Sturmovik Commander (Assault Publishing)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Sarmor »

Jarek pisze:Planuję, że jeden segment ma pokazywać określony zakres poziomów - dwa lub trzy.
Najlepiej trzy, bo tak właśnie dzielone są pułapy. O to ziemia (a więc rozbicie się samolotu), 1-3 to niski, 4-6 średni, 7-9 wysoki. Od tego zależne są chociażby bombardowania czy ostrzał artylerii plot.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Jarek »

I tak pewnie będzie.

A przy okazji, nie planujecie cofnąć się z zasadami do pierwszej wojny?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Sarmor »

Nie wiem, czy takie plany były, acz znając MKG, pewnie rozmyślał i nad tym. Jednak jeśli chodzi o cofanie się do wcześniejszych konfliktów, jedynym planem jak dotąd wprowadzonym w życie jest dodatek o Hiszpańskiej Wojnie Domowej, robiony przez kolegów z Hiszpanii. Niestety, nie wiem jak toczą się prace - widziałem stworzoną przez nich listę samolotów do opisania, ale nic ponadto.
Jedyne znane mi i w miarę aktualne plany dotyczą II WŚ, a konkretniej opisania brakujących sił europejskich i wydania większej ilości scenariuszy. Jednak nie potrafię powiedzieć, kiedy coś się pojawi - ja obecnie tłumaczę pozostałe rzeczy i w ramach wprawki poszerzam listę USAAF, a Marcin zajmuje się nową grą (o której co nieco w najbliższym czasie zdradzę).

Za to przypominam, że Sturmovik to system otwarty, a my z chęcią przyjmujemy nowych twórców z nowymi pomysłami. ;)
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: MKG »

Oczywiście były plany wydania Fokker Commandera, ale osobiście ograniczyłbym się do przeróbki zasad, natomiast same squadron listy przekazałbym dla ochotników. Wprawdzie mam pewne, dość ogólne pojęcie o walkach powietrznych Wielkiej Wojny, ale okres ten nie pasjonuje mnie na tyle abym się wgryzał w źródła.
Jak się znajdą ochotnicy to moge na jesieni zrobić przeróbkę zasad, o ile ktoś się później weźmie za to naprawdę na serio.
Wojna w Hiszpanii jest fajnym tematem, ale Pablo, który jest odpowiedzialny za hiszpańską wersję SC, przygotowuje się do jakiegoś podłego egzaminu, który będzie decydował o jego dalszym być-albo-nie-być na zajmowanym stanowisku, więc nawet nie mam sumienia go męczyć. Swoją drogą z chęcią sam popchnę trochę temat jak znajdę ogrobinę czasu, ale jak Sarmor wspomniał jestem po uszy zagrzebany w finalizowaniu najnowszego projektu, którego premiera jest zapowiedziana na 1 września.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Jarek »

Pytanie do zasad, bo nie mam pewności.

Czy aby zadać dodatkowe uszkodzenia wynikające z zasad specjalnych (np 6/-) wykonujemy dodatkowy rzut kością?
Czy to odczytujemy z "podstawowego" rzutu na uszkodzenia. Czyli jak broń ma 3 i dodatkowo 6/- to wynik 3-5 = 1 uszkodzenia a 6 =2 ?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: MKG »

Z podstawowego.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Jarek »

To jeszcze jedno :)

Manewr nr 2 - czy zwrot wykonuje się w dowolnym momencie ruchu, czy na samym początku lub końcu?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: MKG »

Manewry wykonuje się w dowolnym momencie ruchu.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Sarmor »

Dziś polska wersja Sturmovik Commandera wzbogaciła się o kolejne dokumenty:
- Aéronautique Militaire Belge,
- Armée de l’Air,
- Forţele Aeriene Regale ale României,
- Kong Thab Akat Thai (Królewskie Tajskie Siły Powietrzne),
- Luchtvaartbrigade,
- Magyar Királyi Honvéd Légierő.
Oznacza to, że po polsku dostępne są wszystkie stworzone dotychczas standardowe listy eskadr.

Poza tym zdradzę, że szykuje się większa aktualizacja listy eskadr jednej z głównych sił.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: MKG »

Mogę ujawnić rąbek tajemnicy: równolegle do systemu Sci-Fi pracuję nad 2 edycją Sturmovik Commandera.
Głównymi modyfikacjami będą (prócz oczywiście klaryfikacji i zasad): przyśpieszenie rozgrywki (wyrzucenie zapisywania rozkazów: pozostanie jako zasada opcjonalna), inna rola strzelców pokładowych i lekkie uproszczenie statystyk, głębokie przeróbki list ekskadr. Poważanie rozważam wydanie drukiem, zarówno wersji angielskiej jak i polskiej.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: MKG »

Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Jarek »

Piękna sprawa mieć taką matę.
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1036
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Pablo »

Pomysł świetny.
fanir
Adjudant
Posty: 204
Rejestracja: sobota, 26 maja 2012, 22:53
Lokalizacja: Kielce

Re: Sturmovik Commander

Post autor: fanir »

Pomysł z cyklu "Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł" :)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Sturmovik Commander

Post autor: Sarmor »

Garść plotek z "zaufanego źródła" nt. Sturmovika 2.0: http://www.thenode.pl/artykuly/nowosci/525

A dla obawiających się o SC 1.5, pozostaje on darmowy, a w najbliższym czasie wersja polska zostanie uzupełniona o wszystkie brakujące elementy (w tym 2 wymienione w tekście powyżej) - czekają tylko na drobne klaryfikacje.
TheNode.pl – zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”