Next War: Poland (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2312
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Next War: Poland (GMT)

Post autor: Teufel » niedziela, 6 grudnia 2015, 12:31

Autor serii Next War po Indii-Pakistanie stworzy grę w naszych realiach - inwazja ZBIRu na RP.

Wstępny projekt mapy:
Obrazek

Co do walk morskich ma być naval display:
http://talk.consimworld.com/WebX?233@@. ... =.1ddbb1d7

Szkoda, że nie ma projektu drugiej mapy odnośnie państw nadbałtyckich, może powstanie jako dodatek.

Trzeba będzie autorowi wskazać, że w Ciechanowie ma być ulokowane dowództwo amerykańskiej ciężkiej brygady :)
http://www.defence24.pl/268171,dowodztw ... iechanowie

Tłumaczenie zasad systemowych do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2428
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Kpt. Bomba » niedziela, 6 grudnia 2015, 20:42

Bardzo dobra wiadomość. Tajwan mi się podoba.
W. Zalewski już nie będzie miał argumentu, że jego Bitwy XXI są jedyną grą o tym obszarze Europy w skali batalionowo-brygadowej :)
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35177
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Raleen » niedziela, 6 grudnia 2015, 22:05

Bardzo mnie cieszy, że powstaje taka gra, do tego jak widzę na heksach - mam nadzieję, że przyczyni się do przełamywania barier mentalnych części graczy co do tego, że na heksach ciężko zrobić coś ciekawego itp.

Jeśli chodzi o uwagi do mapy to ja bym zwrócił uwagę na Zalew Wiślany, który oznaczony jest ciemnoniebieskim kolorem, takim jak jeziora śródlądowe, a jako żywo nie są to wody śródlądowe i powinien być oznaczony takim kolorem jak Morze Bałtyckie.

Jeszcze co do budowy mapy, ciekaw jestem jaka jest koncepcja gry o tyle, że jeśli celem ZBiRu miałaby być Warszawa, co wydaje się naturalne, to mapa jest przycięta tak, że można na nią atakować tylko z północnego wschodu i ze wschodu, a z południowego wschodu czy obchodzić ją od południa nie można.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Khamul » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 07:21

Nie wiem czy tak mogę podlinkować ojcze adminie, ale chyba GMT ukradło nazwę polskiemu wydawnictwu ;)
http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... php?t=4250
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
BARTOSZ_B
Sergent
Posty: 111
Rejestracja: sobota, 10 października 2009, 15:23
Lokalizacja: jestem ?

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: BARTOSZ_B » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 07:53

Na pewno podsłuchali pana Z. na parkingu przed Pentagonem. Ale nic to, za rok wydawnictwo jedzie podbijać Essen!
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2312
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Teufel » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 08:39

Autor pewnie założył, że Zalew Wiślany nie nadaje się do żeglugi morskich jednostek.
Moim zdaniem, ciekawsze jednak byłoby ukazanie trochę inaczej mapy, tj. z całym obwodem kaliningradzkim (miejsce na kontrdesant NATO ;) ) i częścią nadbałtyki, ucinając w zamian Polskę centralną. Poza tym skala jest zdaje się inna od tej przyjętej w najnowszej części o wojnie Indii z Pakistanem, przy większej udałoby się spokojnie ująć Litwę.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35177
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 09:06

Co prawda rzeczywiście Zalew Wiślany przy jego średniej głębokości (sprawdziłem przed chwilą) to nie jest za bardzo akwen do działań morskich, ale jednak to są wody morskie, nasz rząd nawet swego czasu planował przekopywanie Mierzei Wiślanej dla żeglugi. Co do kształtu mapy, ja bym się cieszył, że jest więcej Polski. Obwód Kaliningradzki jak by ktoś chciał zajmować, obawiam się, że musiałby się liczyć z użyciem broni jądrowej przez Rosję.

Odnośnie wydawnictwa TiS, to ono lubi robić gry o tych samych tytułach, co robią inni, więc teraz będzie miało okazję pokonkurować z GMT ;).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2656
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: RAJ » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 09:37

Raleen pisze:ale jednak to są wody morskie, nasz rząd nawet swego czasu planował przekopywanie Mierzei Wiślanej dla żeglugi.
I co z tego?
Jeżeli kolor ma znaczenie dla jakichś możliwych działań morskich, to jak najbardziej powinien być oznaczony jako śródlądowy, żaden okręt morski tam nie wpłynie, bo to pułapka.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2312
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Teufel » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 10:24

