Mein Panzer - zasady

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

1) Na stronie 13.1 w dziale 'Company CO' jest napisane "A stand from each platoon or unit under the Coy CO's command must remain witihn Company Command Distance 12' '' natomiast na następnej stronie w działe 'Chain of Command' jest zupełnie co innego " 2. At least one platoon stand must be within Company Command Distance of its Coy CO". Która zasada jest w końcu właściwa.
2) Ile minimum kompani musi być aby dołączyć do grupy HQ batalionu? Ja skłonny jestem przyjąć zasadę, że minimum dwa.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: Robakk »

1) IMHO 12 cali tyczy się podstawek dowódczych z CoyCo, natomiast przynajmniej jedna podstawka tyczy się podstawek/modeli już z plutonów
2) My gramy tak. Musi być co najmniej jedno ciągłe drzewko włącznie z BnCO, ale oczywiście nie koniecznie 3 pełne kompanie piechoty.
Czyli:
- 3 plutony piechoty z dowódcami
- 1x CoyCo
- 1x BnCO
Reszta włącznie z innymi CoyCo jest pod BnCO, chodzi o to żeby była jednak różnorodność oddziałów i dalej gra z COC :)
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

Jak się sprawdza zasada, że zwiad można rozstawiać w odległości 6 cali od frontu przeciwnika? Chyba to nie są dobre zasady - jedna i druga strona może od razu umieścić w tym samym, ważnym miejscu swoje jednostki.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: Robakk »

Oczywiście, że może :) Jednostki zwiadu raczej co do zasady nie powinny być kluczowe (pojazdy lżejsze i musisz wystawić całą kompanię w pobliżu). Raczej większe prawdopodobieństwo, że wystawisz na ostrzał niż coś cudownego ugrasz :). Jeśli o mnie chodzi to zasada jest ok.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

A teraz takie podstawowe pytanie - w data booku figuruje taka pozycja jak small crew i large crew - czy tu chodzi o obsługę dział ? Jak rozumiem działa kupuje się oddzielnie a załoge oddzielnie. To nie dotyczy pojazdów jak przypuszczam?
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: Robakk »

Dokładnie jak piszesz, sami twórcy piszą że należy large/small przypisać wg uznania i zdrowego rozsądku.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

Zabrałem się za moduł transportu. O ile przy rozładunku i załadunku piechoty jest wyszczególnione, że to jako akcja ruchu może być standardowa lub bonusowa tak o rozstawianiu działa nie pisze, ale domyślam się, że to jest standardowa akcja, czyli rozstawienie dział o klasie większej niż 6 wymaga trzech akcji, czyli trzech tur? Chyba, że rozstawianie dział może być też bonusową akcją, więc rozstawienie zajęłoby tylko półtorej tury.

Inne pytanie - command vehicles dla piechoty jak np. sdkfz.250/10 wymagają aby zakupić podstawkę command i oddzielnie pojazd, czy wystarczy tylko sam pojazd. No bo jeśli kupuje się czołgi i one są już z załogami...
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

Zainteresował mnie scenariusz First Clash i chciałem zrobić coś podobnego na moje potrzeby (Afryka 41), ale patrze na warunki zwycięstwa i widzę, że są wewnętrznie sprzeczne (obie strony mogą uzyskać marginalne zwycięstwo). Kiedy widzę takie podstawowe błędy, to zaczynam powątpiewać w inteligencję twórców gry i zastanawiam się czy podobnych baboli nie narobili w samym systemie.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: Robakk »

Uwierz mi są niejednoznaczności, nie sądzę żeby wynikało to z inteligencji lub jej braku :) Autorzy już na początku polecają posiadanie i korzystanie ze swojego narządu - mózgu :D
Nie jest to system turniejowy, nigdy też nie miał być taki więc nie przeszedł serii playtestów żeby każdy wydane punkt uzasadnić. Autorzy do dnia dzisiejszego pomagają na forum odnośnie zasad ale zostawiają też wolną rękę.
To jest właśnie fajne bo sytuacji niejasnych jest sporo ale idea zasad również, więc nie mamy problemu żeby rozwiązać problemy z duchem gry.
Nexus6 jeśli lubisz spiny i brak kompromisu to jest to co Ciebie kręci to zostaw MP, polegniesz po 10 min przy rozkminie czym się różni linear cover od hard itp ;)
Każdy strzał z moździerza w budynek w którym są oddziały będzie niczym przypalanie żywym ogniem :D
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

Odległości pomiędzy czołgami w plutonie jak i odległości na jaką można rozwinąć kompanie są wzięte z sufitu. Są zaniżone. W internecie znalazłem wytyczne odnośnie stosowania wojsk panzernych w polskiej armii w 1938 roku (a podejrzewam, że podobne były stosowane w innych armiach). I tak, odległość pomiędzy czołgami wynosiła 50-60 metrów, a szerokość kompanii do ok.900 metrów. A jak jest w grze... Odległości pomiędzy czołgami 2 do 4 cali czyli po przeliczeniu od 14 do 28 metrów ( jeszcze nie jest tak źle), ale już szerokość na jaką można rozwinąć kompanię wypada gorzej bo na ok.40 cali co daje niecałe 300 metrów w realu.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: twhistoria »

Przecież w grach tego typu odległości nie są liniowe, więc czym się tu przejmować?
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

A jest się czym przejmować. Stosując zasady o HQ, ogranicza to zdolności manewrowe kompanii. Jedna kompania może praktycznie operować gdzieś tak na szerokość połowy stołu (np. 4x6 stóp). Z drugiej strony jedna kompania to i tak już wystarczająca ilość czołgów na stole (średnio ok. 24). Wprowadzenie drugiej kompanii spowodowałoby to, że na stole byłoby strasznie dużo czołgów (licząc po obu stronach to ze setka).
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Mein Panzer - zasady

Post autor: nexus6 »

Coś jest nie tak z cenami czołgów - panzer IVE z pociskami HEAT nie jest równym przeciwnikem dla Crusadera I (kill value odpowiednio 0 i -12 na dystans 60' oraz 3 i -5 dla dystansu 36'), a cena prawie ta sama, nawet panzer IV jest o jeden punkt tańszy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”