Kampania Cypryjska
-
- Caporal-Fourrier
- Posty: 84
- Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
- Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Czołem,
Chciałbym aby Siły Samoobrony Turków Cypryjskich były "strategicznie" dowodzone przez gracza Tureckiego (w rzeczywistości są pod zwierzchnictwem tureckim) a ja bym dowodził nimi na poziomie "taktycznym" czyli już na samym stole. Z racji tego że wszystko wskazuje na to że będę sędziował, unikniemy przypadków że moje wojaki będę nagminnie trafiały w najsłabszy punkt Greków, hehe. Sędziowanie odbieram jako niezły fun ale wszelkie uwagi są mile widziane.
Co do terenów to proponuję utworzyć oddzielny wątek na którym podzielimy się uwagami i projektami. Czasu mamy w sumie dużo ale nie można zapomnieć że większość z nas ma do pomalowania całą armię.
Pozdrawiam, Przemek
Chciałbym aby Siły Samoobrony Turków Cypryjskich były "strategicznie" dowodzone przez gracza Tureckiego (w rzeczywistości są pod zwierzchnictwem tureckim) a ja bym dowodził nimi na poziomie "taktycznym" czyli już na samym stole. Z racji tego że wszystko wskazuje na to że będę sędziował, unikniemy przypadków że moje wojaki będę nagminnie trafiały w najsłabszy punkt Greków, hehe. Sędziowanie odbieram jako niezły fun ale wszelkie uwagi są mile widziane.
Co do terenów to proponuję utworzyć oddzielny wątek na którym podzielimy się uwagami i projektami. Czasu mamy w sumie dużo ale nie można zapomnieć że większość z nas ma do pomalowania całą armię.
Pozdrawiam, Przemek
-
- Caporal-Fourrier
- Posty: 84
- Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
- Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Douch! Ja gram dla przyjemności malowania, przesuwania figurek i turlania kostkami, bo dowódca/taktyk/strateg ze mnie marny. Ofensywa Turecka może więc utknąć przeze mnie już na samym początkuPrzemek Wieczorek pisze:Chciałbym aby Siły Samoobrony Turków Cypryjskich były "strategicznie" dowodzone przez gracza Tureckiego (w rzeczywistości są pod zwierzchnictwem tureckim) a ja bym dowodził nimi na poziomie "taktycznym" czyli już na samym stole.
Terenowo powinno pójść dość łatwo zważywszy na jeszcze mniejszą skalę O8.Co do terenów to proponuję utworzyć oddzielny wątek na którym podzielimy się uwagami i projektami. Czasu mamy w sumie dużo ale nie można zapomnieć że większość z nas ma do pomalowania całą armię.
BTW: postuluję by Turcja nie szła ku Islamowi. Bardziej IMHO prawdopodobne jest, by władzę przejęli skrajni nacjonaliści. To nawet bardziej uprawdopodobnia załatwienie kwestii cypryjskiej. Wydaje mi się, że Islamiści skupiliby się na wschodzie.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Zauważ, że w moim ramowym przedstawieniu fabuły agresorem jest republika Cypru, dlatego że islamiści skupili się na wschodzie
Re: Kampania Cypryjska
Oj tam, oj tamxardas12r pisze:Zauważ, że w moim ramowym przedstawieniu fabuły agresorem jest republika Cypru, dlatego że islamiści skupili się na wschodzie
Re: Kampania Cypryjska
To mam jeszcze pytanie o wielkości sił. Jedna podstawka to 1 pluton, tak? Dużo tych plutonów będzie potrzebne. Naprawdę nie znam się na współczesnym polu walki, a jeszcze mniej na CWC i nie wiem jak to powinno działać.
