Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Można też karty podzielić na Defcon Suicide i mogące potencjalnie ten Defcon obniżyć.
Zainteresowanych odsyłam na stronę twilightstrategy.com
Zainteresowanych odsyłam na stronę twilightstrategy.com
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
OK, nie mam kart przed oczami w tej chwili ani nie mam jak do nich zajrzeć, a wydawało mi się, że są inne karty, gdzie jest to nieco inaczej ujęte niż w karcie CIA, o której była wyżej mowa. Jak przejrzę karty to jeszcze się odezwę. Być może ten efekt, o który mi chodziło, występuje w śladowych ilościach, więc nie ma o czym mówić.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Musisz odnieść się do konkretnej sytuacji: kim grasz, co było zagrane w fazie wydarzeń dekady, jaki jest poziom Defcon i która jest AR. Bo np. wystarczy że US zagra łodzie podwodne w HE (headline event faza wydarzeń dekady) i np CIA nie jest w stanie zaszkodzić stronie USSR. Karty, które obniżają z automatu nie ratują w tej sytuacji czerwonych.Raleen pisze: ↑sobota, 13 marca 2021, 14:24 OK, nie mam kart przed oczami w tej chwili ani nie mam jak do niej zajrzeć, a wydawało mi się, że są inne karty, gdzie jest to nieco inaczej ujęte niż w karcie CIA, o której była wyżej mowa. Jak przejrzę karty to jeszcze się odezwę. Być może ten efekt, o który mi chodziło, występuje w śladowych ilościach, więc nie ma o czym mówić.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Mnie oczywiście nie chodziło wcześniej o tą konkretną kartę (CIA) tylko generalnie pewne aspekty tego mechanizmu. Tak patrzę sobie nawet teraz na szybko, to na BGG jest lista tych kart:
https://boardgamegeek.com/thread/228364 ... t-struggle wygląda na to, że dość porządnie zrobiona. Jedno jest pewne - jak się komuś przy DEFCONIE 3 dwie takie karty trafią na rękę, które jako aktywny gracz będzie musiał zagrać, albo nawet jedna przy DEFCONIE 2, to pozamiatane (jeśli nie zachodzą jakieś inne okoliczności).
https://boardgamegeek.com/thread/228364 ... t-struggle wygląda na to, że dość porządnie zrobiona. Jedno jest pewne - jak się komuś przy DEFCONIE 3 dwie takie karty trafią na rękę, które jako aktywny gracz będzie musiał zagrać, albo nawet jedna przy DEFCONIE 2, to pozamiatane (jeśli nie zachodzą jakieś inne okoliczności).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
I tak i nie. Znów odniosę się do konkretnego przypadku. Grasz USSR (wg mnie przeciwko sobie mają większą ilość tego typu kart). Masz na ręku CIA i np Duck and Cover (D&C). Jest AR1, Defcon na 3. Odpalasz CIA a D&C wysyłasz w kosmos albo próbujesz przetrzymać do nowej tury. Swoją drogą przetrzymywanie kart (szczególnie jako gracz US w okresie tur 1-3 early war jest bardzo skuteczne).
Ale bywały sytuacje gdzie miałeś na ręku 2 karty Defcon Suicide, z których niestety byłeś wstanie tylko 1 się bezpieczniej pozbyć. Tutaj tez paradoksalnie przeciwko tobie może zagrać bycie liderem w kosmosie gdzie wystrzelić możesz od pewnego momentu karty 3Ops+ a np sprzedaż zboża sowietom kosztuje tylko 2 Ops.
Kończąc temat, porada dla kolegi, który zaczął caly mini wątek. Patrz na Defcon
Ale bywały sytuacje gdzie miałeś na ręku 2 karty Defcon Suicide, z których niestety byłeś wstanie tylko 1 się bezpieczniej pozbyć. Tutaj tez paradoksalnie przeciwko tobie może zagrać bycie liderem w kosmosie gdzie wystrzelić możesz od pewnego momentu karty 3Ops+ a np sprzedaż zboża sowietom kosztuje tylko 2 Ops.
