A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » piątek, 28 czerwca 2013, 21:29

W weekend gra awansowała do statusu "Charging - final cut", w związku z czym uznałem, że pora na odrębny wątek.

Strona główna gry:
http://www.gmtgames.com/p-416-a-distant-plain.aspx
Na razie bez instrukcji, dużo zdjęć z prezentacji gier można zobaczyć na BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/1275 ... tant-plain

"A Distant Plain" jest trzecią grą z serii gier COIN, rodziny gier opowiadających o szeroko-pojętych walkach kontrpowstańczych (COunter INsurgent). Po zagadnieniach kolumbijskich i kubańskich z pierwszych dwóch części przyszła pora na Afganistan.

Podczas prac nad pierwszym COINem, "Andean Abyss" autor gry, Volko Ruhnke, współpracował z politologiem Brianem Train w kontekście tła geopolitycznego. Po ukończeniu gry tym razem Brian Train zgłosił się do Volko z pomysłem osadzenia mechaniki COIN w realiach afgańskich. Można więc liczyć na porządną dawkę historii najnowszej. W grze będziemy mieli do czynienia z czterema frakcjami:
- USA
- Rząd Afgański
- Talibowie
- Lokalni dowódcy (warlords).
Inaczej jednakże niż w przypadku "Andean Abyss" tutaj aż dwie strony są frakcjami "rządowymi" przeciwko dwóm frakcjom "partyzanckim". Podobnie, jak wcześniej tutaj także będzie możliwa gra "pasjansowa", a nawet gra w 0 (słownie: zero) osób albowiem kilka dni temu Volko na forum BGG zdradził, że przygotowywane są algorytmy dla każdej frakcji. Podobno zostały one poprawione i zachowują się znacznie lepiej. GMT ma zamiar odebrać egzemplarze i wysyłać przed World Boardgaming Championship 2013 pod koniec lipca.

Zatem jest szansa, że u nas będzie w pierwszej połowie września (poprawiony z "sierpnia"). :)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: clown » poniedziałek, 2 września 2013, 19:11

Wszystko ładnie pięknie, ale moduł gdzieś zniknął :(
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 4 września 2013, 13:36

Kilka dni temu, gdy to pisaliście Joel Troppen założył jedynie pustą stronę dla modułu, który ciągle wymagał kilku poprawek. Ostatecznie moduł pojawił się wczoraj/dzisiaj.
Duży plus za bardzo rozbudowaną automatykę. Szczególnie w temacie przeliczania warunków zwycięstwa - o wiele wygodniej się gra niż z modułem Andean Abyss.
http://www.vassalengine.org/wiki/Module:A_Distant_Plain

I faktycznie - mechanizmy współpracy Rządu i Koalicji wyglądają interesująco. Tym bardziej, że każdy z nich zaopatrzono je w wentyl bezpieczeństwa dający możliwość nie pomagania sobie w sytuacji, gdy druga z frakcji wygrywa. Bardzo sprytnie! :)
Ostatnio zmieniony środa, 4 września 2013, 13:51 przez rzabcio, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: clown » środa, 4 września 2013, 13:45

Szczególnie, że podobne mechanizmy mają być w "Fire in the Lake", gdzie mamy wręcz do czynienia z parami koalicjantów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 4 września 2013, 13:56

Okrutnie boli mnie niedostępność Playbooka - mam olbrzymią chęć sobie coś poczytać... Mam nadzieję, że to tylko chwilowa nieobecność do momentu wypuszczenia gry. Zastanawiam się bowiem, czy to nie nowa polityka GMT. W końcu plansze z algorytmami AI zabraniają publikować w module Vassala.

Odnośnie wysyłki dodam jeszcze informację przeczytaną od jednego z użytkowników na forum gry na BGG. Kontaktował się on z obsługą klienta. Okazuje się, że nastąpiła kumulacja wysyłek P500 i zamówień jest tak dużo, że sama wysyłka może zająć jeszcze 1-2 tygodnie. Generalnie póki co u nikogo status gry nie zmienił się na "shipped".
Źródło: http://www.boardgamegeek.com/article/13293526#13293526
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 729
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: maciunia » poniedziałek, 16 września 2013, 09:21

Z tym playbookiem pełna zgoda, ciekawie będzie zagrać na początek w ciemno i skonfrontować to uwagami z playbooka, ten z AA jest według mnie mistrzowski.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37170
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 430 times
Been thanked: 286 times
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: Raleen » poniedziałek, 16 września 2013, 09:22

