Gra bitewna TANKS

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Gdyby ktoś tego nie wiedział to szykują się nam co najmniej dwa turnieje Tanks! w najbliższym czasie. Pierwszy to turniej lokalny w Warszawie, sobota 05.08, organizowany przez Klub "Dragon" format 100 pkt., 4 bitwy po 75 minut. Nagrody ufundowane przez sklep Wargamer.
Link do forum http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=170&t=19651 i do postu na Facebooku https://www.facebook.com/groups/5249469 ... 382184074/.
Zapisać na turniej można się przez stronę Tournykeeper http://tournykeeper.com/#/tournament/details/395

Druga impreza to zapowiedziane przez dystrybutora gry Mistrzostwa Polski, które odbędą się podczas konwentu Pola Chwały. Nie wiadomo jeszcze czy impreza będzie jedno czy dwudniowa. Pierwotnie organizatorzy planowali 7 bitew rozgrywanych w ciągu dwóch dni, ale odzew środowiska jest różny.
Proponuję śledzić wątek na FB https://www.facebook.com/groups/5249469 ... 538841825/.

Uczestnikom już dzisiaj życzę udanej zabawy, i sukcesów w dowodzeniu miniaturkami stalowych potworów.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Philip79 »

Gwoli komentarza. Co prawda nie grywam w "materialne" gry, jakoś tak przylgnąłem do wersji elektronicznej, ale na szczęście powstaje dużo konwersji. Ostatnio opisałem jedną z nowości: "Gettysburg the Tide Turns" http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=30&t=16973

Tylko kurcze, myślałem, że ta "materialna" przyjemność będzie nieco tańsza :) tak jakoś w dwóch cyferkach gdyby się mieściła :)

A propo linka podanego, to co sądzicie o ostatnio czynionych próbach konwersji klasycznych "planszówek" i "battlegroundów"?
Gdyż ostatnio jakoś tak moda zapada na ten typ gier elektronicznych, iż rzec by się chciało, że kształtuje się nowy gatunek strategii. :)


Ps. przepraszam, że tak nie do końca w temacie gry Tanks.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Ale wysyp turniejów Tanks! Pojawiła się 2 fala modeli i proszę. Tym razem Wargamer Kielce planuje starcia 19.08. Więcej info tu https://www.facebook.com/events/278112642666309/?ti=cl
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

W Warszawie kicha. Nie było chętnych. Testowaliśmy 4 edycję Flames of War.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Zorg
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: sobota, 2 października 2010, 13:43
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Zorg »

Battlefront i Wargamer przespali największy hype na grę i moim zdaniem potencjał systemu został zmarnowany. To kilkumiesięczne oczekiwanie zupełnie zabiło entuzjazm. Szkoda, że tak się stało. Wygląda mi to na Vietnam / Great War bis.
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Masz rację rozmawiałem z chłopakami w Veto i Vanaheim w Krakowie i opinie są podobne. Nie chciałbym jednak obciążać winą Wargamera, ale BF nie stanął na wysokości zadania. Ma się wrażenie jakby odpalali jakiś projekt i stawali tuż po starcie.
Ostatnio zmieniony czwartek, 10 sierpnia 2017, 14:31 przez twhistoria, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Zorg
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: sobota, 2 października 2010, 13:43
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Zorg »

Ano. W sklepie Erpegie w Katowicach jest nawet kilka (8?) osób, które kupiły modele, zestawy podstawowe. Ale z jakiegoś powodu nikt nie gra a na turniej nie można zebrać uczestników. Szum w mediach internetowych był duży ale system nie zakorzenił się niestety.

