Chain of Command i inne gry TFL

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » niedziela, 30 czerwca 2013, 21:35

Nie no, jak ktoś ma taki blat to ma i coś nastawnego. Widocznie chcieli przetestować w ekstremalnych warunkach..

W sumie mnie ciekawi, bo Boccage super to działa, ale mnie interesuje raczej front wschodni :>


Ale to po prostu mało ciekawa rozgrywka
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1658
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje » niedziela, 30 czerwca 2013, 21:45

Generalnie gra jest testowana obecnie tylko w warunkach Normandii - tylko dla tego teatru działań są listy armii (przynajmniej nasz klubowy egzemplarz takie posiada).
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » niedziela, 30 czerwca 2013, 21:51

W całości mają być Rosjanie, w warunkach normandzkich wyjątkowo mało przydatni.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1658
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje » niedziela, 30 czerwca 2013, 22:22

Wpierw jednak trzeba będzie wypróbować system ;)
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » niedziela, 30 czerwca 2013, 22:27

Ja wypróbuję jak wyjdzie :>
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1658
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje » piątek, 9 sierpnia 2013, 01:01

No w końcu udało mi się wypróbować. Jest bardzo ciekawy. Co do frontu wschodniego listy armii już są - więc można grac w normalnych warunkach ;) Jutro postaram się wrzucić relacje z rozgrywki i trochę napisać o systemie na moim blogu.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1658
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Chain of Command

Post autor: Asienieboje » piątek, 9 sierpnia 2013, 20:34

Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » środa, 21 sierpnia 2013, 12:48

Dostałem pdfa (czekam wciąż na podręcznik papierowy).

Teraz siedzę w jednej publikacji, ale koło weekendu poczytam.
Umpapa
Général de Division
Posty: 3232
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Umpapa » środa, 28 sierpnia 2013, 12:25

I jakie wrażenia?
Napiszcie coś o Sowietach. Ja gram głównie Ostfront.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » środa, 28 sierpnia 2013, 13:13

Trudno coś napisać w sumie, ale spróbuje

Army list jest zbudowany w specyficzny sposób.
Bazowo każdy ma po plutonie piechoty.
Każdy typ plutonu ma dwa poziomy wyszkolenia ) co się przekłada na ilość kostek dowodzenia (zwykle 5) i liczbę punktów wsparcia.

Różnica w punktach wsparcia (+rzut kostką) daje ci ilość support punktów za które wykupujesz wsparcie (wszystko ponad bazowy pluton) z list o rosnącym koszcie. Suporty powinno się wybierać po wyborze scenariusza i wystawieniu terenu dopiero. Wszystko kupujesz po sztuce.

I tak powiedzmy, że atakuje zielony (-7 support pointsów) pluton na elitarnych grenadierów pancernych (+7) - różnica wynosi 14.

Teraz scenariusz atak i rzut 2d6 dajmy na to wypada 7 - to daje atakującym sowietom kolosalne 21,a Niemcom polowe tego w suport pointsach.

I wchodzą te listy - za 21 punktów sowieci mogą poszaleć i kupić IS2 z listy o wartości 11(11 suport pointsów ) i Su76 za (5) moździerz i maxima (5) w sumie do 21.

ale mogą za te same punkty kupić 3 T34/76 i Komisarza
albo 5 drużyn piechoty (i zostanie na zasieki albo Jeepa dla dowódcy)

Zwykle punktów jest mniej.

System jest ładnie zaprojektowany.
A jak wyjdzie w praktyce to trzeba by zagrać :>
Będę w Szczecinie za 2 tygodnie ale nie będę miał czasu raczej :roll:

Jeśli chodzi o cechy narodowe Sowieci maja bonus przy zwiadowcach, ale nie maja artylerii wsparcia.

Z broni pancernej Sowieci mają większość późnego sprzętu ale bez wymysłów.Nie ma wczesnych rzeczy, Na oko zaczyna się w okolicach Kurska. (t70, trzy t34, trzy KV, IS2, Valentine, Churchil, Grant, 2 Shermany, Su-76,122, 152,57,85,100,i ISU)

Z ciekawostek w armylistach nie ma w ogóle ciężarówek.

Edit; te listy raczej opierają się na roli na polu bitwy i specyfice gry.
np: sdkfz222 kosztuje tyle samo co Stug IIIF lub Marder, a u Rosjan tyle samo kosztuje t34,Sherman 75, grant, Kv i Churchil - mimo pewnych różnic w statystykach.

U Sovietów widzę jeden brak z sensownych rzeczy - Zis 3 nie ma.

Edit 2:
Rosyjskie drużyny nie maja podziału na Teamy, można podzielić je ad hoc za pomocą dowódcy, ale ogólnie to ogranicza im pewne możliwości taktyczne i utrudnia płynne dowodzenie.
Ostatnio zmieniony środa, 28 sierpnia 2013, 14:59 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4042
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Sarmor » środa, 28 sierpnia 2013, 14:18

Przyznam, że im więcej o tym systemie czytam, tym wydaje się ciekawszy.

Jakiej wielkości jednostkom wydajemy rozkazy? Pojedynczym pojazdom / działom / drużynom piechoty?

I czy gdzieś jest spis list zawartych w podręczniku?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » środa, 28 sierpnia 2013, 14:26

1 na kostce pozwala poruszyć/wystawić team (druzyna niby ale nasza druzyna to ichni squad :))
2 na kostce sekcję lub squad z podoficerem dowodzacym (czyli druzynę)
3 na kostce lidera z z sekcją, squadem lub teamem
4 oficera dowodzącego


oczka na kostce można dodawać max do 4 (z kilku kostek)

Niuans aktywacji między 2 a 3 mi na razie umyka, ale nie miałem kiedy nawet do tego zajrzeć jeszcze :)

To ma ogromny potencjał i operuje w niewielkiej skali (więc jest ekonomiczne :))
Tylko jeszcze nie wiem jak wyjdzie w praktyce :P

Tylko raczej wskazane jest posiadać jakiś fajny teren.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4042
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Sarmor » środa, 28 sierpnia 2013, 14:43

A pojazdy do których się łapią?
Przyznam, że nie rozumiem, czym się różnią sekcja, squad i team? Możesz podać jakieś przykłady?

Rozumiem, że przygotowujesz się do tego w 15mm?
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18446
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: AWu » środa, 28 sierpnia 2013, 14:47

Drużyna to Squad: np 10 ludzi,

I tu mogą być np: 2 sekcje po 5 ludzi, albo team z lmg i sekcja 7 ludzi.
Zależnie od narodowości i typu jednostki.
To daje pole do stosowania taktyki. i tak LMG może przygniatać ogniem a sekcja atakować.
Ale a tez luźne kmy moździerze nie będące częścią drużyny piechoty i one się aktywują jako team zdaje się

Pojazdy są zdaje mi się na 3 ce (każdy a młodszego dowódce i aktywuje się tego dowódcę z jego załoga).


Generalnie to nie jest gra o pojazdach.
Są do nich dość rozbudowane zasady, ale walczy raczej piechota. No i trzeba je chronić bo łatwo wpaść w zasadzkę.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4042
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Chain of Command

Post autor: Sarmor » środa, 28 sierpnia 2013, 14:59

Brzmi coraz lepiej, może jakiś pokazik? ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”