe »

Tłumaczenie zasad gry do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: Raleen »

Wspomnę, że wyjątkowo długo zeszło z tłumaczeniem zasad tej gry, bo sprawdzały w sumie 3 osoby, i tak "niedługo" potrwało prawie pół roku. Jednak mam nadzieję, że dzięki temu będzie dopracowane od strony merytorycznej (technicznie można by jeszcze zrobić wersję z obrazkami, ale tu już kwestia kto co woli, bo przy drukowaniu instrukcji idzie na takie rzeczy sporo tuszu/tonera, poza tym ja akurat na przerabianiu w ten sposób plików Worda słabo się znam, więc jeśli ktoś będzie chciał nam pomóc - oczywiście chętnie przyjmę i służę uprzejmie).

Jako ostatni sprawdzający, a nieznający za bardzo gry (jeszcze nie miałem sobie okazji pograć), muszę się podzielić wrażeniami co do terminologii i słownictwa, która kogoś nieobeznanego z tematem może miejscami rozbawić (na swój sposób oczywiście). Parę przykładów:

Wymuszenie (Extort): Czynność specjalna FARC/AUC powiększająca zasoby (4.3.1, 4.4.1).
Las (tropikalny) (Forest (Tropical): Typ departamentu utrudniający przeszukiwanie (1.3.2, 3.2.3).

itd.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
adi2
Adjudant-Major
Posty: 337
Rejestracja: piątek, 5 lipca 2013, 21:10

Re: Andean Abyss (GMT)

Post autor: adi2 »

Dobra robota! Właśnie korzystam z instrukcji :)
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”