Colonial Twilight (GMT Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 94
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Kosma » niedziela, 26 listopada 2017, 10:35

Których dokładnie gier dotyczy problem błędnie wydrukowanych kart? Zanabyłem w sklepie na P... swoją grę i się zastanawiam czy dostanę pełnowartościowy produkt.
Miku
Sergent-Major
Posty: 175
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Miku » niedziela, 26 listopada 2017, 11:24

Ja mam problem ze zrozumiem operacji Garrison. Czy wymagane jest fizyczne przesunięcie policji między sektorami? Z przepisu tak to rozumiem, ale jest to mało intuicyjne w sytuacji kiedy mam dużo policji w mieście. Najpierw muszę ich wyprowadzić z miasta a potem w następnej turze wejść tam z powrotem?
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4563
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » niedziela, 26 listopada 2017, 15:28

Nie musisz fizycznie przesuwać policji. Możesz zrobić ruch w miejscu i potem odsłonić gerylasów. Tak samo z akcją Sweep. Ważne, że tak czy siak za akcję musisz zapłacić, nawet jak nikt się nie ruszał.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » środa, 29 listopada 2017, 21:38

Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4563
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » czwartek, 30 listopada 2017, 07:34

Nie grałem nigdy w krótkie scenariusze, ale jeśli Commitment rośnie o 1, to suma Commitment+Support też rośnie o 1.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 700
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 30 listopada 2017, 08:00

ghostdog pisze:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 08:27

Bambrough pisze:
ghostdog pisze:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?
W playbooku jest opisane. Tak czy owak - jak to liczyć? Commitment zwiększa się tylko z eventów? A support+commitment?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 700
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 30 listopada 2017, 08:34

Za każdym razem jak zwiększasz poziom support w sektorach lub miastach to o tyle samo zwiększasz poziom support+commitment, podobnie jest z commitem.

Commitment zwiększasz z wydarzeń i niszcząc bazy FLN. Zmniejszasz z wydarzeń, efektu France Track podczas propagandy i tracąc francuskie bazy. Dodatkowo Coup d'Etat może Ci dodać lub odjąć Commitment, w zależności od rezultatu rzutu kostkami.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 09:03

Każda baza to 1 pkt?
To jeszcze pytanie o akcję Neutralize "Procedure: .... Removed Guerrillas go to the Available and Casualties boxes alternately (rozumiem, że jeden do available, drugi do Casualities, trzeci do Available?), Shift each space selected one level toward Opposition; if the space is already at Oppose, it stays at Oppose but place a Terror marker (if one is not already there).- No i tu mam problem. Jeśli mam opposition to nie zdejmuję ale kładę żeton terroru ale o co chodzi z przesunięciem poziomu?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4563
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » czwartek, 30 listopada 2017, 09:22

Każdy obszar, gdzie robisz Neutralize, przesuwasz o jeden poziom w stronę Oppose. Czyli jak jest Support, to po Neutralize poziom będzie Neutral. Jeśli jest Neutral, to po Neutralize będzie Oppose.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 10:06

clown pisze:Każdy obszar, gdzie robisz Neutralize, przesuwasz o jeden poziom w stronę Oppose. Czyli jak jest Support, to po Neutralize poziom będzie Neutral. Jeśli jest Neutral, to po Neutralize będzie Oppose.
Dziękuję. Teraz mam jasność. Dobra gra to jest zaiste :)
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 11:24

Bambrough pisze:Za każdym razem jak zwiększasz poziom support w sektorach lub miastach to o tyle samo zwiększasz poziom support+commitment, podobnie jest z commitem.

Commitment zwiększasz z wydarzeń i niszcząc bazy FLN. Zmniejszasz z wydarzeń, efektu France Track podczas propagandy i tracąc francuskie bazy. Dodatkowo Coup d'Etat może Ci dodać lub odjąć Commitment, w zależności od rezultatu rzutu kostkami.
Czy usuwanie żetonu support powoduje obniżanie poziomu Support+Commitment?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
Bambrough
Adjoint
Posty: 700
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: Bambrough » czwartek, 30 listopada 2017, 11:41

ghostdog pisze:
Bambrough pisze:Za każdym razem jak zwiększasz poziom support w sektorach lub miastach to o tyle samo zwiększasz poziom support+commitment, podobnie jest z commitem.

Commitment zwiększasz z wydarzeń i niszcząc bazy FLN. Zmniejszasz z wydarzeń, efektu France Track podczas propagandy i tracąc francuskie bazy. Dodatkowo Coup d'Etat może Ci dodać lub odjąć Commitment, w zależności od rezultatu rzutu kostkami.
Czy usuwanie żetonu support powoduje obniżanie poziomu Support+Commitment?
No tak. W danym sektorze/mieście spada poparcie i o wartość jego populacji obniża się Support+Commitment.
Awatar użytkownika
ghostdog
Lieutenant
Posty: 540
Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: ghostdog » czwartek, 30 listopada 2017, 12:06

Dziękuję za odpowiedzi. Wczoraj zacząłem pierwszą partię. Trwała ponad 2 godziny i jestem w połowie.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4563
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Post autor: clown » czwartek, 11 stycznia 2018, 07:44

Wariant autorski dla czterech graczy:
https://brtrain.wordpress.com/2018/01/1 ... -2-into-4/
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”