Chciałbym robić 14. Brygadę Pancerną na M48 wspartą piechotą zmechanizowaną w zmodernizowanych M113. No i nieco Cobr
Chciałbym robić 14. Brygadę Pancerną na M48 wspartą piechotą zmechanizowaną w zmodernizowanych M113. No i nieco Cobr
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Ostatnia moja bitwa była na 2k. Teraz będzie jeszcze śmieszniej ba na takie punkty to może zmieści się kompania czołgów. Raczej całej brygady na stole nie zobaczysz.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Serio pisząc, bardziej prawdopodobna jest gospodarczo->polityczna degrengolada Grecji (i Cypru), staczanie się kraju poprzez koalicję rewolucyjnych neostalinowców aż po reakcyjny faszystowski pucz wojskowy (elewowie się już buntowali).BTW: postuluję by Turcja nie szła ku Islamowi. Bardziej IMHO prawdopodobne jest, by władzę przejęli skrajni nacjonaliści. To nawet bardziej uprawdopodobnia załatwienie kwestii cypryjskiej. Wydaje mi się, że Islamiści skupiliby się na wschodzie.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Re: Kampania Cypryjska
Nie bardzo mnie oświeciłeś niestety Podstawka to pluton tak? Czyli przy 2k punktów wystawię kompanię pancerną ergo 3 podstawki czołgów? Jakoś mało....xardas12r pisze:Ostatnia moja bitwa była na 2k. Teraz będzie jeszcze śmieszniej ba na takie punkty to może zmieści się kompania czołgów. Raczej całej brygady na stole nie zobaczysz.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Kadziku, szukałeś czegoś na ACV 300, widziałeś to? http://www.picoarmor.com/pages/product_ ... p?pid=1771
W zasadzie ten sam pojazd, a przynajmniej baza (i tak nie widać, co do niego Turcy wsadzili).
W zasadzie ten sam pojazd, a przynajmniej baza (i tak nie widać, co do niego Turcy wsadzili).
Czyli 3 czołgi, na podstawce 4x4. No, Kadziku, nie tak łatwo będzie schować na niej 3 pięciogroszówki, żeby to jakoś wyglądało. Ale da się.xardas12r pisze:Jedna podstawka=pluton
TheNode.pl – zapraszam!
Re: Kampania Cypryjska
Super! Dzięki wielkie, nada się doskonale.Sarmor pisze:Kadziku, szukałeś czegoś na ACV 300, widziałeś to? http://www.picoarmor.com/pages/product_ ... p?pid=1771
W zasadzie ten sam pojazd, a przynajmniej baza (i tak nie widać, co do niego Turcy wsadzili).
Da sięCzyli 3 czołgi, na podstawce 4x4. No, Kadziku, nie tak łatwo będzie schować na niej 3 pięciogroszówki, żeby to jakoś wyglądało. Ale da się.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
British Forces Cyprus.
Liczebność: ~3,000 ludzi, z czego 1,260 liniowych żołnierzy armii, do tego żandarmeria, personel RAFu, itd.
Podstawowa broń piechoty: L85A2, L7A2, moździerze L16 81mm, Milan/Javelin, najprawdopodobniej Starstreak.
Jednostki: batalion lekkiej piechoty, eskadra śmigłowców RAF w Akrotiri, batalion lekkiej piechoty w Dhekelii.
Pojazdy: Jackal, Land Rover, Spartan (w zasadzie żadnego nie jestem pewny).
Choć jednym z celów BFC jest wspomaganie sił UNFICYP, to w obliczu nieuchronnego konfliktu Brytyjczycy koncentrują się na swoim podstawowym zadaniu - ochronie baz wojskowych. Nowy islamski rząd turecki budzi pewne niepokoje w Londynie, jednak jego zamierzenia nie są póki co znane. Z kolei atak ze strony sił cypryjskich nie wydaje się szczególnie prawdopodobny (bądź co bądź zagraniczne bazy wojskowe są dobrym źródłem zarobku), lecz w razie jakiegokolwiek incydentu BFC są gotowe należycie nań odpowiedzieć.
Mam taki pomysł, by pula dostępnych jednostek brytyjskich w trakcie kampanii się zwiększała wraz z eskalacją konfliktu, czyli upływem rund kampanii (1 runda to stoczenie bitew wszystkimi siłami na mapie). Oczywiście mam na myśli wyłącznie wybór jednostek, bez zmiany punktów, na jakie toczą się starcia.
