Mein Panzer - budowanie armii

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » piątek, 1 stycznia 2016, 11:18

A więc tak... Twórcy gry udostępnili świetne TOE wg którego można budować armię ale skutkowałoby to walką dość monotonną 20 panzer IV vs. 30 T-34;) Korzystając z TOE można wziąć kompanię piechoty i jakiś batalion czołgów już jest ciekawiej ale jednak brakuje supportu:) No ale zakładając, że rozgrywka byłaby bardziej częścią dywizji przydałoby się urozmaicenie (jest na prawdę mnóstwo sprzętu w data booku) na przykład pluton pak 43. Podobnie sprawa ma się u Ruskich, powiedzmy że chcemy wziąć pluton IS-2 i pluton ISU-122, na pewno w toku kampanii bataliony były rozbijane i pewnie tworzono ze sprzętu który jest ad hoc bataliony.
Pytanie moje tyczy się dowodzenia tak aby zachować jakiś sens historyczny:
1) Zakładając że mam kompanię piechoty, batalion czołgów i chcę wziąć pluton pak 43. Sensowne by było aby tym pluton dowodził dowódca kompanii, batalionu pancernego?
2) Czy można z ISU-122 i IS-2 sformować kompanię?
3) Załóżmy że chciałbym wziąć pluton lekkich czołgów T-60. Czy sensowne jest umieszczenie go w batalionie T-34 jako rekonesans?

Myślę że ktoś kompetentny na pewno na tym forum jest aby coś doradzić :)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: AWu » piątek, 1 stycznia 2016, 13:22

W tej grze dowodzenie nie występuje w zasadzie.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » piątek, 1 stycznia 2016, 13:53

Hmm no może jako takich rozkazów nie wydaje się ale zawsze są te zasięgi których musisz się trzymać (mówię o Advanced rules) i w przypadku utraty dowódcy też coś się dzieje (nie wiem jeszcze co :)).
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: AWu » piątek, 1 stycznia 2016, 14:24

Buduj sobie strukturę historyczną, zasad do tego nie ma zbyt sensownych.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » piątek, 1 stycznia 2016, 16:50

Masz może AWu jakieś materiały na których się można wzorować? Wertowałem mnóstwo na necie ale ciężko coś sensownego złowić :)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: AWu » piątek, 1 stycznia 2016, 17:11

W jakim sensie ?

Nie ma nic sensownego w takiej skali rozgrywki, można albo grać na historyczne toe albo wymyślać co masz ochotę.

Scenariusze to jedyna sensowna opcja z ta grą.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » niedziela, 3 stycznia 2016, 10:13

Chyba znalazłem to czego szukałem :)
http://www.fireandfury.com/extra/orders ... ml#LATEWAR
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: nexus6 » czwartek, 28 czerwca 2018, 22:24

W ogóle to jak wygląda tworzenie armii na potyczkę? Plutony mają swoja cene?
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » niedziela, 1 lipca 2018, 09:05

Plutony mają cenę pojazdów ilość x koszt. Pluton piechoty składa się z sekcji (podstawek), których koszt masz na początku rozdziałów w data boku.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 610
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: nexus6 » piątek, 6 lipca 2018, 22:08

Zastanawiam się jak dużą armię budować - czy poprzestać na 2-3 kompaniach, czy może jakiś batalion. Ile czasu zajmuje jedna tura w zależności od ilości plutonów na stole?
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Mein Panzer - budowanie armii

Post autor: Robakk » sobota, 7 lipca 2018, 09:15

Wbrew pozorom gra nie jest szybka patrząc na skalę. Co do zasady 10-13 aktywacji to masz grę na około 4 godziny.
Pierwszą grę polecam na kilka aktywacji żeby się nie zrazić zasadami :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”