Ja też nie chcę pokazywać palcem na wargamera bo przecież nie oni to produkowali. Ale odwlekanie podania terminu zapowiedzianych MP też chyba nie zrobiło dobrze. Ogólnie rzecz biorąc - wielka szkoda. Mogło być pięknie a wyszło jak zawsze.
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Mi osobiście nie podoba się, że MP mają być na Polach Chwały w Niepołomnicach. Sosna mówił, że tam nie tego nie będzie organizował, a jednak. Tobie pewnie jest wygodniej, ale biorąc pod uwagę całość środowiska, to chyba do Warszawy przeciętnemu graczowi łatwiej dojechać niż do Niepołomnic, gdzie trzeba już zorganizować ekipę z samochodem. Podróż komunikacją masową raczej będzie trudny, co frekwencji nie zagwarantuje. Według mnie, trochę tych zestawów sprzedali i można by było liczyć na kilkadziesiąt osób na MP, a tak jak będzie 10-20 to góra. Z resztą, MP za półtora miesiąca, a nie wystawiono żadnej stronki do zapisywania, nie podano regulaminu. Tak trochę mało profesjonalnie.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Zorg
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: sobota, 2 października 2010, 13:43
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Zorg »

Mi akurat Niepołomice bardziej pasują niż Warszawa bo mam bliżej ale pytanie o wpływ lokalizacji na frekwencję pozostaje otwarte.

A teraz z innej beczki: gdyby ktoś miał ochotę poczytać coś sobie w tą deszczową sobotę to poniżej zamieszczam unboxing Pantery w wersji PL.
Zobaczymy jak będzie się różniła od nowego zestawu z Panterą do Tanks.

http://osttfront.blogspot.com/2017/08/p ... oxing.html
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: nexus6 »

A powiedzcie mi - modele do Tanks to są te same wypraski, które wypuszcza Battlefront do Flames of War (coś tam z plastików mają)?
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Tak, te same.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Philip79 »

Panowie mam pytanie, chodź nie interesuję sie specjalnie planszowymi bitewniakami (jak większość wie zajmuje się strategiami na PC),
to przyjrzałem się nieco statystykom maszyn pancernych w TANKS i muszę stwierdzić, że pewne podstawowe parametry np jak siła ognia (penetracja) są po prostu niehistoryczne i nieproporcjonalne. Chyba prostym przykładem będzie porównanie armaty Shermana Firefly 76mm z Pantherą o długiej 75mm, różnią się nieznacznie, a w rzeczywistości penetracja długiej 75mm (szczególnie o długości ponad sto kalibrów) była nieporównywalna co do prędkości wylotowej, zasięgu, no i oczywiście co się z tym wiąże, penetracji (siły ognia)
Niestety nie mam gry pod ręka aby dokładnie przejrzeć karty, podejrzałem tylko z filmów instruktażowych na YT.

Akurat interesuje się nieco bronią z okresu II wojny i gdyby ktoś mi udostępnił porównanie statystyk maszyn mógłbym się przyrzec dokładniej.

Oczywiście to nie zmienia faktu, że gra jest genialnym pomysłem i prezentuje sie bardzo ładnie, szczególnie te małe śliczne modele :).

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Tak gra jest na tak dużym poziomie uproszczenia, że naprawdę nie ma sensu tego analizować. I tak dobrze, że Pantera ma więcej odporności. Zwróć uwagę, że nie bierze się w zasadzie pod uwagę odległości, bo spadek ilości kości obrony przy trafieniu z odległości poniżej jednej strzałki to jest i tak minimalny bonus, a i tak nie wiadomo, czy wynika ze wzrostu celności czy przebijalności. Nie przewidziano też dla pojazdów gąsienicowych żadnych trudności w pokonywaniu różnego typu terenu (np. las).
Tej gry nie należy analizować, w nią trzeba grać! :-)
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: Philip79 »

twhistoria pisze:Tak gra jest na tak dużym poziomie uproszczenia, że naprawdę nie ma sensu tego analizować. I tak dobrze, że Pantera ma więcej odporności. Zwróć uwagę, że nie bierze się w zasadzie pod uwagę odległości, bo spadek ilości kości obrony przy trafieniu z odległości poniżej jednej strzałki to jest i tak minimalny bonus, a i tak nie wiadomo, czy wynika ze wzrostu celności czy przebijalności. Nie przewidziano też dla pojazdów gąsienicowych żadnych trudności w pokonywaniu różnego typu terenu (np. las).
Tej gry nie należy analizować, w nią trzeba grać! :-)
Przyznam, że nie analizowałem dokładnie zasad tej gry. Przejrzałem właściwie pobieżnie, jak to wszystko wygląda i na jakiej zasadzie jest zrobiona mechanika.

