Blitzkrieg Commander

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
stelker
Major
Posty: 1243
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 2 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: stelker » sobota, 5 listopada 2011, 16:34

A jak wygląda sytuacja z różnymi murkami na polu walki utrudniają tylko trafienie czy dają też sava ? gdzie to jest napisany w podręczniku (edycja II)
Ostatnio zmieniony sobota, 5 listopada 2011, 23:07 przez stelker, łącznie zmieniany 1 raz.
gryf
Carabinier
Posty: 28
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 12:33

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: gryf » sobota, 5 listopada 2011, 22:54

Witam,

Mówisz chyba o 2 edycji (tej z 2009), bo o trzeciej nie slyszałem. Murki i płotki, czyli walls, fences (i żywopłoty - hedges) są linear terrain (definicja s. 6) i blokują widoczność (LOS) a zatem skutecznie uniemożliwiają strzelanie i trafianie, chyba że cel albo obserwator są z nimi w kontakcie. Jeśli tak jest i można strzelać to celowi dają cover: hedges powodują, że trafiamy na 5,6 (soft/partial cover) a walls, że tylko na 6 (hard cover) a nie jak do jednostek na otwartym terenie na 4, 5 i 6. Co do płotów to mowy o nich nie ma, ale ja bym im dał tylko partial cover i przyjął trafienia na 5 i 6. Te zasady są na s. 20 (fragment "Scoring hits" z tabelką). Linear terrain nie daje za to save`a. Ten dają fortyfikacje i budynki (s.20 "Saves").
Mam nadzieję że pomogłem

gryf
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 88
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek » niedziela, 6 listopada 2011, 21:40

Czołem,

Znam trzy wyjątki:

- str.6, sekcja High ground - standy stojące na high ground widzą nad linerar terrain, co wydaje się logiczne :D
- str 24, sekcje Mortars i Infantry guns, sptrzelają nad linear terrain jeżeli friendly stand jest do 20 cm od HQ które wydaje rozkaz strzału, przykład może niekoniecznie ściśle związany z linear terrain ale na str 25 zdjęcie pokazuje tę zasadę właśnie na linear terrain
- str 27 Spotter Aircraft - FAO na samolociku ignoruje linear terrain

Pozdrawiam, Przemek
Awatar użytkownika
Jarek
Général de Division Commandant de place
Posty: 4614
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Jarek » poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 09:41

Przy składaniu BG naszły mnie wątpliwości co do limitów przy CO i HQ.
Czy zasady wg jakich je dobieramy są takie same jak innych jednostek?

1. Czy cyfra 1 przy CO oznacza jedno takie dowództwo na 1000 pkt czy na całą BG?
2. Jeśli mamy do wyboru dwa rodzaje HQ różniące się CV i przy każdym są limity (np 2) to czy mogę wybrać na 1000 pkt 2 HQ czy 4 (jeśli oczywiście nie ma tego szczegółowo podanego w objaśnieniu do danej listy armii)?
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1115
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Kretus » wtorek, 8 kwietnia 2014, 09:36

CO jest zawsze jedne, obowiązkowe.
HQ nie pamiętam bo nie mam przy sobie podręcznika. Ewentualne dodatkowe ograniczenia co do ilości powinny być pod listą armii.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 88
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek » poniedziałek, 22 września 2014, 10:25

Czołem,

Odkurzyłem/(odnalazłem na nowo) moje modele do BCK (GHQ 6mm).

Proponuję grę/(spotkanie towarzyskie) (Agresor/Warszawa). Każdy przyniesie po jednym batalionie (HQ + standy zgodne z etatem, 50%+ wymaganych sił, olejcie rozpiski z podręcznika).

Odświeżymy sobie zasady BCK2 i może zaczniemy regularnie grać.

Najbardziej pojemny wydaje mi się front wschodni 1944. Zgłoszenia wpisujcie pod tym postem. Wiem że wielu z Was kurzą się modele :)

Przemek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3969
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: xardas12r » poniedziałek, 22 września 2014, 16:57

Ja mam kompanie T-34/85 :P
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18414
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu » poniedziałek, 22 września 2014, 18:10

Ja mam pierdyliard faszystów (i 5 T 34 :>), ale wątpię bym znalazł parę na podstawkowanie ich :>
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2771
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: GRZ » poniedziałek, 22 września 2014, 18:52

5 tygrysów królewskich i 2 blistry piechoty (pewnie teraz niekompletne. Kiedyś w MP chciałem grac). Ale zobaczyłbym zasady.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18414
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu » poniedziałek, 22 września 2014, 18:57

Czemu mnie nie zaskoczyło, ze rozpocząłeś kolekcję od Tygrysów Królewskich :P
Przemek Wieczorek
Caporal-Fourrier
Posty: 88
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Przemek Wieczorek » poniedziałek, 22 września 2014, 19:47

Ja z Xardasem wystawimy komunistów - "batalion" T-34 i pułk IS2. Po drugiej stronie batalion pancerny i kompania Tygrysów.

To będzie
Batalion T-34:
HQ + 12*T-34

Pułk IS2
HQ + 4*IS2

Batalion PzIV/PzV
HQ + 17*(PzIV/PzV/StuGIII/StuGIV)

Kompania PzVI
HQ + 3*PzVI

Miło, łatwo i przyjemnie. Podstawowe zasady do zaprezentuję w 15 minut. Proponuję pierwszy weekend października. Przygotuję stół i do ataku, po medale.

Przemek

Oczywiście rekrutacja nie jest zamknięta :)
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2771
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: GRZ » poniedziałek, 22 września 2014, 19:53

Bo lubię ten czołg? W MP były lepsze rzeczy. :P
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3969
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: xardas12r » poniedziałek, 22 września 2014, 21:10

Przemek Wieczorek pisze:Ja z Xardasem wystawimy komunistów - "batalion" T-34 i pułk IS2. Po drugiej stronie batalion pancerny i kompania Tygrysów.

To będzie
Batalion T-34:
HQ + 12*T-34

Pułk IS2
HQ + 4*IS2

Batalion PzIV/PzV
HQ + 17*(PzIV/PzV/StuGIII/StuGIV)

Kompania PzVI
HQ + 3*PzVI




Miło, łatwo i przyjemnie. Podstawowe zasady do zaprezentuję w 15 minut. Proponuję pierwszy weekend października. Przygotuję stół i do ataku, po medale.

Przemek

Oczywiście rekrutacja nie jest zamknięta :)

Grz + AWu raczej nic malowanego nie mają :P

Bitwa raczej była by szybka, może potem na CWC byśmy się załapali?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4157
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: Sarmor » poniedziałek, 22 września 2014, 21:25

Ja chętnie zapoznam się z zasadami. :)

Mam sporo Japończyków, niestety w stanie surowym i nie mam pojęcia, kiedy zdążyłbym ich wykończyć. :(
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18414
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blitzkrieg Commander

Post autor: AWu » poniedziałek, 22 września 2014, 21:54

xardas12r pisze:
Grz + AWu raczej nic malowanego nie mają :P
Jak tak gadasz to przyniosę Karla :P

Obrazek

OMG na tej tacce z 600 zł stoi ;(

A to nie wszystko co posiadam .. :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”