Nie przedrę się przez przetłumaczenie sobie tych wszystkich zasad więc nie jestem w stanie ocenić systemu- wygląda na baardzo skomplikowany. Nie uważam jednak, by istnienie 2 map czy zintegrowanie lotnictwa i u-bootów znacząco wpłynęło skomplikowanie tej gry. Tu problem raczej leży w ilości szczegółów, sporej ilości liczenia/sprawdzania i wielu niepotrzebnym zasadom..
AWu pisze:W ogóle ta dyskusja jest bezprzedmiotowa jak nie masz mechanizmu zadawania hitów
Jak już (chyba) pisałem, System zadawania obrażeń wygląda podobnie jak w OiM.
Trafienie określa się poprzez wykonanie zmodyfikowanego testu Wyszkolenia. Test modyfikowany jest odległością do celu, wielkością, prędkością oraz kątem pod jakim ustawiony jest w stosunku do nas cel. Ponad to wpływ na trafienie ma pogoda.. - te wszystkie czynniki modyfikują wartość Wyszkolenia na potrzeby testu na trafienie. Ilość kostek którymi wykonujemy test zależna jest od ilości "baterii" dział na pokładzie- jeśli okręt miał 9 dział danego kalibru zebranych w 3 wieżyczkach to rzucamy 3k10 (po jednej kości na każdą wieżyczkę).
Działa podzielone są na Klasy -opisane są podobnie jak w Full Thrust (Klasa 1,2,3 itp.). Każda Klasa ma swój Zasięg Optymalny oraz Siłę Przebicia.
Zasięg Optymalny określa przez jaki dystans pocisk utrzymuje swoją siłę przebicia oraz precyzję trafienia- wraz ze wzrostem odległości ponad Zasięg Optymalny spada prawdopodobieństwo trafienia oraz Siła Przebicia.
Po udanym trafieniu porównuje się Siłę Przebicia z Pancerzem okrętu- jeśli Siła Przebicia jest większa lub równa to przydziela się obrażenia w ilości równej ilości dział w strzelającej baterii. Jeżeli strzelaliśmy 3 bateriami dział (każda bateria składała się z 3 dział) i po rzucie 3k10 okazało się, że dwie baterie weszły w cel to przydzielanych jest 6 obrażeń (2x 3 działa). Jeżeli wyniki na kości wyniósłby "1" uznaje się trafienie za Trafienie Krytyczne- rzuca się dodatkowo 1k10 by ustalić ile dodatkowych obrażeń zostanie przydzielone.
Nie wiem na ile czytelnie Wam to przestawiłem jednak w praktyce jest to dość proste.
Mam Wyszkolenie "6", strzelam czterema bateriami Klasy:5 (po 2 działa każda) na 60cm, za odległość mam -1 do Przebicia i -1 do Wyszkolenia, strzelam do okrętu Wielkości:2 więc mam +1 Wyszkolenia, cel jest pod takim kątem więc modyfikator 0, cel porusza się 35w. więc jeszcze -2 do Wyszkolenia.
Wyszkolenie=6 -1+1-2=4
Rzucam więc 4k10 na 4-ki..jeśli trzy kostki wejdą mówię coś w stylu: "
leci 6 trafień z przebiciem 1" (byłoby przebicie:2 jednak mamy -1 za odległość). Właściciel ostrzelanego okrętu odpowiada:"
Okręt ma Pancerz:2.." -to wystarczy by było jasnym, że pociski są zbyt małe lub zostały wystrzelone na nieprawidłową odległość...
Gdyby celem był niszczyciel to mając Pancerz:0 i 6HP poszedłby na dno po trafieniu taką salwą (działa Klasy:5 to działa ok. 260mm);)