Grafiki

Gra o rzymskiej wojnie domowej 49-45 p.n.e.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Grafiki

Post autor: Teufel »

Po kliknięciu na obrazki robią się większe w nowym oknie.

Obrazek

1) Mapa
Na razie to projekt geofizyczny, robiony własnoręcznie, więc są niedociągnięcia. Infrastrukturę, taką jak miasta, porty, granicę państw i prowincji; ewentualnie drogi rzymskie oraz lasy, bo jeszcze nie wiem czy się na nie zdecyduję, pojawią się jak skończę projekt mapy z infrastrukturą, czyli nieprędko.

Co do ruchu i wpływu na walkę terenu, to w późniejszych, odpowiednich działach.

Obrazek

2) Żetony
Od lewej górne:
- X legion cezariański (lewa cyfra jakość, prawa ruch)
- wódz (czarna cyfra inicjatywa, czerwona litera modyfikator do walki dla danego rodzaju wojska, tu L - Legion) inne skróty to A - auxiliares, lekka piechota, E - Equites jazda, N - Navales - walka na morzu. Te bonusy będą przydzielane oszczędnie.
- GER(mańska) jazda cezariańska,
- lekka piechota pompejańska,
- III legion (NUM)idyjski,
- pentera pompejańska,
- obóz rzymski
W kolejnym rzędzie:
- liburna cezariańska
- pretor cezariański
- jazda hiszpańska cezariańska
- dalej czerwone i niebieskie żetony pomocnicze do oznaczania kontroli nad danym miastem

Skróty zawarte na żetonach:
- ASI - azjatycki, GAL - galijski, GE - germański, AFR - afrykański, HIS - hiszpański, MAC - macedoński i achajski plus numery porządkowe.

Jednostki główne, tj. legiony będą miały historyczne oznakowanie oraz jakość, pozostałe mniej więcej do tego co sobą reprezentowały.
Każda jednostka będzie miała rewers, oznaczający osłabienie oddziałów.

Jak widać, rozróżnienie jednostek następuje poprzez tarcze. Możliwe, że kiedyś zmienię to na ikonki, ale na razie mi się podoba taka grafika.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Teufel, łącznie zmieniany 3 razy.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Póki co wiele się o grafice nie da powiedzieć ;)

Z graficzkami żetonów mam problem, bo w tej chwili mi się nie chcą otworzyć (ale może to moja wina).

Co do mapy, zastanawiam się czy dobrze zrobiłeś, że zdecydowałeś się na heksy. W tej skali mogą one wyglądać rzeczywiście trochę dziwnie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun »

Jeśli chodzi o żetony to ja ich nie widzę...
Teufel - czy górna-prawa krawędź mapy będzie przeznaczona dla jakiś tabel ?
A te barbarzyńskie hordy północy ? będą miały jakiś udział w grze ?
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez wizun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Dziwne, mi się pojawiają cały czas. To zdjęcie z imageshack, ale nie jestem tam zalogowany, może czasami przez to nie widać?
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Teraz już są. Mi pomysł z wykorzystaniem symboli legionów na żetonach (jak rozumiem) bardzo się podoba. Kiedyś mi coś podobnego chodziło po głowie co do średniowiecznych herbów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Tzn. na razie tarcza oznacza przynależność do danego typu wojsk (legion, piesze auksylia, germanie, jazda zwykła, będą też Partowie).
Legiony będą miały oryginalne oznaczenie, Cezara nowo rekrutowane będą miały też swoją oryginalną numerację, nowe republikańskie prawdopodobnie takiej nie miały (raczej VI hiszpański, II afrykański itd) więc będą miały inne nazewnictwo.
Jeśliby gra kiedyś ujrzała etap wydawniczy to może konieczna byłaby zamiana na ikonki (wtedy konieczna byłaby ankieta - vox populi vox dei).
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

wizun pisze:Teufel - czy górna-prawa krawędź mapy będzie przeznaczona dla jakiś tabel ?
A te barbarzyńskie hordy północy ? będą miały jakiś udział w grze ?
Tak, będzie nieco "boxów", oddzielnych obszarów miast i tabelek, prawdopodobnie tez na obszarze Brytanii, Polski itd.
Co do barbarzyńskich hord, historycznie nikt nie zagrażał Imperium, przewiduje za to możliwość buntów w niespokojnych prowincjach (cała Galia Zaalpejska, Luzytania, Pont-Bitynia, może Illiria).
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 733
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 28 times

Post autor: Mariusz »

Wczoraj też nie mogłem się wbić do tych obrazków. Dziś wchodzą.

Podobają mi się żetony ale mapa to chyba na razie prowizorka?? Wiec nie komentuję.
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Nie wiem dlaczego czasem wam znikają żetony. Mapa jest geozfizyczna, dojdzie sporo elementów, a poza nią różne tabelki, boxy i pola.
Ale jeśli dojdzie do playtestów ona będzie podstawą, nie podoba Ci się? Pisz śmiało :)
Żetony też są robione w najprostszy sposób, jeśli kiedykolwiek BC miałaby ujrzeć światło dzienne na stołach graczy to grafiką powinien się zająć profesjonalista.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun »

Ja tam nie oceniam - grafikę zawsze można podciągnąć - to jest detal, natomiast przepisy to jest to czego tak łatwo poprawić się nie da :) Wiadomo że do playtestów - supre grafa jest niepotrzebna - gdyz zazwyczaj testy dokonują ludzie których najbardziej interesuje mechanika/historyczność/grywalność/przyjemność z zabawy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 733
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 28 times

Post autor: Mariusz »

Teufel pisze:Ale jeśli dojdzie do playtestów ona będzie podstawą, nie podoba Ci się? Pisz śmiało :)
Piszę więc śmiało że póki co mi się nie podoba i myśle że i tak będziesz musiał przejść na planszę z pajęczynką. Chyba że pojawiło się w międzyczasie coś nowego?
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Po prawej stronie planszy, poza mapą, znajdować się będą boxy, oddzielne dla każdego miasta zaznaczonego w grze. Przewiduję ich około 60. Bowiem heks na mapie z symbolem miasta jest obszarem, tak jak każdy inny, z kolei box poza miastem mieścił będzie załogę, budowane jednostki morskie, jeśli będzie mieć stocznię, symbol oblężenia.
Początkowo miały być tylko miasta- stolice prowincji w boxach, jednakże w sporej liczbie prowincji znajduje się zbyt dużo ważnych miast (Egipt - Aleksandria, Peluzjum, Italia - Rzym, Bononia, Neapol, Tarent, Brundyzjum itd).
Z kolei siły oblegające miasta będą stały na mapowym obszarze.

Mariusz, skąd ten wniosek?
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 733
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 28 times

Post autor: Mariusz »

Myślę, że ciężko Ci będzie oddać połączenia między polami tak żeby wszystko zgadzało się z historią. Dlatego taki wniosek.
Teufel pisze:Po prawej stronie planszy, poza mapą, znajdować się będą boxy, oddzielne dla każdego miasta zaznaczonego w grze. Przewiduję ich około 60. Bowiem heks na mapie z symbolem miasta jest obszarem, tak jak każdy inny, z kolei box poza miastem mieścił będzie załogę, budowane jednostki morskie, jeśli będzie mieć stocznię, symbol oblężenia.
Dobry pomysł.
Alea iacta est.
Zablokowany

Wróć do „Bellum Civile”