Posty dotyczące rozgrywki na Vassalu zostały wydzielone w odrębny temat i przeniesione do właściwego działu:

http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=117&t=12283
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
killy9999
Adjudant-Major
Posty: 304
Rejestracja: wtorek, 20 listopada 2012, 12:17
Lokalizacja: Edynburg

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: killy9999 » czwartek, 26 września 2013, 16:58

Śledzę na BGG temat z erratą do gry i z przerażeniem patrzę jak wydłuża się z dnia na dzień, a gra nawet się jeszcze u nas nie pojawiła :? Mam poczucie, że pośpiech w wydawaniu gry nie wyszedł na dobre rulebookowi i playbookowi, bo ludzie wyłapują błędy po których widać, że nikt tego nie przeczytał ze zrozumieniem przed wysłaniem do druku. Szkoda.
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » czwartek, 26 września 2013, 17:37

Dlatego jestem w trakcie tłumaczenia polskiej instrukcji z uwzględnieniem erraty i uwag graczy. ;-)

Z błędami w zasadach problemu nie będą mieć gracze znający Andean Abyss - bowiem polegają najczęściej na nieścisłościach. Co innego Playbook, ale to nie pierwszyzna. Większe problemy zdarzają się poważniejszym wydawców. Tutaj przynajmniej ekipa szybko reaguje, a i poprawione wersje prawdopodobnie się pojawią online.

Choć oczywiście trochę szkoda - widać, że za dużo wzięli na siebie naraz. Ponoć w Supreme Commander jest jeszcze więcej błędów.
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 729
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: maciunia » czwartek, 26 września 2013, 18:47

Jeśli chodzi o rulebooka, to bez przesady. Jest dobrze napisany i poza jednym błędem w zasadach dla jednego gracza, nie ma żadnych problemów ze zrozumieniem gry. Nieścisłości są w każdej instrukcji.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4560
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: clown » piątek, 27 września 2013, 08:07

W przypadku Supreme Commander to na CSW Gene Bilingsley wręcz przepraszał oficjalnie za słabe wydanie gry.
Przepisy do ADP wydają mi się raczej solidne.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
killy9999
Adjudant-Major
Posty: 304
Rejestracja: wtorek, 20 listopada 2012, 12:17
Lokalizacja: Edynburg

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: killy9999 » piątek, 27 września 2013, 08:40

Zasad jako takich nie kwestionuję - jeszcze nie czytałem, więc nie wiem. Chodzi bardziej o niedoróbki edytorskie (w rulebooku) i tony błędów w przykładach rozgrywki (w playbooku). Po prostu trochę szkoda, bo to są drobne błędy które jedna osoba mogła wyłapać w dzień pracy czytając wszystko ze zrozumieniem.

EDIT: Z The Supreme Commander faktycznie niezłe jaja. Wstrzymali wysyłkę do sklepów :shock:
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 488
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: ChevalierVernix » piątek, 27 września 2013, 19:50

killy9999 pisze:
EDIT: Z The Supreme Commander faktycznie niezłe jaja. Wstrzymali wysyłkę do sklepów :shock:

Tam jest potrzebna m. in. zupełnie nowa mapa, no chyba, że ktoś lubi rysować po swojej flamastrem ;)
Awatar użytkownika
rzabcio
Caporal
Posty: 72
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2012, 23:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: rzabcio » środa, 2 października 2013, 16:54

Zapraszam do przetłumaczonej na język polski instrukcji do "A Distant Plain". Rulebook nie jest co prawda przetłumaczony w całości - pozostał glosariusz oraz opis rozstawienia początkowogo, jednakże cała reszta jest gotowa. Zaznaczam, że tekst nie został jeszcze poddany w całości korekcie - tylko rozdziały 1, 2, więc mogą zdarzać się błędy.
Piszcie w razie jakiś uwag. Zaznaczę, że to praca nie tylko moja.

Jako dokument Google:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... sp=sharing

Jako strona:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... _VgfV4/pub
Awatar użytkownika
killy9999
Adjudant-Major
Posty: 304
Rejestracja: wtorek, 20 listopada 2012, 12:17
Lokalizacja: Edynburg

Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)

Post autor: killy9999 » środa, 9 października 2013, 19:39

No, coś nie widać gry na Rebelu póki co. Ciekawe ile jeszcze przyjdzie poczekać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”