Gra bitewna TANKS

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » piątek, 2 grudnia 2016, 15:31

Amerykańskie Shermany miały tzw. bezpieczny magazyn amunicyjny, bardziej odporny na pożar.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4944
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Przemos19 » sobota, 3 grudnia 2016, 10:13

Tzw. mokre komory amunicyjne zostały wprowadzone dopiero w 1944 roku. I egzemplarze poszły także do UK jak i ZSRR, zatem nie widzę tutaj usprawiedliwienia.
Wprowadzony wcześniej dodatkowy pancerz nie dał nic.
Wersje:
Styczeń 1944 (M4A1 76mm), Luty (M4A3 75mm), Marzec M4A3 76mm), Maj (M4A2 76mm) and Czerwiec (M4A3E2).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » sobota, 3 grudnia 2016, 10:39

No dobrze. Tylko czy twórcy gry to dobrze zbadali? ;-)
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 11:11

Do tyłu ruch czołgów wykonuje się przykładając strzałkę do tyłu czołgu i analogicznie stosuje zasady?
Jeśli czołg jest w lesie, albo częściowo wystaje z tyłu lasu (po przeciwnej stronie od wroga) to: widzi wrogie czołgi, ale są dla niego w ukryciu i vice versa?
Zastanawiam się tez jak jest z pokonywaniem boccage (wydawca ma taką jedną matę z gęsto napakowanymi boccage). Tutaj trzeba chyba jakichś home rules.
Eldritch Monk
Appointé
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2015, 17:40
Lokalizacja: Poznań/Luboń

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Eldritch Monk » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 12:01

Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 17:24

nexus6 pisze:Do tyłu ruch czołgów wykonuje się przykładając strzałkę do tyłu czołgu i analogicznie stosuje zasady?
Jeśli czołg jest w lesie, albo częściowo wystaje z tyłu lasu (po przeciwnej stronie od wroga) to: widzi wrogie czołgi, ale są dla niego w ukryciu i vice versa?
Zastanawiam się tez jak jest z pokonywaniem boccage (wydawca ma taką jedną matę z gęsto napakowanymi boccage). Tutaj trzeba chyba jakichś home rules.
Boccage jest opisany w osobnym artykule. Ruch wykonuje się w dowolną stronę, przykładając strzałkę do dowolnej części kadłuba czołgu - przód, bok, tył - gdzie chcesz.
Z lasem jest tak jak napisałeś. Dlatego przegrałem swoją pierwszą turniejową bitwę - nie doczytałem, a na pokazie fachowcy mi powiedzieli, że w lesie widzę tylko na jedną strzałkę.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: nexus6 » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 17:34

O, to nawet nie wiedziałem, że można przykładać strzałkę z boku - w manualu jest wiele ilustracji, ale na wszystkich, jeśli się nie mylę, strzałka jest przykładana od przodu.
A z boccage, to wszystko ładnie jak opisali, ale wydaje mi się, że powinni uwzględnić szybkość poruszania - nie może być tak, że jeden tank jedzie obok po drodze i pokonuje taki sam dystans jak ten co przedziera się przez kilka lini boccage. Wydaje mi się, że przydałoby się tu jakieś ograniczenie np. pokonanie jednej warstwy boccage = jeden punkt ruchu dodatkowo.
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 19:04

Jak chcesz więcej szczegółów to zapraszam do Flames of War. :-)
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 21:53

Dla osób które wzięły udział w akcji wspieramto a nie zwróciły na to uwagi, Wargamer wysłał do Was wiadomość email dotyczącą kontaktu i realizacji dostawy zakontraktowanych fantów ale tylko na portalu wspieram.to. Zajrzyjcie do swoich skrzynek na tym portalu.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 590
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: nexus6 » wtorek, 6 grudnia 2016, 22:27

Widzę, że z kalkomaniami do 15 mm jest krucho. Których producentów zestawy zawierają kalkomanie?
Awatar użytkownika
twhistoria
Sous-lieutenant
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria » środa, 7 grudnia 2016, 06:22

Battlefront, PSC, domsdecals.com
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Denton
Caporal-Fourrier
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek, 27 grudnia 2010, 10:54
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Denton » wtorek, 7 lutego 2017, 16:58

Czy wiadomo kiedy można się spodziewać polskiej edycji w sklepach?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4009
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Sarmor » wtorek, 7 lutego 2017, 19:11

10 lutego - tak przynajmniej podano na stronie Wargamera na Wilczej.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4009
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Sarmor » wtorek, 21 lutego 2017, 19:06

Z przyjemnością informuję, że na TheNode pojawiła się pierwsza część recenzji polskiego wydania Tanks: http://thenode.pl/gry-figurkowe/recenzj ... enzja-cz-i :)
Czasem przyjemne niespodzianki zdarzają się nawet przed pracą. Dla mnie taką niespodzianką było niedawne pojawienie się paczki z polską edycją TANKS, która powstała dzięki środkom zebranym jesienią zeszłego roku przez firmę Wargamer w ramach kampanii na platformie wspieram.to. Czy żałuję podjętego wtedy ryzyka?

Stworzona przez Gale Force Nine gra TANKS trafia precyzyjnie w mój czuły punkt: skupia się całkowicie na potyczkach czołgów z okresu II Wojny Światowej. Żadnej piechoty, żadnej artylerii, żadnego lotnictwa. Tylko czołgi kontra czołgi.
Obrazek
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Zorg
Caporal
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 2 października 2010, 13:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Zorg » czwartek, 15 czerwca 2017, 19:52

Tutaj link do artykułu podsumowującego grę testową na moim blogu:
http://osttfront.blogspot.com/2016/09/g ... tanks.html

Ogólnie fajna gra jak ktoś lubi szybko pograć ale jeśli komuś zależy na szczegółach, na artylerii, samolotach etc. to TANKS są zdecydowanie nie dla niego, wtedy lepszy jest FoW czy Blitzkrieg Commander albo inny Battlegroup Kursk ;)
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”