Pociski HEAT

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Pociski HEAT

Post autor: nexus6 »

Zastanawiam się, czy to nie jest jakiś błąd w tabelce, ale pociski HEAT w Mein Panzer nie mają żadnych ujemnych modyfikatorów za odległość. Nic tylko strzelać takimi pociskami. A jak to jest w innych systemach?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Pociski HEAT

Post autor: Sarmor »

Ale mówimy o modyfikatorze do trafienia czy do efektywności pocisku? Modyfikatory do trafienia być powinny, ale do efektywności nie, ponieważ pociski kumulacyjne działają na innej zasadzie niż tradycyjne pociski ppanc i utrata prędkości wraz z pokonaną odległością nie wpływa specjalnie na przebijanie pancerza.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pociski HEAT

Post autor: nexus6 »

A więc wszystko jest ok.
Mam akurat taki przykład, że będe używał panzer IV E i ma on do wyboru używanie zwykłych pocisków AP oraz HEAT. Ja nie widzę, żadnych okoliczności, ktore by skłaniały gracza do używania innych pocisków niż HEAT.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Pociski HEAT

Post autor: xardas12r »

Kumulacjiny był drogi i słabo dostępny. Załogi miały ich zwykle tylko kilka.
Obrazek
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Pociski HEAT

Post autor: twhistoria »

A czy są w ogóle jakieś gry bitewne uwzględniające fakt zużywania się amunicji danego typu?
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Sous-lieutenant
Posty: 444
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 59 times

Re: Pociski HEAT

Post autor: Biały Vilk »

W Battlegroup kontroluje się zapas pocisków przeciwpancernych i odłamkowych w czołgach.
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Pociski HEAT

Post autor: nexus6 »

Na oficjalnym forum Mein Panzer znalazłem taki wątek, w którym ta kwestia specjalnej amunicji jest poruszona. Okazuje się, że odpowiednie przepisy miały się znaleźć w drugiej edycji, ale jakoś to przeoczono. Generalnie zasada jest taka, że specjalna amunicja ma dodatkowy koszt równy połowie jego siły. Np. za 5 sztuk amunicji APCR 12 koszt dodatkowy wynosi 30 punktów. Coś takiego można odliczać kostkami położonymi przy konkretnych czołgach, albo sobie zapisywać.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Pociski HEAT

Post autor: xardas12r »

O:WWII miało fajnie to zrobione - do pojazdu można było "dokupić" pocisk specjalny. Nie liczyło zwykłej, a jedynie specjalną amunicję.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”