Naval Thunder - gra morska
- Torgill
- General of the Army
- Posty: 6209
- Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 917 times
- Been thanked: 435 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Świetny!
Jak robisz takie podstawki? Jest gdzieś video/fotoporadnik jak je tworzyć?
Jak robisz takie podstawki? Jest gdzieś video/fotoporadnik jak je tworzyć?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Podstawka - plastikard 1,5mm ale może być też 2mm. Maluję go niebieskim sprayem z marketu budowlanego. Na to nakładam taki specjalny żel vallejo (watereffect) w kolorze Pacyfik, kształtując fale. Potem grzbiety fal rozjaśniam suchym pędzlem na biało (ale może też chyba być jasny szary) oczywiście jak wyschnie. Potem przyklejam okręt i wzdłuż kałuba maliję cieniutkie linie, tak żeby przypominało zaburzenie wody wzdłuż burt i na koniec suchym pędzlem robię kilwater. To chyba wszystko.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- Torgill
- General of the Army
- Posty: 6209
- Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 917 times
- Been thanked: 435 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Dzięki serdeczne.
Robisz na podstawce najpierw obrys okrętu, żeby nie zalewać miejsca gdzie się go przyklei?
Robisz na podstawce najpierw obrys okrętu, żeby nie zalewać miejsca gdzie się go przyklei?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Przykleiłem do tego żelu bezpośrednio, ale jak robiłem żaglowce to to miejsce pod kadłub wyciąłem skalpelem (obrys kadłuba) i ten żel dał się spokojnie ściągnąć z podstawki.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Jakieś rady jakimi kolorami malować japońskie i amerykańskie okręty? Przeglądam instrukcje składania w sklepach modelarskich i jeśli chodzi o japońce to odnotowałem takie kolory - kadłub xf-53. A pokład ts-68 (pokład drewniany, jasny) i ts-69 (ciemno brązowy, jakaś wykładzina, zgadza się?). Niestety nie znalazłem odpowiedników w mr.color, a takich farb ostatnio używam. Albo użyje tych od Tamiyi, albo ktoś może coś zaproponować innego.
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Tak, mam wytypowane farbki, ale w domu mam listę. Dopiero koło 21:00 będę mógł się uaktywnić.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Dla Japończyków stosowałem nastęujące farbki vallejo
70907 Pale Gray Blue Kadłub przy malowaniu dwubarwnym
70836 London Gray Kadłub
70847 Dark Sand Pokład
70871 Leather Brown Pokład
70907 Pale Gray Blue Kadłub przy malowaniu dwubarwnym
70836 London Gray Kadłub
70847 Dark Sand Pokład
70871 Leather Brown Pokład
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Dzięki, chociaż ten london gray wydaje mi się za ciemny (może w realu taki nie jest). Jest jakaś reguła kiedy pokład malować dark sand, a kiedy leather brown? Czy to kwestia indywidualna każdej jednostki? Jak Vallejo sprawdza się przy malowaniu aerografem? (aerografem to ja pomaluję wszystko w 5 minut, a pędzlem to zabawy będzie od groma)
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Indywidualna. Ja osobiście szukam zdjęć w necie i rysunków. Jak rozjaśnisz suchym pędzlem na jasno szaro, to ten kolor london grey będzie dobry.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Przeglądam opcjonalne zasady (mam zamiar rozegrać scenariusz komandorski islands z opcjonalnymi zasadami) i nie za bardzo się orientuje o co chodzi z tymi markerami w dwóch kolorach przy kładzeniu zasłony dymnej. A jeśli chodzi o zasadę electric failure - jeśli dana jednostka pali się (jest oznaczona markerem) rozpoczynając kolejną ture, to nie może odpowiadać ogniem w tej turze, zgadza się?
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
Tak jeśli chodzi o electric failure.
Jeśli chodzi o zasłonę dymną. Zasłona dymną utrzymuje się przez dwie tury. W związku z tym kładziesz markery dymu w dwóch kolorach, np. białym i szarym, obok siebie wzdłuż trasy okrętu. Na końcu tury, w której dym był położony ale w kroku przeciwnika, zdejmujesz znaczniki jednego koloru, a znaczniki drugiego koloru pozostają do końca następnej tury przeciwnika.
Jeśli chodzi o zasłonę dymną. Zasłona dymną utrzymuje się przez dwie tury. W związku z tym kładziesz markery dymu w dwóch kolorach, np. białym i szarym, obok siebie wzdłuż trasy okrętu. Na końcu tury, w której dym był położony ale w kroku przeciwnika, zdejmujesz znaczniki jednego koloru, a znaczniki drugiego koloru pozostają do końca następnej tury przeciwnika.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- twhistoria
- Capitaine
- Posty: 865
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 138 times
- Kontakt:
Re: Naval Thunder - gra morska
W tej chwili okreciki okładkami gąbką, ale można też spróbować robić podstawki magnetyczne i w metalowym pudełku trzymam okręty.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Zapomniałem, że okręty robisz z podstawkami. Ja wolę bez, ale z magnesami to jest myśl.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Naval Thunder - gra morska
Czy ja dobrze doczytałem, że z każdej wyrzutni można przeprowadzić tylko raz atak torpedowy przez całą grę? A opcjonalne zasady pozwalają japońcom załadować torpedy ponownie, przy czym musza pauzować 1 turę (czyli jeśli wystrzelili torpedy w turze 1 to pauzują w 2 i mogą ponownie strzelać w 3) ?