Colonial Twilight (GMT Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby clown » Thursday, 27 July 2017, 09:34

Będzie opóźnienie z wysyłką ze względu na błędnie wydrukowane karty. Ja też czekam na swój egzemplarz. Ciekawe czy do AgroWaru dojdzie :idea:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
User avatar
clown
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4658
Joined: Monday, 9 January 2006, 18:07
Location: Festung Stettin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Bambrough » Thursday, 27 July 2017, 10:00

Właśnie się zastanawiałem co może być powodem opóźnienia bo grę powinni do mnie nadać już 2 tyg. temu. Fajnie byłoby na Agro w nią zagrać.
User avatar
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
 
Posts: 672
Joined: Monday, 14 June 2010, 14:45
Location: Ortelsburg/Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby ghostdog » Friday, 28 July 2017, 08:31

Czy opóźnili wysyłkę również do sklepów?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
User avatar
ghostdog
Lieutenant
 
Posts: 534
Joined: Tuesday, 28 February 2006, 19:47
Location: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby clown » Friday, 4 August 2017, 07:57

Jest już moduł Vassala:
http://www.vassalengine.org/wiki/Module ... r,_1954-62
Jeśli ktoś jest chętny na PBEM, zapraszam :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
User avatar
clown
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4658
Joined: Monday, 9 January 2006, 18:07
Location: Festung Stettin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Bambrough » Friday, 4 August 2017, 08:20

clown wrote:Jest już moduł Vassala:
http://www.vassalengine.org/wiki/Module ... r,_1954-62
Jeśli ktoś jest chętny na PBEM, zapraszam :)


Wchodzę.

Wczaoraj wysłali do mnie grę więc w przyszłym tygodniu pewnie zagramy na żywo. :D
User avatar
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
 
Posts: 672
Joined: Monday, 14 June 2010, 14:45
Location: Ortelsburg/Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby clown » Friday, 4 August 2017, 08:35

Mail poszedł :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
User avatar
clown
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4658
Joined: Monday, 9 January 2006, 18:07
Location: Festung Stettin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Leviathan » Tuesday, 26 September 2017, 06:04

User avatar
Leviathan
Sous-lieutenant
 
Posts: 420
Joined: Wednesday, 26 January 2011, 11:04
Location: Lublin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Kosma » Sunday, 26 November 2017, 11:35

Których dokładnie gier dotyczy problem błędnie wydrukowanych kart? Zanabyłem w sklepie na P... swoją grę i się zastanawiam czy dostanę pełnowartościowy produkt.
Kosma
Caporal-Fourrier
 
Posts: 91
Joined: Friday, 13 June 2014, 23:57

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Miku » Sunday, 26 November 2017, 12:24

Ja mam problem ze zrozumiem operacji Garrison. Czy wymagane jest fizyczne przesunięcie policji między sektorami? Z przepisu tak to rozumiem, ale jest to mało intuicyjne w sytuacji kiedy mam dużo policji w mieście. Najpierw muszę ich wyprowadzić z miasta a potem w następnej turze wejść tam z powrotem?
Miku
Sergent-Major
 
Posts: 163
Joined: Monday, 30 December 2013, 18:16
Location: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby clown » Sunday, 26 November 2017, 16:28

Nie musisz fizycznie przesuwać policji. Możesz zrobić ruch w miejscu i potem odsłonić gerylasów. Tak samo z akcją Sweep. Ważne, że tak czy siak za akcję musisz zapłacić, nawet jak nikt się nie ruszał.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
User avatar
clown
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4658
Joined: Monday, 9 January 2006, 18:07
Location: Festung Stettin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby ghostdog » Wednesday, 29 November 2017, 22:38

Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
User avatar
ghostdog
Lieutenant
 
Posts: 534
Joined: Tuesday, 28 February 2006, 19:47
Location: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby clown » Thursday, 30 November 2017, 08:34

Nie grałem nigdy w krótkie scenariusze, ale jeśli Commitment rośnie o 1, to suma Commitment+Support też rośnie o 1.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
User avatar
clown
Général de Division Commandant de place
 
Posts: 4658
Joined: Monday, 9 January 2006, 18:07
Location: Festung Stettin

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Bambrough » Thursday, 30 November 2017, 09:00

ghostdog wrote:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.


Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?
User avatar
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
 
Posts: 672
Joined: Monday, 14 June 2010, 14:45
Location: Ortelsburg/Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby ghostdog » Thursday, 30 November 2017, 09:27

Bambrough wrote:
ghostdog wrote:Jak obliczyć poziom commitment i support+commitment? W wyniku UN Resolution zwiększam pierwsza wartość o 1 i w opisie short scenario wskazane jest juz druga wartość rośnie o 3.


Doprawdy nie wiem gdzie to jest w instrukcji, że zwiększa się o 3. Nie pamiętam abym gdziekolwiek to wyczytał. Sama karta zagrana dla wydarzenia powoduje alb +1/-1 Commitmentu, nic poza tym. Nie chodziło Ci przypadkiem może o jakiegoś pivotala, np. Coup d'Etat?

W playbooku jest opisane. Tak czy owak - jak to liczyć? Commitment zwiększa się tylko z eventów? A support+commitment?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
User avatar
ghostdog
Lieutenant
 
Posts: 534
Joined: Tuesday, 28 February 2006, 19:47
Location: Warszawa

Re: Colonial Twilight (GMT Games)

Postby Bambrough » Thursday, 30 November 2017, 09:34

Za każdym razem jak zwiększasz poziom support w sektorach lub miastach to o tyle samo zwiększasz poziom support+commitment, podobnie jest z commitem.

Commitment zwiększasz z wydarzeń i niszcząc bazy FLN. Zmniejszasz z wydarzeń, efektu France Track podczas propagandy i tracąc francuskie bazy. Dodatkowo Coup d'Etat może Ci dodać lub odjąć Commitment, w zależności od rezultatu rzutu kostkami.
User avatar
Bambrough
Lieutenant-Adjudant-Major
 
Posts: 672
Joined: Monday, 14 June 2010, 14:45
Location: Ortelsburg/Warszawa

PreviousNext

Return to Po II wojnie światowej

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest