Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
No, grudzień się zbliża, więc trochę więcej będzie czasu na testy. Wreszcie przetestuje rozwinięte zasady kampanii
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Walki z layoutem ciąg dalszy:
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Ładnie to wygląda. Schludnie i uporządkowane.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
[Zawodowe zboczenie="on"]Zostawiasz sieroty.[Zawodowe zboczenie="off"]
Mówiąc po ludzku: nie zostawiaj jednoliterowych słów (i, w, z itp) na końcu linijki.
Strony prezentują się świetnie, ale czy to już ten etap, na którym trzeba się przejmować składem?
Modyfikatorów strzelania jest dość sporo... Część się wzajemnie wyklucza, więc nie jest tragicznie, ale już nie zwiększałbym ich liczby.
Mówiąc po ludzku: nie zostawiaj jednoliterowych słów (i, w, z itp) na końcu linijki.
Strony prezentują się świetnie, ale czy to już ten etap, na którym trzeba się przejmować składem?
Modyfikatorów strzelania jest dość sporo... Część się wzajemnie wyklucza, więc nie jest tragicznie, ale już nie zwiększałbym ich liczby.
TheNode.pl – zapraszam!
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Dziękuje Panowie .
Które modyfikatory wykluczają sie?
Fakt na layout troche wcześnie
Które modyfikatory wykluczają sie?
Fakt na layout troche wcześnie
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Osłona, wysokość, zasięg. Pisząc, że się wykluczają, miałem na myśli to, że można wybrać tylko jeden z każdego typu, czyli realnie modyfikatorów jest mniej niż na pierwszy rzut oka. Wybacz nieprecyzyjność.Warchoł pisze:Które modyfikatory wykluczają sie?
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
IMHO by płynnie się grało zwłaszcza nie autorowi to już jest tych modyfikatorów za dużo.
Proponowałbym podzielić je na standardowe i sytuacyjne by było bardziej przejrzyście.
Proponowałbym podzielić je na standardowe i sytuacyjne by było bardziej przejrzyście.
Ostatnio zmieniony piątek, 25 grudnia 2015, 00:00 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- kadrinazi
- Tat-Aluf
- Posty: 3578
- Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
- Lokalizacja: Karak Edinburgh
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Co do tabelki Niewypałów - rzut 4-6 dla łuków jest nieco śmieszny, generalnie tabela taka jest ok dla broni prochowej, ale łuku czy rzutu nożem to już trochę nie bardzo.
Kontakt tylko na maila
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Ok rozumiem już to uprościłem, wydawało mi się, że jak to rozpiszę to będzie to bardziej zrozumiałe.Sarmor pisze:Osłona, wysokość, zasięg. Pisząc, że się wykluczają, miałem na myśli to, że można wybrać tylko jeden z każdego typu, czyli realnie modyfikatorów jest mniej niż na pierwszy rzut oka. Wybacz nieprecyzyjność.Warchoł pisze:Które modyfikatory wykluczają sie?
Sierot jeszcze nie usunąłem bo zasady cały czas zmieniają się (mam nadzieję, że na lepsze).
Co masz na myśli mówiąc standardowe i sytuacyjne? Bo w zasadzie to wszystkie są chyba zależne od sytuacji (oprócz gibkiego i rosłego).AWu pisze:IMHO by płynnie się grało zwłaszcza nie autorowi to już jest tych modyfikatorów za dużo.
Proponowałbym podzielić je na standardowe i sytuacyjne by było bardziej przejrzyście.
Te dotyczące zasad gibki i rosły wywaliłem, bo w sumie dublowały się z opisem tych zalet.
Przyznam szczerze, że chyba nigdy tej tabelki dla broni nieczarnoprochowej nie użyłem, więc zasady dla łuków etc. poleciały. Dziękuję za zwrócenie uwagi.kadrinazi pisze:Co do tabelki Niewypałów - rzut 4-6 dla łuków jest nieco śmieszny, generalnie tabela taka jest ok dla broni prochowej, ale łuku czy rzutu nożem to już trochę nie bardzo.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Np: Jazda na koniu sie w normalnej grze nie zdarzy, musza byc konie, więc wszystkie końskie moga być jako dodatkowo) - w tym kierunku.
By nie trzeba pamiętać o 12 modyfikatorach.