Mój pomysł na dobór jednostek w kampanii, oparty bardziej na gdybaniu (i całkiem przyjemnej stronie Ministry of Defence), jest taki:
- na początku Brytyjczycy dysponują piechotą, moździerzami, Milanami/Javelinami (nie robi różnicy, bo mają te same współczynniki), pieszymi Starstreakami i Land Roverami i/lub Spartanami (zwiad i transport),
- po pierwszej rundzie Brytyjczycy dostają wsparcie samolotów Tornado i/albo Typhoon startujących z bazy Akrotiti lub lotnisk na kontynencie (włoskich? coś takiego było przerabiane podczas wprowadzania strefy zakazu lotów nad Libią),
- później* przypływa wsparcie Royal Navy - do wyboru są Artillery (Naval) i śmigłowce Lynx należące do Fleet Air Arm (nadal nie mogę uwierzyć, że na brytyjskich lotniskowcach nie ma już samolotów),
- ostatnia* fala to wsparcie lądowe: Scimitar, Spartan, Spartan MCT, FV432?, Warrior?, Apache? (tu kierowałem się też wyborem modeli od O8).
*Ilość tur jest do ustalenia, nie wiem, ile takie wsparcie by płynęło.
Można też uzależnić ilość tur od tego, czy BFC bierze udział w bardzo zaciętych walkach, czy nie.
No i podobny system można wprowadzić dla Turcji (tylko oni mają bliżej, ale np. lepsze czołgi pojawiłyby się z opóźnieniem przy cypryjskim ataku z zaskoczenia) i dla Grecji, o ile ta się w kampanii pojawi.
Czy jest jakaś strona z dodatkowymi jednostkami do CWC? Bo kilku z powyższych pozycji mi brakuje (przede wszystkim samolotów).
TheNode.pl – zapraszam!
-
- Caporal-Fourrier
- Posty: 84
- Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 14:36
- Lokalizacja: Wawa, Tarchomin
- Kontakt:
Re: Kampania Cypryjska
Dokładnie tak to omawialiśmy z Xardasem.
Na początek tabele z ograniczoną listą sprzętu i początkową pulą punktów (spoko, na początek wystarczy). Z niej zestawiamy siły na pierwszą bitwę. Po bitwie, punkty za stracone jednostki spadają z puli punktów a na następną bitwę możemy wydać tylko tyle ile mamy. Ale bez obaw, co turę dostajemy nowe punkciochy, każda ze stron "historycznie". Lokalne siły powolutku, goście z początku nic (statki się nie teleportują) a potem szerokim strumieniem. Turkom kranik odkręci się turę wcześniej niż Grekom, Amerykanom, Rosjanom, Aztekom i Pigmejom. Tak w skrócie. Jak gracz za bardzo przeholuje to albo walczy tym co ma z puli albo oddaje teren i czeka na nowe punkty. Jak będzie miał za plecami wodę i nie podejmie bitwy to kaput albo interwencja mistrza kampanii To mam być zabawa!
Szczegóły jeszcze dopracujemy.
Przemek
Na początek tabele z ograniczoną listą sprzętu i początkową pulą punktów (spoko, na początek wystarczy). Z niej zestawiamy siły na pierwszą bitwę. Po bitwie, punkty za stracone jednostki spadają z puli punktów a na następną bitwę możemy wydać tylko tyle ile mamy. Ale bez obaw, co turę dostajemy nowe punkciochy, każda ze stron "historycznie". Lokalne siły powolutku, goście z początku nic (statki się nie teleportują) a potem szerokim strumieniem. Turkom kranik odkręci się turę wcześniej niż Grekom, Amerykanom, Rosjanom, Aztekom i Pigmejom. Tak w skrócie. Jak gracz za bardzo przeholuje to albo walczy tym co ma z puli albo oddaje teren i czeka na nowe punkty. Jak będzie miał za plecami wodę i nie podejmie bitwy to kaput albo interwencja mistrza kampanii To mam być zabawa!
Szczegóły jeszcze dopracujemy.
Przemek