Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » poniedziałek, 4 listopada 2019, 08:35

Masz na myśli "List One", "List Two" itd. w tabelce Supportu? Wybierasz z całej tabelki, a numer listy określa koszt punktowy danego wsparcia.
Sprawa wygląda następująco: każdy pluton ma swój Rating (dodatni lub ujemny; im wyższy, tym pluton jest silniejszy). Po wybraniu scenariusza oblicza się różnicę między Ratingami walczących plutonów i na jej podstawie określa liczbę punktów do wydania na wsparcie (na te punkty ma też wpływ wybrany scenariusz). Następnie każdy gracz wydaje te punkty na wsparcie, przy czym koszt danego wsparcia jest równy numerowi listy.
Np. jeśli po porównaniu Ratingów i dodaniu punktów ze scenariusza masz 4 punkty na wsparcie, możesz za nie wziąć:
- 4 jednostki z List One
- 2 jednostki z List Two
- 1 jednostkę z List Four
- 1 jednostkę z List Three i 1 z List One
- 2 jednostki z List One i 1 z List Two
(to chyba wszystkie możliwe kombinacje)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Snols
Chasseur
Posty: 10
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2016, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Snols » poniedziałek, 4 listopada 2019, 21:45

O, temat żywy! A już chciałem złotą łopatę

Również przymierzam się do CoC. Czy jest szansa złapać kogoś z Warszawy na wspólne granie/naukę początkującego?
Awatar użytkownika
Mordred79
Sergent
Posty: 123
Rejestracja: sobota, 27 stycznia 2018, 10:14
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Mordred79 » wtorek, 5 listopada 2019, 13:58

A jaka armię przygotowujesz? Ja w Wawie raczej bywam rzadko i już jestem umówiony na grę przy najbliższej bytności. Jestem pewien, że w Warszawie jest dużo graczy z gotowymi armiami. Na razie oglądaj na YT gry z Richardem Clarke, gdzie bardzo szczegółowo omawiane są zasady.
Snols
Chasseur
Posty: 10
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2016, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Snols » wtorek, 5 listopada 2019, 15:30

Oglądam, oglądam, te nowe filmiki z bitew są dużo lepsze niż te pierwsze :) Zasady - mam podręcznik i nawet go kilka razy przeczytałem jednak zawsze jest wątpliwość czy daną regułę się dobrze interpretuje... dlatego szukam kogoś kto już je dobrze ogarnia.

Co do armii - 28mm (gram też w BA) DAK i polska 1.DPanc.
Awatar użytkownika
Mordred79
Sergent
Posty: 123
Rejestracja: sobota, 27 stycznia 2018, 10:14
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Mordred79 » wtorek, 5 listopada 2019, 22:31

Myślę, że jak masz podręcznik i figurki to w tej skali nie będziesz miał problemu ze znalezieniem współgraczy :) Popytaj w klubach i sklepach, ew. zostaw tam ogłoszenie. Ja bym w każdym razie tak zrobił. Powodzenia - i liczę na raporty z bitew :)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » środa, 6 listopada 2019, 10:27

Nie bardzo mogę pomóc - miałem sporą przerwę w graniu, gram w 15mm... no i dalej nie mam gotowego plutonu. :oops:
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: nexus6 » piątek, 8 listopada 2019, 22:46

Jeżeli scenariusz mówi, że atakujący rzuca 2d6 na support i wyszło mu np. 8 a rating z różnicy wyszkolenia plutonów wynosi -2, to dobiera sobie support z 10 listy?
Awatar użytkownika
Mordred79
Sergent
Posty: 123
Rejestracja: sobota, 27 stycznia 2018, 10:14
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Mordred79 » piątek, 8 listopada 2019, 23:11

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie - Chodzi Ci o to, że jak wylosowałeś 10 np. Sowietami, to musisz wybrać jeden z dostępnych supportów z listy 10 (czyli w tym przypadku ISU-152 with Junior Leader lub SU-100 with Junior Leader)?

To nie tak. 10 to taka jakby łączna liczba punktów supportu. A numery list to takie jakby "cenniki". Też na początku było to dla mnie niejasne - dlaczego jakieś listy a nie po prostu tabelka z kosztami punktowymi?
Tak, że za te 10 pkt. Sowieci mogą przykładowo wybrać:

Opcja 1
3 x Entrenchments for one Team (z listy 1)
1 x 50mm mortar Team (z listy 2)
1 x 57mm Zis 2 anti‐tank gun, 5 crew (z listy 5)
Łącznie 10 punktów

Opcja 2
1 x T34/85 with Junior Leader (z listy 8)
1 x Engineer Flamethrower Team, 3 men (z listy 2)
Łącznie 10 pkt.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 609
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: nexus6 » piątek, 8 listopada 2019, 23:21

To co napisałeś to akurat było dla mnie jasne. Chodzi mi o modyfikowanie rzutu w zależności od różnicy w jakości plutonów. Np. jeden gracz ma pluton green -4, drugi regular +1. różnica jest -5. Czyli np regular wyrzucił 8 to odejmuje sobie 5, a green rzucił 5 to dodaje sobie 5. Tak to działa?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » sobota, 9 listopada 2019, 12:37

Punkty Supportu losuje się dla obu plutonów jednocześnie. Zazwyczaj albo wynik rzutu jest taki sam dla obu stron, albo atakujący dostaje cały wynik, a obrońca - zaokrągloną połowę.
Różnica wpływa tylko na wynik słabszego plutonu (jest dodawana do wyniku). Nic nie odejmujemy od wyniku lepszego plutonu.

Na przykład:

Patrol, walczą Panzergrenadierzy (Rating +3*) z brytyjską piechotą (Rating 0). Gracze rzucają k3 na Support, wylosowują 2. W takiej sytuacji Panzergrenadierzy mają 2 punkty na wsparcie, a Brytyjczycy 5.

Attack & Defend, Panzergrenadierzy atakują pozycje brytyjskiej piechoty. Atakujący rzuca 2k6, wypada 9. Panzergrenadierzy dostają 9 punktów na wsparcie. Brytyjscy obrońcy bazowo dostają 5 (wyniku rzutu podzielony przez 2 i zaokrąglony w górę) i bonus 3 za różnicę w Ratingach, co daje łącznie 8.

*Podaję Rating z CoCulatora, w podręczniku podany jest błędny.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”