Kończąc temat, porada dla kolegi, który zaczął caly mini wątek. Patrz na Defcon
-
- Lieutenant
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:00
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 104 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Oj, ja też nie lubię tej mechaniki z przegraną przez Defcon. Ja to jeszcze jako tako się pilnuję, ale jak gram z początkującymi to praktycznie zawsze wyjdzie sytuacja "sorry, wywołałeś wojnę nuklearną, ludzkość przegrała, ale moje karaluchy wygrywają ). Staram się to wtedy odkręcic, ale nie zawsze się da. Z noobami ponadto wypada dać jakiegoś handikapa punktowego, bo już sama wiedza o kartach daje dużą przewagę.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Tyle opini ile graczy. Mi osobiście to nie przeszkadza a powiem więcej że jednak dodaje to smaczku samej mechanice gry. Porażka smakuje też inaczej niż chociażby przegrana na torze VPs. Chociaż najgorsza porażka to przegrać przez Gry Wojenne kiedy zaczynasz dominować w większości regionów (często tak ma gracz US wg mnie).
Jeśli gracze są początkujący to chyba mogą sie umówić na zasadzie: Ok, przegrałeś ale ciagniemy grę dalej bo się jej uczymy. W turniejach lub ligach nie ma zmiłuj (chyba, że przeciwnik nie skorzysta z tego lub przeoczy).
Jeśli gracze są początkujący to chyba mogą sie umówić na zasadzie: Ok, przegrałeś ale ciagniemy grę dalej bo się jej uczymy. W turniejach lub ligach nie ma zmiłuj (chyba, że przeciwnik nie skorzysta z tego lub przeoczy).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Zimna wojna – karty samobójcze (Suicide Cards)
czyli karty, które mogą doprowadzić do przegrania gry wskutek obniżenia poziomu DEFCON do 1 i wywołania wojny nuklearnej
Na BGG jest dobry wykaz z komentarzem, który polecam: https://boardgamegeek.com/thread/228364 ... t-struggle
Ja sporządziłem własny z treścią kart po polsku (na podstawie wydania Barda). Po lewej w nawiasie podano numer karty. Gwiazdką oznaczono karty, które po zagraniu jako wydarzenie są odrzucane z gry (wydarzenia jednorazowe).
Początek Wojny
(4) Kampania „Duck and Cover” (karta USA, wartość: 3)
Obniż DEFCON o jeden poziom. Następnie gracz USA zdobywa ilość PZ równą 5 minus DEFCON.
(5) Plan Pięcioletni (karta USA, wartość: 3)
Gracz ZSRR musi losowo odrzucić jedną kartę. Jeżeli odrzucona karta to wydarzenie związane z USA rozpatruje się je natychmiast. Jeżeli ta karta to wydarzenie związane z ZSRR lub wydarzenie odnoszące się do obu graczy, jest odrzucane bez rozpatrywania.
(20) Igrzyska Olimpijskie (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Gracz sponsoruje Olimpiadę. Przeciwnik może w niej uczestniczyć lub bojkotować. Jeżeli przeciwnik uczestniczy, każdy z graczy rzuca jedną kostką. Sponsor dodaje 2 do wyniku rzutu. Gracz, który uzyska wyższy wynik zdobywa 2 PZ. Jeżeli przeciwnik bojkotuje, obniż poziom DEFCON o 1 i sponsor może wykonywać operacje tak, jak gdyby zagrał kartę o wartości 4.
(26) Utworzenie CIA* (karta USA, wartość: 1)
Gracz ZSRR pokazuje karty na ręce. Następnie gracz USA może wykorzystać PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
Apogeum Wojny
(40) Kryzys Kubański* (karta USA/ZSRR, wartość: 3)
Ustaw DEFCON na poziom 2.
Jakakolwiek próba dokonania przewrotu przez przeciwnika w tej turze, kończy się konfliktem termonuklearnym, przeciwnik przegrywa grę. To wydarzenie może być anulowane w dowolnym momencie, jeżeli gracz ZSRR usunie dwa PW z Kuby lub gracz USA usunie 2 PW z RFN lub Turcji.
(45) Rozmowy na szczycie (karta USA/ZSRR, wartość: 1)
Obydwaj gracze rzucają kością. Każdy dodaje 1 za każdy region który kontroluje lub dominuje. Wyższy wynik daje 2 PZ oraz możliwość przesunięcia znacznika DEFCON o jeden poziom w dowolną stronę. W przypadku remisu brak efektu.
(46) „Jak przestałem się martwić…”* (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Ustaw DEFCON na dowolnym poziomie (1-5). To wydarzenie liczy się jako 5 punktów na potrzeby wymaganych działań militarnych.
