Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » niedziela, 14 grudnia 2014, 20:44

Taki pomysł mi przyszedł do głowy podczas spaceru z jamnikiem... Rozegraliśmy już starcie 2 plutony piechoty kontra 2 plutony piechoty, a czy potyczka 2 plutony piechoty kontra pluton piechoty i pluton czołgów miałaby sens? Czy np. czołgi byłyby bezużyteczne, albo wręcz przeciwnie - same rozgromiłyby siły przeciwnika?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » niedziela, 14 grudnia 2014, 21:00

Planuje to sprawdzić .. mam już pluton T 34 i Pz IV (w malowaniu).
Pomaluj jakiegoś fina i zagramy :>

To wariant zalecany w suplemencie Big Chain of Command.

Natomiast następna już umówiona - spróbujemy starcie czysto pancerne - jak będzie krótkie to się zagra dwa razy (choć przy czołgach kusi mnie aktywacja kartami - nigdy nie wiesz kto kiedy).


Zasady trzeba było sobie przypomnieć gruntownie.

Ta pancerna mogłaby być fajna Matyldy vs Pz III na pustyni :>
Tylko trzeba by jakoś górki zrobić.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » niedziela, 14 grudnia 2014, 22:08

Mam wrażenie, że się nie zrozumieliśmy.
W Big Chain of Command jest zapis, żeby po każdej stronie był pluton piechoty. A ja bym chciał sprawdzić, jak gra się zachowa, gdy pluton pancerny jest tylko po jednej ze stron, druga zaś dysponuje dwoma plutonami piechoty.
Myślałem o dwóch plutonach Finów (zwykłym i jegrów) kontra pluton radzieckiej piechoty i np. pluton T-34. Tylko do takiego wariantu musiałbym zadbać o odpowiednią ilość broni przeciwpancernej u Finów (choć coś tam już mam).

Ale generalnie każdy wariant chętnie przetestuję - i czysto pancerny, i po równo, i taki mieszany. :)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » niedziela, 14 grudnia 2014, 22:27

Przeglądałeś Big Chain of Command?

3/4 to rozważania na temat przelicznika wartości plutony w przypadku pojazdów i jak go składać.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » środa, 31 grudnia 2014, 14:20

Jak oceniacie pluton tankodesantników? Zastanawiam się, czy ze względu na niską liczebność i brak karabinów nie jest znacząco słabszy od pozostałych.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » środa, 31 grudnia 2014, 14:40

IMHO jest. Pepesze strzelają ze strasznie małej odległości jedynie i bez czołgów sobie średnio poradzi przeciwko karabinom maszynowym w terenie w którym zwykle gramy (a gramy już dość gęsto).
Z drugiej strony jest klimatyczny i ma digtariewy jednak no i jesteś elitą na +1 (Niemcy za 0 mają pluton piechoty regularny, a na +1 regularnych grenadierów.. Elitarni Grenadierzy są na +7 - czyli automatycznie dają ci t34). No i ostatnio GRZ użył pepesz dość skutecznie - ale fakt miał wsparcie pancerne potężne).

Możemy sie umówić na jakaś grę w styczniu i sprawdzić.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » środa, 31 grudnia 2014, 16:37

A przyda się bo poczytałem dzisiaj i źle graliśmy i to na własna niekorzyść. Ten podręcznik ma super grę ale jest napisany bałaganiarsko strasznie..
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2777
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: GRZ » środa, 31 grudnia 2014, 17:48

A co dokładnie?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » środa, 31 grudnia 2014, 17:54

Można aktywować jednym rozkazem całą sekcję jak są 4 cale od siebie teamy.

W podręczniku używają niekonsekwentnie nazw squad, section i team, tak jakby squad i section to było coś innego, ale w słowniczku na samym poczatku pisze, że to jednak to samo (itylko w tym miejscu.. dalej jest np wyliczenie 3 rzeczy które może robić sekcja, ale tylko jedną z nich może robić też squad wymieniony dodatkowo.. a tak naprawde squad i sekcja to to samo..- bałagan z edycją po prostu)..
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2777
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: GRZ » środa, 31 grudnia 2014, 17:57

Co nazywasz sekcją a co teamem?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » środa, 31 grudnia 2014, 18:10

Team jest akurat jasny i wyszczególniony w opisie plutonu.


To albo grupa z bronią wsparcia, albo część drużyny wyszczególniona jako samodzielna, zwykle to sekcja LMG i sekcja szturmowa drużyny.
Rosjanie nie posiadają tego w ogóle poza zwiadem, chyba, że sobie wydzielą rozkazami.


Ale sekcja po polsku nie jest równoznaczna z drużyna, a po angielsku jest i pomieszali.
No i niektóre plutony składają się z sections a inne ze squads.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » piątek, 9 stycznia 2015, 15:55

One Degtyaryov LMG
2 crew
Four men armed with SMGs
Dobrze rozumiem, że to oznacza 6-osobową drużynę, tj. 1 strzelec DP, 1 ładowniczy/pomocnik i 4 żołnierzy?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » piątek, 9 stycznia 2015, 16:05

Dokładnie.
DIgtariew jest bez obsługi..

Zabawnie jest jak w niektórych listach można dokupić samą broń bez obsługi, wielu ludzi się zacięło na tym, ale system operuje z poziomu TOE - to dlatego w Hanomagach nie ma kierowców, bo kierowca był częścią plutonu grenadierskiego po prostu - i tak samo jest z tym Digtariewem - a że 2 ludzi potrzeba do strzelania z tego tałatajstwa i jest bardzo silny to prawie zawsze zostają jako 2 ostatni anyway.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4030
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: Sarmor » środa, 14 stycznia 2015, 19:57

Dobrze jest czasem zajrzeć na forum twórców gry. :)
Oto CoCulator, czyli system obliczania ratingów plutonów: http://toofatlardies.co.uk/forum/viewto ... 1058#p9147
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command i inne gry TFL

Post autor: AWu » czwartek, 19 marca 2015, 00:11

Sarmor wygrzebał, że TFL mają wyprzedaż.
20% zniżki.

Dzień św Patryka i dzisiaj... kurka chyba nie zdążę załadować konta paypalowego ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”