Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 19 grudnia 2018, 11:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 13:19 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Cytuj:
Jak patrze na stoły na których toczycie bitwy to mnie czasami odrzuca. Razi mnie to i estetycznie tego nie akceptuje.

Hmmm :) No to już są jakieś żarty :) Ja rozumiem, nie akceptujesz więc nie grasz z nami/nimi/onymi ale nie akceptujesz terenu na którym my gramy?
Paranoja ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 14:01 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Ja się wypowiem jako lajkonik :)

Dobry teren nie jest zły. Przykłady są choćby w tym wątku w pierwszych postach. Natomiast gdzieś na forum całkiem niedawno przewinęło się zdjęcie stołu wyglądającego bez mała jakby ktoś zrobił teren zarzucając stół stertą szmat - znalazłem; stół z cypryjskiej rozgrywki GRZ z Xardasem i Filipem. Ja jestem przyzwyczajony do prowizorki ale osoba nie kontaktująca się wcześniej z grami bitewnymi po ujrzeniu czegoś takiego zapewne zrobiłaby w tył zwrot :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 14:17 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3955
Lokalizacja: Warszawa
To była bitwa w 3 mm, a tą skalą i tak się nie promuje wargamingu. ;)

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 19:19 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2778
Lokalizacja: Warszawa
@Profes79

Wszyscy obecni zdawali sobie sprawę że jest to prowizorka (na zdjęciach wyglądało to jeszcze gorzej niż w rzeczywistości), ale jesteśmy wyjadaczami bawiącymi się w to od wielu wielu lat. Ta bitwa służyła przypomnieniu zasad i była organizowana dość chaotycznie. Teren miał drugorzędne znaczenie. :P

Wolę teren 3d pod warunkiem że pasuje do danego systemu. Ponieważ nie mam żadnych antypatii do okresów albo fanatycznej wiary w jeden grałem w wiele systemów. Od starożytności po czasy obecne. Fantasy i science fiction. W znacznej części systemów tereny 3d wyglądają lepiej, ale w niektórych tylko by przeszkadzały - przykładem jest x-wing w którym asteroidy stały by na stole tylko na starcie a potem by były zdejmowane bo pilotowanie statku jest dość trudne ;) a i tak liczy się podstawka. [W TANKS nie grałem ale wygląda jak biedny x-wing (z uproszczonym sterowaniem) więc tereny 2d nie są konieczne czyli 3d byłyby lepsze] Śmiem też twierdzić że systemy z różną skalą figurek i terenu (DBx itp.) mogły by nieźle śmigać na płaskich terenach. Ogólnie im mniejsza skala bitwy tym ważniejsze są tereny 3d.

Pisanie o niektórych systemach że są dla dzieci jest niepoważne. :roll:

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 20:49 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
A tu się spokojnie zgodzę (z ostatnim zdaniem). I jestem świadomy "starych wyjadaczy" - po prostu opisuję odczucia "niewyjadacza", żeby może nieco pomóc zrozumieć przekaz kolegi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 23:43 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3881
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Z swojej strony dodam, że spodnie już wyprasowane ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: wtorek, 18 października 2016, 11:05 
Sergent-Major

Dołączył(a): czwartek, 2 września 2010, 08:55
Posty: 152
Lokalizacja: Księstwo Siewierskie
Też po 40., więc powiem dwa słowa. Rozumiem dobrze wywołany temat. Gra grą, dla główkowania niby lepsze są planszówki. Ale dopiero figurki robią klimat. A jak figurki, to i musi być odpowiedni teren. Nie znam TANKS, nie widziałem. Ale zauroczyłem się OiMem - to też epoka, która mnie interesuje chyba najbardziej. Dobry teren może być podstawą dobrej gry, zwłaszcza w tzw. ustawki, które preferuję, czyli duże bitwy dywizyjne na terenie odwzorowanym na podstawie map i planów bitew historycznych (robiłem z większych bitwę pod Lubarem, oblężenie twierdzy Kudak i jeszcze parę innych).

