Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Robakk » poniedziałek, 17 października 2016, 13:19

Jak patrze na stoły na których toczycie bitwy to mnie czasami odrzuca. Razi mnie to i estetycznie tego nie akceptuje.
Hmmm :) No to już są jakieś żarty :) Ja rozumiem, nie akceptujesz więc nie grasz z nami/nimi/onymi ale nie akceptujesz terenu na którym my gramy?
Paranoja ;)
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 17 października 2016, 14:01

Ja się wypowiem jako lajkonik :)

Dobry teren nie jest zły. Przykłady są choćby w tym wątku w pierwszych postach. Natomiast gdzieś na forum całkiem niedawno przewinęło się zdjęcie stołu wyglądającego bez mała jakby ktoś zrobił teren zarzucając stół stertą szmat - znalazłem; stół z cypryjskiej rozgrywki GRZ z Xardasem i Filipem. Ja jestem przyzwyczajony do prowizorki ale osoba nie kontaktująca się wcześniej z grami bitewnymi po ujrzeniu czegoś takiego zapewne zrobiłaby w tył zwrot :)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4104
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Sarmor » poniedziałek, 17 października 2016, 14:17

To była bitwa w 3 mm, a tą skalą i tak się nie promuje wargamingu. ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2776
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: GRZ » poniedziałek, 17 października 2016, 19:19

@Profes79

Wszyscy obecni zdawali sobie sprawę że jest to prowizorka (na zdjęciach wyglądało to jeszcze gorzej niż w rzeczywistości), ale jesteśmy wyjadaczami bawiącymi się w to od wielu wielu lat. Ta bitwa służyła przypomnieniu zasad i była organizowana dość chaotycznie. Teren miał drugorzędne znaczenie. :P

Wolę teren 3d pod warunkiem że pasuje do danego systemu. Ponieważ nie mam żadnych antypatii do okresów albo fanatycznej wiary w jeden grałem w wiele systemów. Od starożytności po czasy obecne. Fantasy i science fiction. W znacznej części systemów tereny 3d wyglądają lepiej, ale w niektórych tylko by przeszkadzały - przykładem jest x-wing w którym asteroidy stały by na stole tylko na starcie a potem by były zdejmowane bo pilotowanie statku jest dość trudne ;) a i tak liczy się podstawka. [W TANKS nie grałem ale wygląda jak biedny x-wing (z uproszczonym sterowaniem) więc tereny 2d nie są konieczne czyli 3d byłyby lepsze] Śmiem też twierdzić że systemy z różną skalą figurek i terenu (DBx itp.) mogły by nieźle śmigać na płaskich terenach. Ogólnie im mniejsza skala bitwy tym ważniejsze są tereny 3d.

Pisanie o niektórych systemach że są dla dzieci jest niepoważne. :roll:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Profes79 » poniedziałek, 17 października 2016, 20:49

A tu się spokojnie zgodzę (z ostatnim zdaniem). I jestem świadomy "starych wyjadaczy" - po prostu opisuję odczucia "niewyjadacza", żeby może nieco pomóc zrozumieć przekaz kolegi.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3945
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: xardas12r » poniedziałek, 17 października 2016, 23:43

Z swojej strony dodam, że spodnie już wyprasowane ;)
Obrazek
krajarek
Sergent-Major
Posty: 154
Rejestracja: czwartek, 2 września 2010, 08:55
Lokalizacja: Księstwo Siewierskie

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: krajarek » wtorek, 18 października 2016, 11:05

Też po 40., więc powiem dwa słowa. Rozumiem dobrze wywołany temat. Gra grą, dla główkowania niby lepsze są planszówki. Ale dopiero figurki robią klimat. A jak figurki, to i musi być odpowiedni teren. Nie znam TANKS, nie widziałem. Ale zauroczyłem się OiMem - to też epoka, która mnie interesuje chyba najbardziej. Dobry teren może być podstawą dobrej gry, zwłaszcza w tzw. ustawki, które preferuję, czyli duże bitwy dywizyjne na terenie odwzorowanym na podstawie map i planów bitew historycznych (robiłem z większych bitwę pod Lubarem, oblężenie twierdzy Kudak i jeszcze parę innych).
Awatar użytkownika
zk1944
Appointé
Posty: 31
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2015, 16:48

