Jednak mimo wszystko ma znaczenie - w 10 osobowej grupie powstańców wyposażonych w 3 pistolety, mausera i granaty właśnie ten mauser będzie miał znaczenie - chciałbym, żeby figurka rozpatrywała ostrzał osobno. To nie jest Ambush Alley gdzie rozpatruje się składy 4 osobowe. Zróżnicowanie statystyk broni( podział na krótką, długą, maszynowa - myślę ,że dzielenie na poszczególne modele jest już zbyt szczegółowy) będzie dodawało realizmu. A jednocześnie nie będzie utrudniało na tyle rozgrywki żeby była długa i nużąca.
Podział na grupy powstańcze też trzeba uprościć. Kilka oddziałów dedykowanych (Zośka, Parasol, Baszta, Pięść, Chrobry...itp.). Bardziej podział na dzielnice, plus dodatkowo opis kilku najważniejszych ataków na poszczególne punkty z opisem oddziałów walczących.
Zastanawiam się nad robieniem tabeli trafień albo systemu savowego kX +/- modyfikator za osłony.
Powstanie 44
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Powstanie 44
Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to że (moim zdaniem) trzeba zacząć od mechaniki nie od faktu czy to był Mauzer i 3 pistolety czy 3 Mausery i pistolet. Jeśli mogę coś doradzić to tabele są złym pomysłem. Lepszym rozwiązaniem są statystyki.
Ważne jest tez żeby nie trzeba było wykonywać więcej niż 2 rzuty (np warhammer gdzie najpierw trafiasz(tabelka) potem ranisz(tabelka) potem ewentualnie rzut na pancerz i rzut na magiczną obronę - trochę zbyt skomplikowane.) Pozwolę sobie przytoczyć przykład z mechaniki o którą oparty jest ViDe.
Normalny człowiek ma trzy statystyki trafienie(4+) , krytyk(6+) i ochronę(6+)(osłona może te statystyki poprawić)
Załóżmy że strzelamy do tego pana z Mausera (D6) jeśli jest w zasięgu po prostu rzucamy D6 i porównujemy do statystyk jeśli wyrzucimy wartość trafienia lub więcej (ale mniej niż krytyk) przeciwnik rzuca na ochronę (16% szans że przeżyje)[wyrzucenie krytyka zmusza (oddział bo rozpatrujemy tu oddziały) do rzucenia 2 saveów] czyli łącznie mamy 2 rzuty. 2 rzuty bez tabelek znacznie przyspieszają rozgrywkę.
Dalsze rady:
Skoro tworzysz nowy system to radzę zrezygnować z systemu IGO/UGO Czyli tura moja/przeciwnika/moja/przeciwnika/etc.. i wprowadzić naprzemienną aktywację jednostek. Tu znowu przytoczę ViDe (@Sarmor Tak, mam zboczenie ). Gracze nominują po jednej jednostce do aktywacji (oczywiście z tych jeszcze nie aktywowanych) i rzucają D6 + inicjatywa jednostki. Ten kto wyrzuci więcej aktywuje jednostkę i wykonuje akcje. Może się zdarzyć tak że cała armia się ruszy najpierw a dopiero potem druga. Ładnie to odwzorowuje przewagę zdolności taktycznych lepiej wyszkolonych wojsk. Jeśli jednak wolisz IGO/UGO to radzę zrezygnować z sztywnych faz i dać system akcji. Czyli jednostka może się ruszyć i strzelić albo najpierw strzelić i ruszyć albo ruszyć/strzelić dwa razy zamiast tylko ewentualnie ruszyć i ewentualnie strzelić.
Ważne jest tez żeby nie trzeba było wykonywać więcej niż 2 rzuty (np warhammer gdzie najpierw trafiasz(tabelka) potem ranisz(tabelka) potem ewentualnie rzut na pancerz i rzut na magiczną obronę - trochę zbyt skomplikowane.) Pozwolę sobie przytoczyć przykład z mechaniki o którą oparty jest ViDe.
Normalny człowiek ma trzy statystyki trafienie(4+) , krytyk(6+) i ochronę(6+)(osłona może te statystyki poprawić)
Załóżmy że strzelamy do tego pana z Mausera (D6) jeśli jest w zasięgu po prostu rzucamy D6 i porównujemy do statystyk jeśli wyrzucimy wartość trafienia lub więcej (ale mniej niż krytyk) przeciwnik rzuca na ochronę (16% szans że przeżyje)[wyrzucenie krytyka zmusza (oddział bo rozpatrujemy tu oddziały) do rzucenia 2 saveów] czyli łącznie mamy 2 rzuty. 2 rzuty bez tabelek znacznie przyspieszają rozgrywkę.
Dalsze rady:
Skoro tworzysz nowy system to radzę zrezygnować z systemu IGO/UGO Czyli tura moja/przeciwnika/moja/przeciwnika/etc.. i wprowadzić naprzemienną aktywację jednostek. Tu znowu przytoczę ViDe (@Sarmor Tak, mam zboczenie ). Gracze nominują po jednej jednostce do aktywacji (oczywiście z tych jeszcze nie aktywowanych) i rzucają D6 + inicjatywa jednostki. Ten kto wyrzuci więcej aktywuje jednostkę i wykonuje akcje. Może się zdarzyć tak że cała armia się ruszy najpierw a dopiero potem druga. Ładnie to odwzorowuje przewagę zdolności taktycznych lepiej wyszkolonych wojsk. Jeśli jednak wolisz IGO/UGO to radzę zrezygnować z sztywnych faz i dać system akcji. Czyli jednostka może się ruszyć i strzelić albo najpierw strzelić i ruszyć albo ruszyć/strzelić dwa razy zamiast tylko ewentualnie ruszyć i ewentualnie strzelić.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
Re: Powstanie 44
Po przeanalizowaniu sporej ilości materiałów zastanawiam się nad odpuszczeniem wszystkich jednostek powstańczych i zostawienie tylko Zośki i Parasola jako jednostek najlepiej uzbrojonych. Oparcie się na systemie AA:FoF ponieważ system jest strasznie prosty i daję radę - lepiej i łatwiej chyba zrobić drobny suplement z dodatkowymi zadaniami itp. Chyba, że ktoś z graczy jest w stanie pomóc mi ogarnąć mechanikę. Sam tego zrobić nie dam rady niestety
"Kto nie potrafi żyć bez honoru, niech umiera z honorem..."
Re: Powstanie 44
Hej
Może na początku warto wykorzystać prostą bazę, np. Nazimundę, która jest konwertem Necromundy GW:
http://www.freewargamesrules.co.uk/uplo ... -munda.pdf
Może na początku warto wykorzystać prostą bazę, np. Nazimundę, która jest konwertem Necromundy GW:
http://www.freewargamesrules.co.uk/uplo ... -munda.pdf
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Re: Powstanie 44
Zobaczymy - póki co testuję zasady FoW, maluję figurki itp. tak jak koledzy na forum pisali - najpierw pogram w kilka rzeczy, a potem zobaczymy. Póki co szukam kogoś do Operation Squad
"Kto nie potrafi żyć bez honoru, niech umiera z honorem..."