_________________
http://www.histogry.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: wtorek, 18 października 2016, 11:34 
Appointé
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 16:48
Posty: 31
Oczywiście ładne tereny oraz ładne figurki, polepszaja grę pod względem wizualnym. Często jednak makiety terenów, które są zrobione z precyzją utrudniają granie. Łatwiej gra się z płaskim terenem, który symbolizuje wzgórze niż wzgórze z którego zsuwaja się figurki.
Co do Tanks, dodano płaskie, aby starter był na niskim poziomie kosztowym (taka jest moja opinia)

_________________
Blog: http://zk1944.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: wtorek, 18 października 2016, 12:11 
Sergent-Major

Dołączył(a): czwartek, 2 września 2010, 08:55
Posty: 152
Lokalizacja: Księstwo Siewierskie
Dokładnie tak! Na turnieju musi być prosto i nieskomplikowanie (jak płaskie górki właśnie). Ale towarzysko dobrze gra się na dużym stole, na którym są ustawione normalne elementy terenu, tylko bez ograniczeń np. za stykanie się. Może być ciąg wzgórz, albo las stykający się z rzeką itp. Jeśli się nie przesadzi, i wygląda miodnie, i gra się dobrze.

Co innego wioska (2 x 2 m) którą ostatnio wystawiłem w Muzeum. Domki i akcesoria z OiM, ale chłopaki spojrzeli i stwierdzili, że to doskonały teren na bitwę w Battlegroupa gdzieś na Ukrainie. Tam się nada doskonale :)

_________________
http://www.histogry.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 14:36 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
W przypadku Tanks, nic nie stoi na przeszkodzie aby zamiast domku tekturowego postawić żywiczny z Battlefrontu (podstawa będzie miała ten sam rozmiar), na tekturce symulującej obszar leśny postawić kilka drzewek, lub wręcz okleić go jakąś posypką dla poprawy estetyki i zrobić sobie ze styropianu górkę. To jest dopiero początek systemu i nie ma co go porównywać do X-Wing czy czegokolwiek innego. Tym bardziej, że myślą przewodnią twórców jest prawdopodobnie poprzez Tanks przyciągnięcie graczy do flagowego produktu BF w tej samej skali (15mm), czyli Flames of War.

_________________
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: czwartek, 20 października 2016, 22:02 
Adjudant-Major

Dołączył(a): wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Posty: 325
Lokalizacja: Tu i ówdzie
Jakoś wolę Battla. Tanks kojarzy mi się raczej z dzieciakami na przerwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: piątek, 21 października 2016, 09:38 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
misiek82 napisał(a):
Jakoś wolę Battla. Tanks kojarzy mi się raczej z dzieciakami na przerwie.

Rzeczowo i merytorycznie.

Jakoś wolę Tanks. Battle kojarzy mi się raczej z gimbazą posiadającą za duże ilości hajsu i kiepski gust.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: piątek, 21 października 2016, 09:55 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3254
Lokalizacja: Warszawa
Nie lubię 15mm więc TANKS nie leży w moim kręgu zainteresowania aczkolwiek modele i sposób ich wydania są świetne. Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby, gdyby zrobić planszę z kafelków jak jest to np. w grze Bohaterowie Normandii? Co do tych mat to faktycznie są słabiutkie i raczej nie zachęcają do gry (przynajmniej mnie). Życzę powodzenia w projekcie. Czekam na v1.72 ;).

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: piątek, 21 października 2016, 10:32 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4925
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kadzik - mnie 15mm Battlefrontu kojarzy się z gimbazą posiadającą za duże ilości hajsu i kiepski gust - krzywe odlewy, karykaturalne wręcz, cena za pojazd wyższa niż analogicznego produktu w większej skali 1/72, która oddaje o wiele lepsze detale.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!
PostNapisane: piątek, 21 października 2016, 12:14 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3955
Lokalizacja: Warszawa
A miśkowi nie chodziło przypadkiem o Battlegroup? Jeśli tak, to radzę nie skracać tej nazwy do "Battle", bo tak się u nas określa WFB.

Przemosie, jesteś nie na czasie z produktami BF - plastikowe czołgi są świetne - choć dość "heroiczne" - i niedrogie.
(Polecam też zacząć wyczuwać sarkazm, zamiast się unosić. :P )

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.