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: zk1944 » wtorek, 18 października 2016, 11:34

Oczywiście ładne tereny oraz ładne figurki, polepszaja grę pod względem wizualnym. Często jednak makiety terenów, które są zrobione z precyzją utrudniają granie. Łatwiej gra się z płaskim terenem, który symbolizuje wzgórze niż wzgórze z którego zsuwaja się figurki.
Co do Tanks, dodano płaskie, aby starter był na niskim poziomie kosztowym (taka jest moja opinia)
krajarek
Sergent-Major
Posty: 154
Rejestracja: czwartek, 2 września 2010, 08:55
Lokalizacja: Księstwo Siewierskie

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: krajarek » wtorek, 18 października 2016, 12:11

Dokładnie tak! Na turnieju musi być prosto i nieskomplikowanie (jak płaskie górki właśnie). Ale towarzysko dobrze gra się na dużym stole, na którym są ustawione normalne elementy terenu, tylko bez ograniczeń np. za stykanie się. Może być ciąg wzgórz, albo las stykający się z rzeką itp. Jeśli się nie przesadzi, i wygląda miodnie, i gra się dobrze.

Co innego wioska (2 x 2 m) którą ostatnio wystawiłem w Muzeum. Domki i akcesoria z OiM, ale chłopaki spojrzeli i stwierdzili, że to doskonały teren na bitwę w Battlegroupa gdzieś na Ukrainie. Tam się nada doskonale :)
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 466
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: twhistoria » środa, 19 października 2016, 14:36

W przypadku Tanks, nic nie stoi na przeszkodzie aby zamiast domku tekturowego postawić żywiczny z Battlefrontu (podstawa będzie miała ten sam rozmiar), na tekturce symulującej obszar leśny postawić kilka drzewek, lub wręcz okleić go jakąś posypką dla poprawy estetyki i zrobić sobie ze styropianu górkę. To jest dopiero początek systemu i nie ma co go porównywać do X-Wing czy czegokolwiek innego. Tym bardziej, że myślą przewodnią twórców jest prawdopodobnie poprzez Tanks przyciągnięcie graczy do flagowego produktu BF w tej samej skali (15mm), czyli Flames of War.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: misiek82 » czwartek, 20 października 2016, 22:02

Jakoś wolę Battla. Tanks kojarzy mi się raczej z dzieciakami na przerwie.
Kadzik

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Kadzik » piątek, 21 października 2016, 09:38

misiek82 pisze:Jakoś wolę Battla. Tanks kojarzy mi się raczej z dzieciakami na przerwie.
Rzeczowo i merytorycznie.

Jakoś wolę Tanks. Battle kojarzy mi się raczej z gimbazą posiadającą za duże ilości hajsu i kiepski gust.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3279
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: WarHammster » piątek, 21 października 2016, 09:55

Nie lubię 15mm więc TANKS nie leży w moim kręgu zainteresowania aczkolwiek modele i sposób ich wydania są świetne. Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby, gdyby zrobić planszę z kafelków jak jest to np. w grze Bohaterowie Normandii? Co do tych mat to faktycznie są słabiutkie i raczej nie zachęcają do gry (przynajmniej mnie). Życzę powodzenia w projekcie. Czekam na v1.72 ;).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4961
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Przemos19 » piątek, 21 października 2016, 10:32

Kadzik - mnie 15mm Battlefrontu kojarzy się z gimbazą posiadającą za duże ilości hajsu i kiepski gust - krzywe odlewy, karykaturalne wręcz, cena za pojazd wyższa niż analogicznego produktu w większej skali 1/72, która oddaje o wiele lepsze detale.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4104
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times
Kontakt:

Re: Płaski teren w grze bitewnej TANKS!

Post autor: Sarmor » piątek, 21 października 2016, 12:14

A miśkowi nie chodziło przypadkiem o Battlegroup? Jeśli tak, to radzę nie skracać tej nazwy do "Battle", bo tak się u nas określa WFB.

Przemosie, jesteś nie na czasie z produktami BF - plastikowe czołgi są świetne - choć dość "heroiczne" - i niedrogie.
(Polecam też zacząć wyczuwać sarkazm, zamiast się unosić. :P )
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”