Kiedyś na komputery (ok 20 lat temu) była taka gra taktyczna o nazwie Steel Panthers, właściwie prawie że żywcem przeniesiona z planszówek, ale wzbogacona o taki realizm, który nie wiem, czy w ogóle byłby możliwy do odtworzenia w grze bitewnej na tradycyjnej planszy,z wykorzystaniem kart, kości i ewentualnie jakichś tabel, a jeśli już to zasady były by wyjątkowo bardzo skomplikowane.

Tam każde działo, karabin, moździerz, czy jakakolwiek broń pancerna lub piechoty, nawet osobista broń krótka :) posiada własną tabelę odległości/skuteczności/przebijalności i to wszystko robione było w oparciu o prawdziwe dane z parametrów broni.
Np. działo takiej Panthery, poza standardowymi parametrami, w opisie posiadało wykres x/y gdzie X to odległość, a Y to zdolność penetracji podana w mm. Natomiast siła ognia uzależniona była od głowicy ładunku czyli właściwie od kalibru broni.

Także uwzględniana była celność danego działa, zależna od parametrów, a także tego czy pojazd jest w ruchu i po jakim terenie sie porusza. Liczona jest także możliwości rykoszetu w zależności od kata nachylenia pancerza, gdzie trafi pocisk, z możliwością uszkodzenia dosłownie każdego podzespołu pojazdu.
Podobnie ma sie sprawa z parametrami i rodzajami używanej amunicji.

Tak więc każdy pojazd nie tylko posiadał podstawowe parametry jak pancerz, ale także jego kształt i nachylenie w konkretnych miejscach, oczywiście także takie parametry jak widocznośc ze szczelin obserwacyjnych czy nawet jakości optyki celowniczej (oczywiście wszystko zgodne historycznie).

I własnie dla tego zwróciłem uwagę na TANKS i zastanawiałem się jak daleko twórcy posunęli się w kwestii historyczności i realizmu. Gra jest bardzo ładna, dokładne modele, ale z tego co widzę to chyba możliwe jest tworzenie tylko niewielkich potyczek na poziomie max plutonów, tak?
Gdyby autorzy sie postarali mogli by stworzyć na prawdę coś genialnego, tylko niestety kosztem skomplikowania, chyba, że wymyślono by jakieś dodatkowe tabele, czy przeliczniki ułatwiające np okreslić trajektorie pocisku, miejsce jego trafienia i jaki odniosło to skutek.

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze wsparcie plutonów piechoty, obserwatorzy artyleryjscy, i wsparcie samej artylerii. No i mielibysmy symulacje pola walki na planszy klasycznej :)

To by było cos pieknego :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
twhistoria
Capitaine
Posty: 864
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 233 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Gra bitewna TANKS

Post autor: twhistoria »

Gry o takim chakterze istnieją, na róznym poziomie ogólności. Najbardziej skomplikowana jaką znam jest Mein Panzer z ODGW, którą gra się w skali 6mm. Pojazdy bojowe mają 21 parametrów a przy okręslaniu celności uwzględnia się wielkość celu, czy cel jest w ruchu, strzelający jest w ruchu, typ gruntu po którym porusza się strzelający, i warunki atmosferyczne (może dodałem coś od siebie ale gra jest skomplikowana), Bolt Action w skali 28mm, Battlegroup w skali 15mm, i w reszcie Flames of War który bazuje na tych samych modelach co Tanks, ale tak jak piszesz jest i artyleria, i lotnictwo, i obserwatorzy, i fortyfikacje i jednocześnie dobrze zrównoważóno grywalność historyczność.
Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem http://twhistoria.blogspot.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”