Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Sarmacki skirmish
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » wtorek, 25 sierpnia 2015, 01:14

Dziękuję :) - ramkę rozjaśnię i troszkę zwężę.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » środa, 25 listopada 2015, 23:33

No, grudzień się zbliża, więc trochę więcej będzie czasu na testy. Wreszcie przetestuje rozwinięte zasady kampanii :)
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » czwartek, 24 grudnia 2015, 02:36

Walki z layoutem ciąg dalszy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3280
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: WarHammster » czwartek, 24 grudnia 2015, 09:31

Ładnie to wygląda. Schludnie i uporządkowane.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4127
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Sarmor » czwartek, 24 grudnia 2015, 09:54

[Zawodowe zboczenie="on"]Zostawiasz sieroty.[Zawodowe zboczenie="off"] :P
Mówiąc po ludzku: nie zostawiaj jednoliterowych słów (i, w, z itp) na końcu linijki.

Strony prezentują się świetnie, ale czy to już ten etap, na którym trzeba się przejmować składem? ;)

Modyfikatorów strzelania jest dość sporo... Część się wzajemnie wyklucza, więc nie jest tragicznie, ale już nie zwiększałbym ich liczby.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » czwartek, 24 grudnia 2015, 11:16

Dziękuje Panowie :).

Które modyfikatory wykluczają sie?

Fakt na layout troche wcześnie :P
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4127
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Sarmor » czwartek, 24 grudnia 2015, 22:09

Warchoł pisze:Które modyfikatory wykluczają sie?
Osłona, wysokość, zasięg. Pisząc, że się wykluczają, miałem na myśli to, że można wybrać tylko jeden z każdego typu, czyli realnie modyfikatorów jest mniej niż na pierwszy rzut oka. Wybacz nieprecyzyjność.
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: AWu » czwartek, 24 grudnia 2015, 23:24

IMHO by płynnie się grało zwłaszcza nie autorowi to już jest tych modyfikatorów za dużo.

Proponowałbym podzielić je na standardowe i sytuacyjne by było bardziej przejrzyście.
Ostatnio zmieniony piątek, 25 grudnia 2015, 00:00 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3631
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: kadrinazi » czwartek, 24 grudnia 2015, 23:47

Co do tabelki Niewypałów - rzut 4-6 dla łuków jest nieco śmieszny, generalnie tabela taka jest ok dla broni prochowej, ale łuku czy rzutu nożem to już trochę nie bardzo.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » piątek, 25 grudnia 2015, 02:49

Sarmor pisze:
Warchoł pisze:Które modyfikatory wykluczają sie?
Osłona, wysokość, zasięg. Pisząc, że się wykluczają, miałem na myśli to, że można wybrać tylko jeden z każdego typu, czyli realnie modyfikatorów jest mniej niż na pierwszy rzut oka. Wybacz nieprecyzyjność.
Ok rozumiem już to uprościłem, wydawało mi się, że jak to rozpiszę to będzie to bardziej zrozumiałe.

Sierot jeszcze nie usunąłem bo zasady cały czas zmieniają się (mam nadzieję, że na lepsze).
AWu pisze:IMHO by płynnie się grało zwłaszcza nie autorowi to już jest tych modyfikatorów za dużo.

Proponowałbym podzielić je na standardowe i sytuacyjne by było bardziej przejrzyście.
Co masz na myśli mówiąc standardowe i sytuacyjne? Bo w zasadzie to wszystkie są chyba zależne od sytuacji (oprócz gibkiego i rosłego).

Te dotyczące zasad gibki i rosły wywaliłem, bo w sumie dublowały się z opisem tych zalet.

kadrinazi pisze:Co do tabelki Niewypałów - rzut 4-6 dla łuków jest nieco śmieszny, generalnie tabela taka jest ok dla broni prochowej, ale łuku czy rzutu nożem to już trochę nie bardzo.
Przyznam szczerze, że chyba nigdy tej tabelki dla broni nieczarnoprochowej nie użyłem, więc zasady dla łuków etc. poleciały. Dziękuję za zwrócenie uwagi.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: AWu » piątek, 25 grudnia 2015, 11:50

Np: Jazda na koniu sie w normalnej grze nie zdarzy, musza byc konie, więc wszystkie końskie moga być jako dodatkowo) - w tym kierunku.

By nie trzeba pamiętać o 12 modyfikatorach.

Wyobraź to sobie jako sekwencje pytań, które trzeba sobie zadać przy strzelaniu:
- czy jest w osłonie
- czy się ruszał
- czy ja się ruszałem
etc
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4127
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Sarmor » piątek, 25 grudnia 2015, 13:05

AWu pisze:Wyobraź to sobie jako sekwencje pytań, które trzeba sobie zadać przy strzelaniu:
- czy jest w osłonie
- czy się ruszał
- czy ja się ruszałem
etc
A jak wyobrażasz to sobie w podręczniku?
Przy obecnym rozkładzie w tabeli można właśnie dobrać modyfikatory kolejno odpowiadając na te pytania. Można by jedynie wyraźniej wydzielić te grupy, oddzielając je od siebie pionowymi kreskami, a może nawet dodając dodatkową kolumnę z czynnikiem modyfikującym (ruch, zasięg, wysokość, zasady specjalne...).
Warchoł pisze:Te dotyczące zasad gibki i rosły wywaliłem, bo w sumie dublowały się z opisem tych zalet.
IMO powinny zostać w tabeli, inaczej można o nich zapomnieć - łatwiej spojrzeć do tabelki niż szukać po opisach zasad w zupełnie innym rozdziale. (Generalnie lubię w podręcznikach redundancję.)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » sobota, 26 grudnia 2015, 01:41

Jeszcze będę kminił co zrobić z modyfikatorami (chciałbym zejść do 6-7), gibkiego i rosłego jakoś tam wciśnę ;)
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: AWu » niedziela, 27 grudnia 2015, 14:36

Proponuje Gibki- Zawsze jest traktowany jakby był w osłonie..

I podpada ci zupełnie potrzeba na taki modyfikator.

@Sarmor:

Nijak

To jest meta..

On ma odtworzyć w głowie sekwencje decyzji gracza i podporządkować budowę tabeli tej sekwencji.
To jest cos czego totalnie brakuje w grach TFL dlatego trzeba szukać bardzo ważnych szczegółów w calutkim podręczniku i się je znajduje tydzień po grze.

Gibkiego efekt można zaspać w samej umiejętności. Np: Gibki -1
jak się będzie pamiętać, że ktoś jest gibki to się będzie pamiętać o modyfikatorze (jak będzie stały) i o wartości jak będzie podana.

Z wieloletniej praktyki to problemem będzie pamiętanie że ktoś jest gibki. Strasznie kiepski mnemotechnicznie wyraz.
Ile razy w przeciągu ostatnich 3 lat użyliście słowa gibki nie w kontekście tej gry.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 grudnia 2015, 13:03 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича
Kontakt:

Re: Prawem i Lewem - sarmacki skirmish (wersja beta gotowa)

Post autor: Warchoł » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 12:54

AWu pisze:Proponuje Gibki- Zawsze jest traktowany jakby był w osłonie..

I podpada ci zupełnie potrzeba na taki modyfikator.

Z wieloletniej praktyki to problemem będzie pamiętanie że ktoś jest gibki. Strasznie kiepski mnemotechnicznie wyraz.
Ile razy w przeciągu ostatnich 3 lat użyliście słowa gibki nie w kontekście tej gdy.
Zmienię zasady Gibkiego i będzie cacy :)

Dość często - serio;p, nie tylko w konteście PiLu czy sesji Dzikich Pól.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Prawem i Lewem”