Wyobraź to sobie jako sekwencje pytań, które trzeba sobie zadać przy strzelaniu:
- czy jest w osłonie
- czy się ruszał
- czy ja się ruszałem
etc
By nie trzeba pamiętać o 12 modyfikatorach.
Wyobraź to sobie jako sekwencje pytań, które trzeba sobie zadać przy strzelaniu:
- czy jest w osłonie
- czy się ruszał
- czy ja się ruszałem
etc
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
A jak wyobrażasz to sobie w podręczniku?AWu pisze:Wyobraź to sobie jako sekwencje pytań, które trzeba sobie zadać przy strzelaniu:
- czy jest w osłonie
- czy się ruszał
- czy ja się ruszałem
etc
Przy obecnym rozkładzie w tabeli można właśnie dobrać modyfikatory kolejno odpowiadając na te pytania. Można by jedynie wyraźniej wydzielić te grupy, oddzielając je od siebie pionowymi kreskami, a może nawet dodając dodatkową kolumnę z czynnikiem modyfikującym (ruch, zasięg, wysokość, zasady specjalne...).
IMO powinny zostać w tabeli, inaczej można o nich zapomnieć - łatwiej spojrzeć do tabelki niż szukać po opisach zasad w zupełnie innym rozdziale. (Generalnie lubię w podręcznikach redundancję.)Warchoł pisze:Te dotyczące zasad gibki i rosły wywaliłem, bo w sumie dublowały się z opisem tych zalet.
TheNode.pl – zapraszam!
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Jeszcze będę kminił co zrobić z modyfikatorami (chciałbym zejść do 6-7), gibkiego i rosłego jakoś tam wciśnę
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Proponuje Gibki- Zawsze jest traktowany jakby był w osłonie..
I podpada ci zupełnie potrzeba na taki modyfikator.
@Sarmor:
Nijak
To jest meta..
On ma odtworzyć w głowie sekwencje decyzji gracza i podporządkować budowę tabeli tej sekwencji.
To jest cos czego totalnie brakuje w grach TFL dlatego trzeba szukać bardzo ważnych szczegółów w calutkim podręczniku i się je znajduje tydzień po grze.
Gibkiego efekt można zaspać w samej umiejętności. Np: Gibki -1
jak się będzie pamiętać, że ktoś jest gibki to się będzie pamiętać o modyfikatorze (jak będzie stały) i o wartości jak będzie podana.
Z wieloletniej praktyki to problemem będzie pamiętanie że ktoś jest gibki. Strasznie kiepski mnemotechnicznie wyraz.
Ile razy w przeciągu ostatnich 3 lat użyliście słowa gibki nie w kontekście tej gry.
I podpada ci zupełnie potrzeba na taki modyfikator.
@Sarmor:
Nijak
To jest meta..
On ma odtworzyć w głowie sekwencje decyzji gracza i podporządkować budowę tabeli tej sekwencji.
To jest cos czego totalnie brakuje w grach TFL dlatego trzeba szukać bardzo ważnych szczegółów w calutkim podręczniku i się je znajduje tydzień po grze.
Gibkiego efekt można zaspać w samej umiejętności. Np: Gibki -1
jak się będzie pamiętać, że ktoś jest gibki to się będzie pamiętać o modyfikatorze (jak będzie stały) i o wartości jak będzie podana.
Z wieloletniej praktyki to problemem będzie pamiętanie że ktoś jest gibki. Strasznie kiepski mnemotechnicznie wyraz.
Ile razy w przeciągu ostatnich 3 lat użyliście słowa gibki nie w kontekście tej gry.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 grudnia 2015, 13:03 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Warchoł
- Strażnik wielki koronny
- Posty: 2024
- Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
- Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Zmienię zasady Gibkiego i będzie cacyAWu pisze:Proponuje Gibki- Zawsze jest traktowany jakby był w osłonie..
I podpada ci zupełnie potrzeba na taki modyfikator.
Z wieloletniej praktyki to problemem będzie pamiętanie że ktoś jest gibki. Strasznie kiepski mnemotechnicznie wyraz.
Ile razy w przeciągu ostatnich 3 lat użyliście słowa gibki nie w kontekście tej gdy.
Dość często - serio;p, nie tylko w konteście PiLu czy sesji Dzikich Pól.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)
Zaskoczyłeś mnie, ale zastanów się ile razy przeciętny gracz