Naval Thunder - gra morska

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Tak właśnie jest, przy czym tego nie należy traktować jako opcję tylko jako cechę narodową. :-)
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

W manualu jest przkład tabelki z działami i zastanawia mnie jedno (str.15, główne działa). Dla dział, które mają kąt strzelania tylko starboard lub port jest tylko jedna wieża. Rozumiem, że w istocie są dwie wieże, po jednej na każdej burcie? Jest to istotne przy odhaczaniu zniszczonych wież.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

To po której stronie są wieże zależy od tego co jest napisane w karcie okrętu. W przypadku artylerii głównej, na ogół wieże, które strzelały na lewą burtę mogły strzelać też na prawa burtę, były umieszczone np. Pomiędzy kominami, albo nadbudówkami, albo jako trzecia wieża na dziobie okrętu. Może widziałem kiedyś okręt klasy drednot, który miał tak jak piszesz wieże art. głównej strzelające tylko na jedną burtę, ale głowy nie dam.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Fakt, rzeczywiście w tym przypadku mogła być wieża pomiędzy nadbudówkami. Znalazłem przykład i takim okrętem jest np. pancernik typu Fuso.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: Przemos19 »

Zarówno Wielka Brytania jak i Cesarstwo Niemieckie produkowało w układzie wież burtowych czy też naprzemiennie krzyżowych i to już drednoty.
Faktycznie przed I Wojną Światową zaprzestano.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Tak mi się właśnie zdawało, że jak na obrazkach widziałem takie okręty to z początku XX w. były.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: Radosław Kotowski »

Konfiguracja uzbrojenia o której wspomniał Nexus6 występowała w przypadku starych krążowników lekkich.
Typ Omaha (chociaż tu występują i kazamaty i wieże dla artylerii głównej)

Obrazek

Japońskie typy Kuma, Natori i Sendai

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Brytyjskie krążowniki typ Emerald też miały taką konfigurację uzbrojenia artylerii głównej na początku wojny.
I pewnie jakieś inne pojedyncze okręty by się znalazły. Było to jednak rozwiązanie przestarzałe.
Ostatnio zmieniony środa, 28 grudnia 2016, 12:02 przez Radosław Kotowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak my tu przetrwaliśmy?
zamli
Enfant de troupe
Posty: 1
Rejestracja: sobota, 31 grudnia 2016, 13:57

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: zamli »

@ nexus6
- wysłałem Ci PM-kę
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

IJN Kaga, 1:2400, GHQ.
Tak miał wyglądać docelowo, zdążyłem zrobić te zdjęcia i nieopatrznie zniszczyłem naklejkę na pokładzie. :-(
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: GRZ »

Wygląda super! Skąd naklejka?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Może to naiwne pytanie, ale w którym momencie kończy się bitwa? Zarówno scenariuszy i customowych potyczek. Gdy jedna strona wycofa okręty poza mapę?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

1. Zatopić lub zmusić do wycofania z mapy.
2. Przekroczenie czasu gry, który został ustalony przez graczy.
3. Albo określony sposób w scenariuszu historycznym.
4. Można też wymyśleć inny sposób zakończenia połączony z celem scenariusza, np. Zatopienie okrętu flagowego, zatopienie najcięższego okrętu.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Pomysł aby trzymać okręty na magnesowe podstawki nie wypalił - okręty są zrobione z jakiegoś nieimającego się magnesów stopu.
Tak poza tym to trochę się naszlifowałem spodów, aby przywrócić okręty do pionu. Czy modele ghq też cierpią na tą przypadłość?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Stop z którego zrobione są okręty nie ma właściwości magnetycznych, niezależnie od producenta. Okrętów GHQ nie musiałem nigdy podpiłowywać żeby były wypoziomowane. Jeśli chcesz żeby okręty przenosić z wykorzystanie magnesów to albo podklejasz podstawkę okrętu folia magnetyczną, albo wklejasz magnesy w podstawkę.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”