Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » wtorek, 15 października 2013, 14:31

W ramach przygotowań do Ostatniej Soboty hauptmanna Telamoniusa rozegrałem krwawą bitwę czołgów :P

Niestety tylko w wersji angielskojęzycznej so far
Obrazek

Atak pancernej szpicy na park remontowy 502 Shwerepanzerabtailung gdzieś miedzy Narwą a Wilnem..


Życie Olgierda nie było usłane różami (a potem go zabili..)
Obrazek
czyli czołgi nie powinny ściskać się burta w bortę na polnej drodze..
Pierwszy już porzucony.. Drugi na najlepszej drodze.. a trzeci skręcił w kapustę..


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Całość tu:
http://waristheh-word.blogspot.com/2013 ... mmand.html
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1444
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Inkub » wtorek, 15 października 2013, 15:17

Przeczytalem na blogu, podobalo mi sie. Moze jednak wejde w II wojne swiatowa nie we Flamesy (bo strasznie duzo malowania) tylko wlasnie w CoC :). Oczywiscie, w 15 mm.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » wtorek, 15 października 2013, 15:30

Ja polecam z pełnym sercem...
To jest fajna i odświeżająca gra.
I przyznam, że dawno mnie tak nie bawił żaden bitewniak, a żeby grać w coś samemu ze sobą, to nigdy wcześniej mi się nie chciało nawet terenu rozstawiać - a tu grałem polowe moich starć sam i nie było wiadomo kto wygra :>

Z drugiej strony system nie wybacza błędów! Bywa bezlitosny, a wojacy nie chcą robić tego co powinni - ja to uważam za wielką zaletę, ale może się nie podobać.

Flamesy mają jedną rzecz której nie mogę przeboleć (bo powergaming i bzdurki da się we friendly grach przeskoczyć - a turnieje bardzo lubię ale tylko do momentu do którego są przyjazne atmosferą)..


Taktyka nie ma nic wspólnego z taktyką z epoki.
A na polu bitwy nie ma miejsca na ruchy dokładnie jak w 40 stce


Jest sporo wbrew pozorom znacznie lepszych systemów.
Rozmiarowy Flamesowy (na tyle, że da się grać armiami z Flemasowych army listów pod warunkiem ograniczenia powergamingu i wunderwaffe) jest I Anit been shot munm z Too fat lardiesów (aktywacja karciana i zdecydowanie mniej kostek).
Jeszcze nie grałem ale mam w kolejce (choć osobiście wolę Chaina of Commanda)
Jest crossfire, jest Nuts. Mieszkasz prawie w Warszawie, nie jesteś skazany na FOWa
;)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35761
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Raleen » sobota, 19 października 2013, 19:26

System "Chain of Command" - pierwsze rozgrywki w klubie AGRESOR

W dniu dzisiejszym (19 października) udało nam się zagrać w system "Chain of Command". Rozgrywka miała miejsce w klubie Agresor. Po stronie niemieckiej: Stemir i Cisza. Po stronie alianckiej: Rafi i Pablo. Ja tym razem jedynie obserwowałem. To jedna z pierwszych rozgrywek w ten system, jaka ma miejsce w klubie. Szykowaliśmy się do sporządzenia pełnej, dłuższej relacji, ale większość zdjęć źle wyszła, tak że zamieszczam tylko garść tych, które się udały. Niezależnie od systemu, myślę, że warto zwrócić uwagę na bardzo ładne elementy terenu. Sam system "Chain of Command" zrobił na grających bardzo dobre wrażenie i prawdopodobnie zagości w klubie na stałe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » sobota, 19 października 2013, 19:29

Najs, najs..

Co to te białe kółka?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35761
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Raleen » sobota, 19 października 2013, 19:31

Białe kółka to zasłony dymne. Następnym razem mają być z watą, trójwymiarowe.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » sobota, 19 października 2013, 19:34

Tak podejrzewałem.

Potwornie dymili i tury się nie kończyły :>

Brytyjczycy dużo dymią. W ich granatnikach były głównie (albo i tylko) pociski dymne, a mają granatnik w każdym plutonie.
U Niemców i Rosjan takie gadżety nie występują :>

Napisałbyś jaki scenariusz grali i jaki był wynik.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35761
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Raleen » sobota, 19 października 2013, 20:28

Sami koledzy napiszą niebawem. Rzeczywiście, dymiła strona aliancka, tak że zrobili tylko jedną turę, mimo że strona niemiecka miała pod koniec punkty, żeby zakończyć turę. Alianci natomiast szykowali się do skorzystania ze swoich punktów poprzez wprowadzenie oddziału z zasadzki. Ostatecznie wygrali alianci, choć muszę powiedzieć, że zdecydowanie, i przewaga jaką dawał granatnik zdecydowała. Nie było w scenariuszu żadnych pojazdów tylko sama piechota, bo na początku wypadły dość niskie rzuty na to.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » sobota, 19 października 2013, 20:35

W CoC gównie gra piechota.
(Choć jak się okazuje zasady są bardzo fajne i dla pojazdów - ale same pojazdy są zbędne całkiem)
Natomiast w takim układzie kilerski może się okazać zwyczajny hanomag.

Ale chodzi mi o to co był celem scenariusza. W podręczniku jest 6.
Od starcia patroli do ataku na broniony punkt.

To czekam licząc, że któryś z graczy coś napisze :)

Bardzo się cieszę, że ktoś prócz mnie gra w ten znakomity system!
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35761
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Raleen » sobota, 19 października 2013, 20:55

To było starcie patroli. Przegrywała ta strona, której morale zostało złamane w walce.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » sobota, 19 października 2013, 21:11

To warunek zwycięstwa sine qua non, występuje zawsze. W każdej sytuacji spadek morale do 0 powoduje automatyczną porażkę.

Pewnie grali patrol albo Probe.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 35761
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 90 times
Been thanked: 46 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Raleen » sobota, 19 października 2013, 21:21

Tak jak pisałem - grali "Patrol" (chyba że coś źle zrozumiałem).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » sobota, 19 października 2013, 21:41

W Patrolu jest taki twist, że trzeba zmusić przeciwnika do wycofania się dobrowolnie, albo redukując jego morale do 0 - samemu utrzymując swoje morale na poziomie co najmniej trzech.
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1038
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chain of Command

Post autor: Pablo » poniedziałek, 21 października 2013, 21:11

Oh, s&f pewnie wyszły tylko te zdjęcia robione z podpórką.
Cóż Patrol który graliśmy był dosyć statyczny przez większość tury ostrzeliwaliśmy się nawzajem. Morale Niemców nie spadło do zera, ale dostali spore straty od więc uznali że czas wycofać się zwłaszcza, że i pora zrobiła się obiadowa.

Potwierdzam, co pisze AWu system bardzo fajny ma kilka ciekawych rozwiązań których np. brakuje w Force on Force. Mam nadzieję, że niebawem dojdzie do kolejnej rozgrywki.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » poniedziałek, 21 października 2013, 21:31

Prawdopodobnie będziemy grali w sobotę w Agresorze. Zapraszam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”