(49) Zazdrość o rakiety „Missile Envy” (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Zamień tę kartę na kartę z ręki przeciwnika o najwyższej wartości PO. Jeżeli dwie lub więcej kart ma równe PO, przeciwnik wybiera, którą oddaje. Jeżeli otrzymana karta zawiera Twoje wydarzenie lub wydarzenie dla obydwu graczy, rozpatrz je natychmiast. Jeżeli zawiera wydarzenie przeciwnika, użyj jej PO bez rozpatrywania wydarzenia. Przeciwnik musi użyć tę kartę do przeprowadzenia operacji w następnej rundzie.
(50) Pogrzebiemy was!!!* (karta ZSRR, wartość: 4)
Obniż DEFCON o 1 poziom. Jeśli karta „Interwencja ONZ” nie zostanie zagrana jako wydarzenie w następnej rundzie gracza USA, ZSRR zyskuje 3 PZ.
(62) Samotny strzelec* (karta ZSRR, wartość: 1)
Gracz USA pokazuje swoje karty na ręce. Następnie gracz ZSRR może wykorzystać PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
(67) Sprzedaż zboża Sowietom (karta USA, wartość: 2)
Losowo wybierz jedną kartę z ręki gracza ZSRR. Zagraj ją lub zwróć. Jeżeli gracz ZSRR nie ma kart lub karta została zwrócona, użyj PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
Schyłek Wojny
(85) Gwiezdne wojny* (karta USA, wartość: 2)
Jeżeli USA prowadzą na torze wyścigu kosmicznego, gracz USA może przejrzeć stos kart odrzuconych i wybrać dowolną kartę nie będącą kartą Kulminacji. Wydarzenie z tej karty jest rozpatrywane natychmiast.
(89) Sowieci strącają KAL-007* (karta USA, wartość: 4)
USA zyskuje 2 PZ.
Obniż DEFCON o 1 poziom.
Jeśli Korea Południowa jest kontrolowana przez USA, to USA może wykonać operację umieszczenia PW bądź próbować zmian sojuszy korzystając z PO tej karty.
(91) Ortega wybrany w Nikaragui* (karta ZSRR, wartość: 2)
Usuń wszystkie punkty wpływów USA w Nikaragui. ZSRR może dokonać jednego darmowego przewrotu (korzystając z PO tej karty) w kraju sąsiadującym z Nikaraguą.
(96) „Zburzcie ten mur”* (karta USA, wartość: 3)
Dodaj 3 PW USA w NRD.
Następnie USA może dokonać darmowego przewrotu lub próbować zmiany sojuszy korzystając z PO tej karty.
czyli karty, które mogą doprowadzić do przegrania gry wskutek obniżenia poziomu DEFCON do 1 i wywołania wojny nuklearnej
Na BGG jest dobry wykaz z komentarzem, który polecam: https://boardgamegeek.com/thread/228364 ... t-struggle
Ja sporządziłem własny z treścią kart po polsku (na podstawie wydania Barda). Po lewej w nawiasie podano numer karty. Gwiazdką oznaczono karty, które po zagraniu jako wydarzenie są odrzucane z gry (wydarzenia jednorazowe).
Początek Wojny
(4) Kampania „Duck and Cover” (karta USA, wartość: 3)
Obniż DEFCON o jeden poziom. Następnie gracz USA zdobywa ilość PZ równą 5 minus DEFCON.
(5) Plan Pięcioletni (karta USA, wartość: 3)
Gracz ZSRR musi losowo odrzucić jedną kartę. Jeżeli odrzucona karta to wydarzenie związane z USA rozpatruje się je natychmiast. Jeżeli ta karta to wydarzenie związane z ZSRR lub wydarzenie odnoszące się do obu graczy, jest odrzucane bez rozpatrywania.
(20) Igrzyska Olimpijskie (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Gracz sponsoruje Olimpiadę. Przeciwnik może w niej uczestniczyć lub bojkotować. Jeżeli przeciwnik uczestniczy, każdy z graczy rzuca jedną kostką. Sponsor dodaje 2 do wyniku rzutu. Gracz, który uzyska wyższy wynik zdobywa 2 PZ. Jeżeli przeciwnik bojkotuje, obniż poziom DEFCON o 1 i sponsor może wykonywać operacje tak, jak gdyby zagrał kartę o wartości 4.
