Naval Thunder - gra morska

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 434 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: Torgill »

Świetny!
Jak robisz takie podstawki? Jest gdzieś video/fotoporadnik jak je tworzyć?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Podstawka - plastikard 1,5mm ale może być też 2mm. Maluję go niebieskim sprayem z marketu budowlanego. Na to nakładam taki specjalny żel vallejo (watereffect) w kolorze Pacyfik, kształtując fale. Potem grzbiety fal rozjaśniam suchym pędzlem na biało (ale może też chyba być jasny szary) oczywiście jak wyschnie. Potem przyklejam okręt i wzdłuż kałuba maliję cieniutkie linie, tak żeby przypominało zaburzenie wody wzdłuż burt i na koniec suchym pędzlem robię kilwater. To chyba wszystko.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 434 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: Torgill »

Dzięki serdeczne.
Robisz na podstawce najpierw obrys okrętu, żeby nie zalewać miejsca gdzie się go przyklei?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Przykleiłem do tego żelu bezpośrednio, ale jak robiłem żaglowce to to miejsce pod kadłub wyciąłem skalpelem (obrys kadłuba) i ten żel dał się spokojnie ściągnąć z podstawki.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Jakieś rady jakimi kolorami malować japońskie i amerykańskie okręty? Przeglądam instrukcje składania w sklepach modelarskich i jeśli chodzi o japońce to odnotowałem takie kolory - kadłub xf-53. A pokład ts-68 (pokład drewniany, jasny) i ts-69 (ciemno brązowy, jakaś wykładzina, zgadza się?). Niestety nie znalazłem odpowiedników w mr.color, a takich farb ostatnio używam. Albo użyje tych od Tamiyi, albo ktoś może coś zaproponować innego.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Tak, mam wytypowane farbki, ale w domu mam listę. Dopiero koło 21:00 będę mógł się uaktywnić.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Dla Japończyków stosowałem nastęujące farbki vallejo
70907 Pale Gray Blue Kadłub przy malowaniu dwubarwnym
70836 London Gray Kadłub
70847 Dark Sand Pokład
70871 Leather Brown Pokład
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Dzięki, chociaż ten london gray wydaje mi się za ciemny (może w realu taki nie jest). Jest jakaś reguła kiedy pokład malować dark sand, a kiedy leather brown? Czy to kwestia indywidualna każdej jednostki? Jak Vallejo sprawdza się przy malowaniu aerografem? (aerografem to ja pomaluję wszystko w 5 minut, a pędzlem to zabawy będzie od groma)
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Indywidualna. Ja osobiście szukam zdjęć w necie i rysunków. Jak rozjaśnisz suchym pędzlem na jasno szaro, to ten kolor london grey będzie dobry.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Przeglądam opcjonalne zasady (mam zamiar rozegrać scenariusz komandorski islands z opcjonalnymi zasadami) i nie za bardzo się orientuje o co chodzi z tymi markerami w dwóch kolorach przy kładzeniu zasłony dymnej. A jeśli chodzi o zasadę electric failure - jeśli dana jednostka pali się (jest oznaczona markerem) rozpoczynając kolejną ture, to nie może odpowiadać ogniem w tej turze, zgadza się?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

Tak jeśli chodzi o electric failure.
Jeśli chodzi o zasłonę dymną. Zasłona dymną utrzymuje się przez dwie tury. W związku z tym kładziesz markery dymu w dwóch kolorach, np. białym i szarym, obok siebie wzdłuż trasy okrętu. Na końcu tury, w której dym był położony ale w kroku przeciwnika, zdejmujesz znaczniki jednego koloru, a znaczniki drugiego koloru pozostają do końca następnej tury przeciwnika.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

A jakieś pomysły na przechowywanie flot?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: twhistoria »

W tej chwili okreciki okładkami gąbką, ale można też spróbować robić podstawki magnetyczne i w metalowym pudełku trzymam okręty.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Zapomniałem, że okręty robisz z podstawkami. Ja wolę bez, ale z magnesami to jest myśl.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Naval Thunder - gra morska

Post autor: nexus6 »

Czy ja dobrze doczytałem, że z każdej wyrzutni można przeprowadzić tylko raz atak torpedowy przez całą grę? A opcjonalne zasady pozwalają japońcom załadować torpedy ponownie, przy czym musza pauzować 1 turę (czyli jeśli wystrzelili torpedy w turze 1 to pauzują w 2 i mogą ponownie strzelać w 3) ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”