Powstanie '44

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To będzie rozwiązane bardzo podobnie do Necromundy, zresztą korzystam z tamtejszej tabelki awansu (ale uproszczonej) Wzrosnąć będą mogły te cechy: WW, US, Morale i Inicjatywa. Siła i Wytrzymałość tylko jeśli wybierze się odpowiednią cechę specjalną.
W jakim odstępie czasowym rosną te cechy? Mam nadzieję, że między bitwami, nie w trakcie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
ne0lenin
Carabinier
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 14 maja 2006, 15:32
Lokalizacja: Stolyca

Post autor: ne0lenin »

Tak dokładnie co bitwe, tzn o ile jakiś wojak uzbiera wystarczającą liczbę punktów doświadczenia.
Na barykady, Warszawo
Zwyciężaj w codziennych bojach.
Twe gruzy są Twą sławą,
W Twych zgliszczach jest wielkość twoja!

Jan Brzechwa
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Gra o Powstaniu? Temat mi bliski, tyle że nigdy nie grałem w żadną grę bitwną, więc na tym polu nie pomogę. Osobiście jestem przeciwny tworzeniu gier typu "strategicznego" o Powstaniu, ale bitewna - może być, jak dla mnie.
Mogę służyć podpowiedziami nautry ogólnej lub takimiż sugestiami. Co do mechaniki gdy - niestety, odpadam.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Czołgi możesz spokojnie wprowadzać. Mieliśmy troche samorubek oraz zdobyczne:

Pz V G "panther" - dwie sztuki zdobyte na początku powstania
JgPz "Hetzer" (chwat)
Sdkfzv 251 "homang"
Pz I (dopuki nie eksplodował)

Można by wprowadzić motyw z zdobywaniem czołów. Niemcy mogli by też zastawiać pułapki w czołgach (jak w przypadku tego Pz I ) , wtedy po bitwie trzeba by przetestować obrażenia całej armi która zdobyła taki czołg.
Awatar użytkownika
maly_kapral
Capitaine
Posty: 830
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem

Post autor: maly_kapral »

W każdym razie zrobienie planszy zajmie pewnie dużo czasu... tyle budynków trzeba by zrobić... piwnice... kanały....
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez maly_kapral, łącznie zmieniany 1 raz.
unicorn
Capitaine
Posty: 844
Rejestracja: sobota, 22 lipca 2006, 10:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 307 times
Been thanked: 165 times

Post autor: unicorn »

Pamysł na grę bardzo fajny.
Miałbym jednak uwagę co do rzutów na strzelanie/trafienie/rany. Na oko wygląda na dość dużo rzucania. Może warto abyś zapoznał się z zasdami walki z planszówek Doom albo Descent. Tam wszystko rozstrzyga się jednym rzutem (różnej ilości kostek) - zarówno zasięg, trafienie jak i ilość ran i ewentualnych dodatkowych efektów - szybko i sprawnie, pytanie czy da się to wpasować w Twoją koncepcję gry.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Szczerze powiedziawszy, temat jest dość leciwy i kolegi od dość dawna u nas nie było. Trzymamy wątek, z nadzieją, że do niego wróci, a dwa że jest dość ciekawy (no i sam temat). Spróbuję w najbliższym czasie odświeżyć kontakty, ale jeśli się nie uda, może ktoś z Was będzie zainteresowany pociągnięciem pomysłu?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Zacny temat - niestety nie znam mechaniki Necromundy by dodać coś twórczo, lecz chętnie poznam jak temat ruszy dalej :)

Nawiązując do tematyki - w tym roku postaramy się na Grenadierze zaprezentować system Ambush Alley: Force on Force, w oparciu właśnie o walki Powstania Warszawskiego (1. dzień w Sobotę). System jest IMO w miarę uniwersalny dla konfliktów XX wieku(zarówno modern jak i WWII kwalifikują się jako grywalne epoki), jest dynamiczny i nie zanudza.

Nie ma list punktowanych armii, dobór sił jest precyzowany scenariuszem, a celem gry nie jest "młócka dla młócki", lecz promowane jest tu myślenie i taktyka w celu osiągania celów strategicznych danej misji. Dużą rolę odgrywają czynniki psychologiczne jak morale, ale ważne jest też wyszkolenie. Dlatego nie ma tutaj m.in rozbudowanych tabelek z charakterystykami setek różnych karabinów i pistoletów - jest wyszkolenie jednostek przekładające się na jakość prowadzenia ognia.

Wszystkich chętnych zapraszamy zatem w maju, nawet tylko dla samych wrażeń estetycznych - mogę to już powiedzieć, i uchylić rąbka tajemnicy, że nasz kolega Yori weźmie udział w walkach swoim regimentem "Kedywu AK". Kolega Kozak przygotowuje zdobyczne, poniemieckie w szeregach AK maszyny wojenne, ale i także same niemieckie sprzęty, ja i Wookush zajmujemy się terenami oraz rozpisujemy możliwe do rozegrania scenariusze. :pom:

Chętnych zapoznania się z systemem odsyłam tutaj na stronę twórców:
http://www.ambushalleygames.com/fof.html
"Duty, Honor, Country"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”