(26) Utworzenie CIA* (karta USA, wartość: 1)
Gracz ZSRR pokazuje karty na ręce. Następnie gracz USA może wykorzystać PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
Apogeum Wojny
(40) Kryzys Kubański* (karta USA/ZSRR, wartość: 3)
Ustaw DEFCON na poziom 2.
Jakakolwiek próba dokonania przewrotu przez przeciwnika w tej turze, kończy się konfliktem termonuklearnym, przeciwnik przegrywa grę. To wydarzenie może być anulowane w dowolnym momencie, jeżeli gracz ZSRR usunie dwa PW z Kuby lub gracz USA usunie 2 PW z RFN lub Turcji.
(45) Rozmowy na szczycie (karta USA/ZSRR, wartość: 1)
Obydwaj gracze rzucają kością. Każdy dodaje 1 za każdy region który kontroluje lub dominuje. Wyższy wynik daje 2 PZ oraz możliwość przesunięcia znacznika DEFCON o jeden poziom w dowolną stronę. W przypadku remisu brak efektu.
(46) „Jak przestałem się martwić…”* (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Ustaw DEFCON na dowolnym poziomie (1-5). To wydarzenie liczy się jako 5 punktów na potrzeby wymaganych działań militarnych.
(49) Zazdrość o rakiety „Missile Envy” (karta USA/ZSRR, wartość: 2)
Zamień tę kartę na kartę z ręki przeciwnika o najwyższej wartości PO. Jeżeli dwie lub więcej kart ma równe PO, przeciwnik wybiera, którą oddaje. Jeżeli otrzymana karta zawiera Twoje wydarzenie lub wydarzenie dla obydwu graczy, rozpatrz je natychmiast. Jeżeli zawiera wydarzenie przeciwnika, użyj jej PO bez rozpatrywania wydarzenia. Przeciwnik musi użyć tę kartę do przeprowadzenia operacji w następnej rundzie.
(50) Pogrzebiemy was!!!* (karta ZSRR, wartość: 4)
Obniż DEFCON o 1 poziom. Jeśli karta „Interwencja ONZ” nie zostanie zagrana jako wydarzenie w następnej rundzie gracza USA, ZSRR zyskuje 3 PZ.
(62) Samotny strzelec* (karta ZSRR, wartość: 1)
Gracz USA pokazuje swoje karty na ręce. Następnie gracz ZSRR może wykorzystać PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
(67) Sprzedaż zboża Sowietom (karta USA, wartość: 2)
Losowo wybierz jedną kartę z ręki gracza ZSRR. Zagraj ją lub zwróć. Jeżeli gracz ZSRR nie ma kart lub karta została zwrócona, użyj PO tej karty do przeprowadzenia operacji.
Schyłek Wojny
(85) Gwiezdne wojny* (karta USA, wartość: 2)
Jeżeli USA prowadzą na torze wyścigu kosmicznego, gracz USA może przejrzeć stos kart odrzuconych i wybrać dowolną kartę nie będącą kartą Kulminacji. Wydarzenie z tej karty jest rozpatrywane natychmiast.
(89) Sowieci strącają KAL-007* (karta USA, wartość: 4)
USA zyskuje 2 PZ.
Obniż DEFCON o 1 poziom.
Jeśli Korea Południowa jest kontrolowana przez USA, to USA może wykonać operację umieszczenia PW bądź próbować zmian sojuszy korzystając z PO tej karty.
(91) Ortega wybrany w Nikaragui* (karta ZSRR, wartość: 2)
Usuń wszystkie punkty wpływów USA w Nikaragui. ZSRR może dokonać jednego darmowego przewrotu (korzystając z PO tej karty) w kraju sąsiadującym z Nikaraguą.
(96) „Zburzcie ten mur”* (karta USA, wartość: 3)
Dodaj 3 PW USA w NRD.
Następnie USA może dokonać darmowego przewrotu lub próbować zmiany sojuszy korzystając z PO tej karty.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Rozejrzałem się na własne potrzeby sporządzając wyraz powyżej. Większość kart znalazłem sam, ale ze 2 przypadki mi umknęły i przyznam, że po spisaniu tego sam jestem zaskoczony ile tych kart jest, powodujących potencjalnie przegraną przez doprowadzenie do konfliktu termonuklearnego.prezestomek pisze: ↑niedziela, 14 marca 2021, 08:12 Tyle opini ile graczy. Mi osobiście to nie przeszkadza a powiem więcej że jednak dodaje to smaczku samej mechanice gry. Porażka smakuje też inaczej niż chociażby przegrana na torze VPs. Chociaż najgorsza porażka to przegrać przez Gry Wojenne kiedy zaczynasz dominować w większości regionów (często tak ma gracz US wg mnie).
