Colonial Twilight (GMT Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4758
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » czwartek, 27 lipca 2017, 09:34

Będzie opóźnienie z wysyłką ze względu na błędnie wydrukowane karty. Ja też czekam na swój egzemplarz. Ciekawe czy do AgroWaru dojdzie :idea:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 27 lipca 2017, 10:00

Właśnie się zastanawiałem co może być powodem opóźnienia bo grę powinni do mnie nadać już 2 tyg. temu. Fajnie byłoby na Agro w nią zagrać.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 563
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » piątek, 28 lipca 2017, 08:31

Czy opóźnili wysyłkę również do sklepów?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4758
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » piątek, 4 sierpnia 2017, 07:57

Jest już moduł Vassala:
http://www.vassalengine.org/wiki/Module ... r,_1954-62
Jeśli ktoś jest chętny na PBEM, zapraszam :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » piątek, 4 sierpnia 2017, 08:20

clown pisze:Jest już moduł Vassala:
http://www.vassalengine.org/wiki/Module ... r,_1954-62
Jeśli ktoś jest chętny na PBEM, zapraszam :)
Wchodzę.

Wczaoraj wysłali do mnie grę więc w przyszłym tygodniu pewnie zagramy na żywo. :D
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4758
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » piątek, 4 sierpnia 2017, 08:35

Mail poszedł :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Leviathan
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Leviathan » wtorek, 26 września 2017, 06:04

Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 95
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Kosma » niedziela, 26 listopada 2017, 10:35

Których dokładnie gier dotyczy problem błędnie wydrukowanych kart? Zanabyłem w sklepie na P... swoją grę i się zastanawiam czy dostanę pełnowartościowy produkt.
Miku
Sergent-Major
Posty: 181
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Miku » niedziela, 26 listopada 2017, 11:24

Ja mam problem ze zrozumiem operacji Garrison. Czy wymagane jest fizyczne przesunięcie policji między sektorami? Z przepisu tak to rozumiem, ale jest to mało intuicyjne w sytuacji kiedy mam dużo policji w mieście. Najpierw muszę ich wyprowadzić z miasta a potem w następnej turze wejść tam z powrotem?
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4758
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » niedziela, 26 listopada 2017, 15:28

Nie musisz fizycznie przesuwać policji. Możesz zrobić ruch w miejscu i potem odsłonić gerylasów. Tak samo z akcją Sweep. Ważne, że tak czy siak za akcję musisz zapłacić, nawet jak nikt się nie ruszał.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 563
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » środa, 29 listopada 2017, 21:38

Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4758
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » czwartek, 30 listopada 2017, 07:34

Nie grałem nigdy w krótkie scenariusze, ale jeśli Commitment rośnie o 1, to suma Commitment+Support też rośnie o 1.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 30 listopada 2017, 08:00

ghostdog pisze:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 563
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 08:27

Bambrough pisze:
ghostdog pisze:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?
W playbooku jest opisane. Tak czy owak - jak to liczyć? Commitment zwiększa się tylko z eventów? A support+commitment?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 718
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 30 listopada 2017, 08:34

Za każdym razem jak zwiększasz poziom support w sektorach lub miastach to o tyle samo zwiększasz poziom support+commitment, podobnie jest z commitem.

Commitment zwiększasz z wydarzeń i niszcząc bazy FLN. Zmniejszasz z wydarzeń, efektu France Track podczas propagandy i tracąc francuskie bazy. Dodatkowo Coup d'Etat może Ci dodać lub odjąć Commitment, w zależności od rezultatu rzutu kostkami.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”