A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 9 października 2013, 20:28

Byłbym bardzo niepocieszony, gdyby szybciej pojawiła się w Rebelu niż u mnie z P500. ;-)
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 9 października 2013, 23:23

Mi skasowano kasę 22 czerwca, czyli wtedy, gdy gra przeszła do produkcji. A grę wysłano 13 września. Na stronie GMT nie masz daty wysłania?

Co jest kurde, celnicy tyle trzymają?...
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 23 października 2013, 15:35

Jakby ktoś przegapił, A Distant Plain pojawił się w Rebelu - cena to niecałe 270zł.
http://www.rebel.pl/product.php/1,728/2 ... Plain.html

Podobnie Cuba Libre, choć tutaj niespodzianka, bo kosztuje niecałe 200zł.
http://www.rebel.pl/product.php/1,728/2 ... Libre.html

BTW: moja paczka dotarła, choć po pewnych zawirowaniach (brak awizo) prawie wróciła do GMT. :)
adalbert
Colonel en second
Posty: 1307
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: adalbert » środa, 23 października 2013, 20:12

Gry są do nabycia także w planszostrefie DP za 240, CL za 200 (w obu przypadkach bez 10 groszy).
O, w planszomanii też, jeszcze taniej.
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: maciunia » środa, 23 października 2013, 20:25

A playbooka jak nie było, tak nie ma :?
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: clown » czwartek, 24 października 2013, 08:11

Przecież umiesz grać :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 234
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: ash73 » niedziela, 19 stycznia 2014, 01:47

rzabcio pisze:Zapraszam do przetłumaczonej na język polski instrukcji do "A Distant Plain"
Hej,

W 8.8.3 pominięto ostatnie zdanie, które - zamykając całość - pomaga prawidłowo zinterpretować przepis zgodnie z intencjami autora - tj. pierwotny warunek zamyka się po pierwszym akapicie i przeczesywanie jest wykonywane dalej, nawet, jeżeli nie wypełniono warunku z pierwszego zdania /istnienie 4 elementów talibów na polach z elementami COIN. Widziałem na BGG ktoś miał z tym straszny problem.

Pozdr.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » czwartek, 23 stycznia 2014, 15:53

Faktycznie, w tym miejscu było to bardzo istotne w związku z wymaganiem "lub jeśli Przeczesywanie nie aktywuje żadnej jednostki".
Dzięki bardzo, poprawiłem! :)
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Mac

Post autor: maciunia » piątek, 24 stycznia 2014, 11:13

Wczoraj rozpoczęliśmy z Ashem partię 2 na 2, bez botów. Ash trzyma Koalicję i Rząd, ja Taliban i Watażków, gramy najdłuższy scenariusz, jesteśmy przed drugą propagandą.
W porównaniu do gier 4 os. dużo bardziej trzeba planować sekwencję ruchów, dotyczy to głównie COINa jeśli chce efektywnie przeprowadzać combined operations. Dojście do zwycięstwa grając w dwóch jest specyficzne: trzeba spełnić warunki zwycięstwa obu prowadzonych frakcji, natomiast przy końcowej propagandzie porównujemy marginy frakcji, które maja dalej do zwycięstwa. Wymaga to równie uczciwej gry obiema frakcjami, głównie w wypadku partyzantów - jak na razie gram na Talibów, kosztem kasy Watażków.
Ash zagrał Aerostats i szczerze powiem, nie podejrzewałem że ten event jest tak bolesny dla Talibów - płacę podwójnie za marsze. Mam problem z rozprzestrzenieniem baz Talibów w Afganistanie, a Watażkowie nie zdążyli zarobić nic przed pierwszą propagandą. Mój przeciwnik wprowadził większość wojsk Koalicji na mapę, na bieżąco wykrywa samotne odziały Talibanu pojawiające się w środkowym i zachodnim Afganistanie i bije mocno z powietrza. Początek dla niewiernych i ich popleczników ;)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4618
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: clown » piątek, 24 stycznia 2014, 11:30

No to fajnie, bo jest w takim razie szansa, że gra będzie dobrze działać na dwie osoby. Z tym, że chyba w CL albo AA to raczej nie wydoli, bo tutaj te "sojusze" są w miarę naturalne.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 234
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: ash73 » piątek, 24 stycznia 2014, 18:05

Działa i to całkiem nieźle. Brakuje trochę interakcji między graczami, ale sprytnie sformułowane warunki zwycięstwa i zakaz transferu środków przez negocjacje między frakcjami jednego gracza wymuszają ostre kombinowanie.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » piątek, 24 stycznia 2014, 18:21

Też czuję się w obowiązku potwierdzić. Co prawda grałem tylko raz we dwójkę i w dodatku tylko część partii szkoleniowej ale już to wystarczyło, by zauważyć, że faktycznie, gra w takim układzie działa znakomicie - szczególnie łączone operacje Koalicji i Rządu.
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: maciunia » sobota, 25 stycznia 2014, 16:53

Zamieszczam screenshota (sorry za jakość) z naszej dwuosobowej rozgrywki z Ashem. Watażkowie i Talibowie w rozsypce, jesteśmy przed drugą propagandą na sześć.
Załączniki

[Rozszerzenie png zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 234
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: ash73 » niedziela, 26 stycznia 2014, 00:49

maciunia pisze:Zamieszczam screenshota (sorry za jakość) z naszej dwuosobowej rozgrywki z Ashem. Watażkowie i Talibowie w rozsypce, jesteśmy przed drugą propagandą na sześć.
Nie podzielam oceny sytuacji kolegi (myślę, że to niskie morale to tylko zasłona dymna), zmarnowałem zbyt dużo energii na watażków, a zamachowcy-samobójcy Talibów powodują, że Koalicją grałem zbyt reaktywnie i bojaźliwie. Ale w dalszej części rozgrywki jako nowy-stary generał :P zamierzam zmienić strategię i dynamikę walki.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 29 stycznia 2014, 14:08

Chciałbym udostępnić częściowe tłumaczenie podręcznika gracza (Playbook) przetłumaczone i przesłane mi przez 'Bartosha' z pozwoleniem publikacji. Ja jedynie nieco przeformatowałem dokument i poprawiłem kilka drobnych błędów, czy literówek. W tłumaczeniu nie ma tutoriala, ale jest to, co ciekawsze do czytania - strategie dla frakcji oraz notki od projektantów. Chciałbym w pewnej przyszłości dodać tam jeszcze tłumaczenie kart. Podobnie jak w przypadku instrukcji - tutaj także można wstawiać komentarze w przypadku zauważonych błędów.
https://docs.google.com/document/d/1ADi ... sp=sharing
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”