W grach systemu istnieją z tego co widziałem możliwości użycia taktycznej broni jądrowej, zatem pewnie tu też będzie przewidziana. A zresztą agresor winien się liczyć z kontrofensywą.
Swoją drogą Polska być może uzyska niedługo dostęp do NATO Nuclear Sharing i bomb jądrowych B 61-12. Ostatecznie to gra hipotetyczna i takie założenie można spokojnie przyjąć.
Z mapą to wg. mnie byłoby ciekawe z punktu widzenia utrzymania przez NATO strefy Suwalki Gap, jak to zdaje się gdzieś na CW opisano, celem zachowania możliwości przerzutu sił do nadbałtyki.
Tak czy inaczej gra zapowiada się znakomicie.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35177
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 10:34

RAJ pisze:
Raleen pisze:ale jednak to są wody morskie, nasz rząd nawet swego czasu planował przekopywanie Mierzei Wiślanej dla żeglugi.
I co z tego?
Jeżeli kolor ma znaczenie dla jakichś możliwych działań morskich, to jak najbardziej powinien być oznaczony jako śródlądowy, żaden okręt morski tam nie wpłynie, bo to pułapka.
To z tego, że sugeruje odbiorcy zagranicznemu, na ogół nieobeznanemu z geografią naszego kraju, że Zalew Wiślany to są wody śródlądowe, takie same jak Jezioro Śniardwy czy Mamry na Mazurach, a ewidentnie nie są. Do tego w Kaliningradzie jest przecież port morski.
Przyjrzałem się jeszcze mapie i z tego co widzę tam przy Sopocie jest pole morskie w innym kolorze niż reszta Bałtyku, a jednocześnie jaśniejsze niż jeziora - i myślę, że to jest jakieś rozwiązanie. Jeśli gra jest na etapie opracowywania, warto zwrócić autorowi na to uwagę.

Jeśli chodzi o to jakie obszary mapa obejmuje, podejrzewam, że jak będzie zainteresowanie, z czasem zrobią kolejną część, z Pribałtyką.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2656
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: RAJ » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 11:08

Pole przy Sopocie ma kolor od szarego pola metropolii.
Szczecin też ma port morski.
To czy zalew jest akwenem morskim czy śródlądowym jest czysto umowne i nie widzę powodu aby się tego czepiać, ale jak sobie chcesz.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35177
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 12:00

RAJu, ja też nie zamierzam toczyć tutaj jakichś sporów o Zalew Wiślany. Na pewno nie będę twierdził, że za sprawą takiego albo innego koloru tego kawałka wody gra jest zła, słaba etc.

Tak ogólnie patrząc na grafikę mapy to też domyślam się, że to wersja testowa póki co.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 758
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: maciunia » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 21:13

Temat super i bardzo dobrze, że taka gra wyjdzie, ale mapa do poprawy. Gdzie Zalew Zegrzyński który, determinuje ruchy na północ od Warszawy? Most na dolnym Bugu jakoś przesunięty (przeprawa powinna być na heksie na wschód od miasta, jak idzie obwodnica Wyszkowa) , dziwne biorąc pod uwagę że S8 to najważniejsza droga tego konfliktu. Szosy Wyszków-Pułtusk i mostu na Narwi też nie ma.
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1873
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Neoberger » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 22:47

Super, że taka gra, trochę przaśna, ale jednak powstaje.
Tylko mam złośliwe pytanie. Rozumiem, że po jednej stronie będzie Rosja. A po drugiej?
I ile będzie trwał etap? 2-4 godziny? By zamknąć grę w 12-20 etapów.
Berger
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35177
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Next War: Poland (GMT Games)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 22:59

Co do geografii też jeszcze dorzucę od siebie, że np. Ostrołęka to powinna być na drugim brzegu Narwi (tym wschodnim), bo 90% powierzchni miasta znajduje się po tej stronie rzeki. Z rzeczy humorystycznych to najbardziej z tej mapy mogliby być dumni mieszkańcy Bydgoszczy (zajmującej 3 pola), bo jest 3 razy większa od Torunia (zajmuje 1 pole) i tak samo duża jak Warszawa (też 3 pola) i Trójmiasto (łącznie też 3 pola) ;).

Spojrzałem jeszcze na Zalew Wiślany na planszy i koło Kaliningradu on nie ma połączenia z Morzem Bałtyckim, tzn. Mierzeja Wiślana całkowicie go zamyka. To dowodzi tego, że autor nie załapał, że to jest akwen morski tylko myślał, że to jest jezioro śródlądowe.

Ogólnie, tak jak pisałem RAJowi, nie chciałbym dezawuować gry od strony geograficznej. Rozumiem, że miejscami jest problem z wpasowaniem się przy tej skali w siatkę heksagonalną, czasami autor może się starać, żeby teren był atrakcyjniejszy itp. Zresztą gra jest na etapie testowym/prototypowym, więc można zgłaszać uwagi i ci co są zainteresowani naprawdę tym tytułem, powinni napisać do autora, żeby poprawił przynajmniej bardziej rzucające się w oczy rzeczy.

@Neoberger - też przyznam, że mnie to ciekawi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”