FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Duderson
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 23:17
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 10 times

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Duderson » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 21:23

Jeżeli nie masz samodzielnego dowódcy, to musisz dać kostkę od wodza. Jeżeli dowódca nie zda rozkazu, to oczywiście zachowuje się zgodnie ze swoim charakterem.
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5398
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Torgill » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 21:42

A czy można prosić o wzór / przykłądowy stół 120x120? W jakimś pliku PDF, jpg.
Jeszcze nie - wolałbym nie skanować brudnopisu na kartce w kratkę ;)
Dzisiejsze moje pytanie - czy wspierająca brygada też jest odepchnięta
Nie.
Potwierdzam, że nie :)
I w sumie kolejne. Ruszyliśmy markerem naszego korpusu w danej turze. I w tej turze trzeba było też odkryć korpsu. Jedyny rozkaz jaki taki korpus może otrzymać to obrona. Rozumiem, że potrzebujemy kostki od głównodowdzącego? Trzeba testować taki rozkaz? Co jak nam się nie uda test?
Tak jak tylko odkryjecie jego marker i skończy się faza ruchu markerów, to wydajecie mu rozkaz. Jeśli odkrycia dokonał oddział, to też od razu kładziecie przy nim zakryty znacznik rozkazu i trzeba go wydać w odpowiedniej kolejności.
Jeśli WN nie posiada kostek, a dowódca korpusu nie jest samodzielny - o czym napisał Duderson - korpus zachowuje się zgodnie z charakterem swojego generała. Pojawienie się wroga w widocznym miejscu było dla pana generała bardzo dużym zaskoczeniem :)
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 535
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Khamul » wtorek, 5 czerwca 2018, 06:51

Torgill pisze:
I w sumie kolejne. Ruszyliśmy markerem naszego korpusu w danej turze. I w tej turze trzeba było też odkryć korpsu. Jedyny rozkaz jaki taki korpus może otrzymać to obrona. Rozumiem, że potrzebujemy kostki od głównodowdzącego? Trzeba testować taki rozkaz? Co jak nam się nie uda test?
Tak jak tylko odkryjecie jego marker i skończy się faza ruchu markerów, to wydajecie mu rozkaz. Jeśli odkrycia dokonał oddział, to też od razu kładziecie przy nim zakryty znacznik rozkazu i trzeba go wydać w odpowiedniej kolejności.
Jeśli WN nie posiada kostek, a dowódca korpusu nie jest samodzielny - o czym napisał Duderson - korpus zachowuje się zgodnie z charakterem swojego generała. Pojawienie się wroga w widocznym miejscu było dla pana generała bardzo dużym zaskoczeniem :)
Czyli rozumiem że w jednej turze można piechota przejechać nawet 2,5 mili ;) ? Pytałem o sytuację, gdy ruszyłem się markerem, np. po drodze, 1,5 mili. Po czym ten marker został odkryty przez przeciwnika. Daje obronę, no ale mając agresywnego dowódcę nie zdałem rozkazu i ruszam do natarcia ;).
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5398
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Torgill » wtorek, 5 czerwca 2018, 07:13

Khamul pisze: Czyli rozumiem że w jednejurze można piechota przejechać nawet 2,5 mili ;) ? Pytałem o sytuację, gdy ruszyłem się markerem, np. po drodze, 1,5 mili. Po czym ten marker został odkryty przez przeciwnika. Daje obronę, no ale mając agresywnego dowódcę nie zdałem rozkazu i ruszam do natarcia ;).
Tak, w tej jednej sytuacji ruszą się 2.5 mili. Kawaleria jeszcze więcej .
Awatar użytkownika
Khamul
Lieutenant
Posty: 535
Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Khamul » wtorek, 5 czerwca 2018, 07:29

Hmmm... No nie wiem, bardzo nie wiem... Nie lepiej by było dla takiej sytuacji pozostać przy tej obronie bez dowodzenia?
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5398
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Torgill » wtorek, 5 czerwca 2018, 11:46

Trzeba by wtedy stworzyć wyjątek, nie żeby ich nie było ale im mniej tym lepiej.
Poza tym to element zarządzania kostkami. Albo ryzykuje w nadziei że przeciwnik nie odkryje mojego korpusu i używam wszystkich kostek WN albo je zostawiam, choć mogą się nie przydać .
Odkrywający też ryzykuje.
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5398
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Torgill » środa, 22 sierpnia 2018, 11:59

Z przyjemnością przedstawiamy erratę do BW: Lee w wersji 1.2. Errata jest gotowa w około 90% – najbardziej potrzebne są testy balansu pomiędzy Unią, a Konfederacją. Same przepisy są praktycznie gotowe.
Przedstawiamy wersję roboczą z kilku względów:
1. Chcielibyśmy, aby wszyscy gracze mogli zapoznać się z poprawkami do gry i tym, co one zmieniają.
2. Przepisy erraty były sprawdzane wśród naszych testerów. Ponieważ współpraca ze społecznością graczy ma dla nas bardzo duże znaczenie, więc udostępniamy erratę, aby można było sprawdzić jej przepisy „w praniu”.
Więcej informacji na blogu gry.

https://bogowiewojny.wordpress.com/2018 ... rrata-1-2/
Awatar użytkownika
Torgill
General
Posty: 5398
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Post autor: Torgill » poniedziałek, 19 listopada 2018, 23:03

Errata 1.2 jest gotowa. Wszelkie informacje na blogu gry.

https://bogowiewojny.wordpress.com/2018 ... published/

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bogowie wojny: Lee”