Jeśli gracze są początkujący to chyba mogą sie umówić na zasadzie: Ok, przegrałeś ale ciągniemy grę dalej bo się jej uczymy. W turniejach lub ligach nie ma zmiłuj (chyba, że przeciwnik nie skorzysta z tego lub przeoczy).
Najgorsze są sytuacje, gdy może to tego dojść w wyniku wystąpienia kombinacji dwóch kart, np. gracz sowiecki zagrywa "Sprzedaż zboża Sowietom", gracz amerykański wyciąga mu z ręki inną kartę i doprowadza do tego, że DEFCON spada do 1. Szczególnie mordercza jest tu karta "Jak przestałem się martwić", bo można za jej pomocą nawet z najwyższego DEFCONU momentalnie zjechać do 1. Nie wiem czy taka była pierwotnie intencja tego wydarzenia, przynajmniej biorąc pod uwagę tytuł karty...
Mam jeszcze inne pytanie, skoro udzielasz się turniejowo - na jakim poziomie średnio (zazwyczaj) utrzymuje się DEFCON podczas takich rozgrywek?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Obejrzyj sobie ten fragment z filmu Jak przestałem się martwić:
https://www.youtube.com/watch?v=snTaSJk0n_Y
https://www.youtube.com/watch?v=snTaSJk0n_Y
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Przestałem się udzielać już dawno ale oglądam na YT gameplay'e. Ciekawy sposób na trenowanie samego siebie na zasadzie co bym zagrał. Na rzut kością nie mam wpływu.
Większość czasu Defcon oscyluje na 2 (czyli jak 'za moich czasów')
Polecam kanał Wojtka Pietrzaka (znajomy z turniejów)
https://www.youtube.com/channel/UCHPnRB ... X_g/videos
PS które 2 przypadki Tobie umknęły?
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Jakbyśmy jakąś miniligę zrobili - tylko czy na bazie vassala czy komputerowego wydania gry. Mam grę z dodatkiem Phalanxów lecz jeszcze nie miałem okazji w to zagrać.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Z poziomem DEFCON - tak jak podejrzewałem. Moje skromne doświadczenia i pewna intuicja wskazują, że będzie zwykle oscylował na poziomie 2-3. Nikomu za bardzo nie opłaca się podbijać jeśli nie może od razu wykonać operacji, bo jak podbije to często otwiera przeciwnikowi możliwość wykonania przewrotu. Zwłaszcza jeśli podbija z 2 na 3. Te wydarzenia nie byłyby takim problemem, gdyby istniało trochę więcej możliwości podbijania DEFCONU. Z drugiej strony rozumiem, że trudno to wyważyć, bo zagrożenie wojną nuklearną też musi istnieć, żeby gra nawiązywała do realiów i te wszystkie karty powodujące jej wywołanie odgrywały swoją rolę.
Z kart umknęły mi "Gwiezdne wojny" i któraś z pozwalających przeprowadzić operację ("Samotny strzelec" chyba...), ale powiem szczerze, że nie analizowałem tego wcześniej. Jakoś ta gra sprawia mi większą radość gdy gram bez uczenia się na pamięć różnych kombinacji, gambitów itd. na tej zasadzie jak szachiści na potrzeby turniejów uczą się na pamięć debiutów.
Z kart umknęły mi "Gwiezdne wojny" i któraś z pozwalających przeprowadzić operację ("Samotny strzelec" chyba...), ale powiem szczerze, że nie analizowałem tego wcześniej. Jakoś ta gra sprawia mi większą radość gdy gram bez uczenia się na pamięć różnych kombinacji, gambitów itd. na tej zasadzie jak szachiści na potrzeby turniejów uczą się na pamięć debiutów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Komputerowe preferuję. Dużo wygodniejsze i masz wszystkie dodatki (jak wydałes dodatkowych parę złotych).
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
-
- Adjudant-Major
- Posty: 277
- Rejestracja: czwartek, 17 października 2013, 09:55
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle/Zimna Wojna (GMT/Bard/Phalanx)
Jestem za. Zdecydowanie Steam. Kiedyś liga była tu na forum gry-planszowe.pl
https://www.gry-planszowe.pl/forum/view ... 49&t=22283